“The Fountain” er absolut ikke en film for alle, og den har fået så blandet respons, at den er umulig at anbefale til nogen specifik målgruppe. Men for tilhængere af udfordrende drama, der inviterer publikum med på filmens rejse i stedet for blot at lade dem bevidne den, er Aranofskys fascinerende værk et must. Uanset, hvad du end måtte synes om filmen, kommer du med garanti til at fundere over den i ugevis, og hvor mange nutidige film kan prale af at have en sådan effekt på sit publikum? Transferet skuffer lidt, men det engelske DD5.1-lydspor imponerer, og dvd’en indeholder også en fremragende dokumentar om filmens tilblivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Saenjaina 16 år siden

En fantastisk film.
Det er en rejse gennem livet. Meget uhåndterbart.

Filmen gjorde et stort indtryk på mig. Men det er samtidig en svær film, der kan være svær at komme ind på livet af.
Gravatar

#2 filmz-Trenox 16 år siden

Det er een af de bedste film jeg har set i meget meget lang tid. Fantastiske billeder, super skuespil og eet af de bedste soundtracks jeg har hørt nogensinde.
Gravatar

#3 filmz-gofferoffer 16 år siden

Helt enig i anmeldelsen. Absolut fantastisk. Denne skal helt sikkert hjem på DVD, så den kan ses adskillige gange. Hvis man overvejer at se den, skal man nok forvente filmens kryptiske indhold, for det kan godt forekomme lidt bizart (og dermed langt fra dårligt) i starten.

Desuden er jeg glad for, anmeldelsen slutter af med ros af Mansells score, der er blandt de bedste, jeg har hørt.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#4 Riqon 16 år siden

Vidunderlig film - har ikke fået den anseelse, den fortjener. Smukt score, smukt skuespil, smukke historier og smukke billeder. Helt igennem den bedste film, jeg har set meget meget længe. 6/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 Pytter 16 år siden

Den skal jeg da helt klart eje, har ikke set den, men den lyder så fantastisk! Must See!
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#6 MTK 16 år siden

Er helt klart Rachel Weisz' bedste rolle nogensinde, hun spiller med en sådan skønhed og sårbarhed at det er svært ikke at elske hende. Fantastisk film.
Gravatar

#7 dolphinfriendly 16 år siden

Dette er efter min mening den mest fantastiske amerikanske film de sidste mange år, ja måske overhovedet, og en film der bliver siddende i kroppen lang tid efter. Det er ikke en film for alle, men hvis man er åben overfor en anderledes medrivende og meget speciel intim oplevelse der kryber ind under huden, er "The Fountain" intet mindre end et unikt mesterværk i en ganske særlig klasse.

Jeg vil endda gå så langt, som at kalde den en af de bedste film der er lavet.

6+/6 herfra.

Gravatar

#8 filt 16 år siden

#7, jeg slutter stærkt op om at The Fountain er blandt de absolut bedste film der nogensinde er kommet fra USA, og Aronofsky beviser at han hører til blandt de absolut mest interessante instruktører idag overhovedet.

The Fountain er på alle måder en fantastisk film, og hvis man lader sig blive opslugt gemmer der sig en oplevelse der er intet mindre end overvældende. Hvad der venter en bag de talrige lag og fletværker er ikke blot en simpel idé, et banalt budskab eller en interessant karakter, det er en følelse; følelsen af noget der er større end tid og rum, liv og død. En følelse jeg ikke har følt i så høj grad siden Stanley Kubrick viste os verdensrummet i 2001: A Space Odyssey.

6/6 til Aronofsky hvor at have genfortolket tid og rum uden, liv og død, og for at vise at der stadig er håb for fremtidens film.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#9 filmz-BrotherJack 16 år siden

... og så er den oven i købet selvhøjtidelig og prætentiøs som bare fanden :-)
Gravatar

#10 MTK 16 år siden

Tja, jeg har da kun medlidenhed til overs for dem der ikke kan komme ud over det, og istedet nyde filmen.

Skriv ny kommentar: