“The Fountain” er absolut ikke en film for alle, og den har fået så blandet respons, at den er umulig at anbefale til nogen specifik målgruppe. Men for tilhængere af udfordrende drama, der inviterer publikum med på filmens rejse i stedet for blot at lade dem bevidne den, er Aranofskys fascinerende værk et must. Uanset, hvad du end måtte synes om filmen, kommer du med garanti til at fundere over den i ugevis, og hvor mange nutidige film kan prale af at have en sådan effekt på sit publikum? Transferet skuffer lidt, men det engelske DD5.1-lydspor imponerer, og dvd’en indeholder også en fremragende dokumentar om filmens tilblivelse.
#1 Saenjaina 17 år siden
Det er en rejse gennem livet. Meget uhåndterbart.
Filmen gjorde et stort indtryk på mig. Men det er samtidig en svær film, der kan være svær at komme ind på livet af.
#2 filmz-Trenox 17 år siden
#3 filmz-gofferoffer 17 år siden
Desuden er jeg glad for, anmeldelsen slutter af med ros af Mansells score, der er blandt de bedste, jeg har hørt.
#4 Riqon 17 år siden
#5 Pytter 17 år siden
#6 MTK 17 år siden
#7 dolphinfriendly 17 år siden
Jeg vil endda gå så langt, som at kalde den en af de bedste film der er lavet.
6+/6 herfra.
#8 filt 17 år siden
The Fountain er på alle måder en fantastisk film, og hvis man lader sig blive opslugt gemmer der sig en oplevelse der er intet mindre end overvældende. Hvad der venter en bag de talrige lag og fletværker er ikke blot en simpel idé, et banalt budskab eller en interessant karakter, det er en følelse; følelsen af noget der er større end tid og rum, liv og død. En følelse jeg ikke har følt i så høj grad siden Stanley Kubrick viste os verdensrummet i 2001: A Space Odyssey.
6/6 til Aronofsky hvor at have genfortolket tid og rum uden, liv og død, og for at vise at der stadig er håb for fremtidens film.
#9 filmz-BrotherJack 17 år siden
#10 MTK 17 år siden