Så hvem vil jeg ringe efter? Jeg erstatter 1984 med 2016 i telefonbogen. Flere jokes og mere grønt slim. Og så er våben-arsenalet opgraderet med granater og en fræser, når de klamme genfærd skal klaskes. Uden nostalgi-glas i brillerne så er McCarthy, Wiig, Jones og McKinnon de bedste spøgelsesjægere, jeg har set. Deres fornavn er i den og mange andre sammenhænge ligegyldigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Sklertic 7 år siden

Udover bruget af "hen" (smut til Sverige) synes jeg anmeldelsen er fin nok, det er jo én mands mening, og ikke mere end det. Jeg tror også jeg skal se den når den kommer på Netflix engang.

Gravatar

#22 Fc-Sonny 7 år siden

Jeg er bestemt også af den holdning at originalen ikke er noget særlig. Den er super 80'er nostalgisk og er fed af den grund, men selve filmen er i sig selv ikke noget særligt.

Så at denne film skulle være bedre end originalen siger egentlig ikke så meget.
Så nej tak den skal ikke ses.
Gravatar

#23 David Munch 7 år siden

Anmeldelsen er personlig, og hvis Morten var vild med den, så fred være med det. Vi kan ikke alle være enige når det kommer til film. Den ligger med 73% på Rotten Tomatoes, så han er LANGT fra den eneste.

Men at se den mængde, undskyld udtrykket, bæh, som brugerne herinde lukker ud gang på gang bare fordi de ikke er enige og ikke formår at formulere sig på anden måde end at skabe sig som en 8-årig der ikke må få dessert.. Øv hvor er det trist!
Gravatar

#24 silegnaV 7 år siden

#23 Skulle til at skrive præcis det samme. Børnehaveniveauet kan til tider være ret voldsomt herinde.
Gravatar

#25 Gorman 7 år siden

# 23 og 24 enig
Men forklaringen er måske at nogle af brugerne ikke er ældre end 8 år :-)
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#26 Gasivodo 7 år siden

Nu hvor Total Recall og Robocop var fantastiske remakes. Er det oplagt at Ghostbusters også er!?! Hø,hø, hø...
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#27 Silver666 7 år siden

Hvad er kravene for at blive Filmanmelder på Filmz endeligt?
Gravatar

#28 Isaac R, 7 år siden

Har ikke set filmen men kun trailerne. Og helt ærligt hvornår har det sidst fungeret at reboote/remake gamle klassikere? Måske er jeg FOR gammeldags, er født i 79. Men gamle film bliver meget sjældent bedre af at blive opdaterede og genskabt. Vi lever i en CGI-tidsalder der ødelægger en masse. Og smart i en fart, og skuespil der mangler sådan rigtig dybde, så tvivler jeg stærkt på at den nye Ghostbusters har virkelig kvalitet. Det vidner hovedparten af anmeldelserne også om.

Jeg bryder mig generelt meget lidt om "smarte" kvindefilm, og amerikansk humor, og slet ikke kvindelig amerikansk humor.

Skal lige gense Ghostbusters 1 på blu-ray snart, for at se om den holder op. Det er ikke ALLE gamle klassiske film der stadigvæk holder op.

Men baseret på trailerne, så er denne her nye film MEGET smart i en fart, og meget plat og overfladisk. Måske prøver de for hårdt at gøre dem smarte og cool. Og kun kvinder? Jeg kan slet ikke forstå det. Ghostbusters var jo netop en rigtig mandefilm, men dog med en supercool kvindelig rolle nemlig Sigourney Weaver. Men hun var sej på den rigtigt seje og coole måde, og ikke smart i en fart og plat, og lirende jokes af i øst og vest.
Og kvindelige helte(eller hvad man vil kalde dem)? Virker det troværdigt at de bliver ghostbusters? Helt ærligt. Kan man bare bytte køn i klassiske film uden videre? Nej vel? Ikke i min verden. Tænk på en ren kvindefilm der virkelig spiller på kønsroller, kvinders syn på livet, kvindekroppen feks, og byt det hele med mænd. Vil det fungere?

Jeg må bare sige at næsten alle gamle remakes er faldet fladt for mig, jeg holder mig til de gamle klassiske film, præ-cgi. Cgi har ødelagt SÅ meget. Okay optiske effekter kan se uddaterede ud, men ja lyder måske gammeldags men jeg foretrækker optiske effekter, og fysiske sæts fremfor cgi. Cgi har ingen troværdighed, og minder mig om tegnefilm. Intet andet. Fordi det fungerer jo kun på en skærm, det er jo ikke noget man kan interagere med. Og så falder det ret ofte fladt for mig, når jeg ser Cgi i en virkelig verden. Det er utroværdigt og ja uvirkeligt.


Kig bare på Ghostbusters 1 vs 2. 2´eren var noget MAKVÆRK og hvorfor? Fordi man ikke bare kan lave en 2´er, med mindre den smelter sammen med 1´eren kunstnerisk, skuespillermæssigt, og tidsmæssigt. Det gjorde den ikke, og faldt med et brag. Man havde brugt den fantastiske historie, og gå ALDRIG tilbage til en klassisker og forsøg at lave en 2´er. Sådan fungerer langt de fleste film ikke.
Reboot og remakes har penge først og fremmest for øje, og så ved vi godt hvordan det går, og hvem de lefler for, og hvem de skal sælge til. Det er ikke de kræsne, kvalitetsbevidste, historisk bevidste. Det samme med efterfølgere. Men jeg er også bare SÅ skuffet over film de sidste mange år, specielt superhelte film, udover Batman trilogien. Den fungerede supergodt, næsten alt andet siger mig intet. Kan slet ikke leve mig ind i dem.


Har ikke meget tiltro til denne "nye" Ghostbusters baseret på trailerne, og anmeldelserne rundt om på nettet.
Gravatar

#29 kblood 7 år siden

Ja, mente nok at humoren i Ghostbusters meget er kvindehumor. I de gamle synes jeg at humoren ikke var specielt rettet mod mænd, men i den nye er det helt klart rettet mod kvinder. Og det har så nok også virket for kvinder, da de er dem som trækker ratings lidt op. Ser ud til at de stemmer 7 eller mere på IMDB. Og der er så kvinder der mener at det er mænd som er imod det kvindelige cast som stemmer den ned, men jeg vil nu mene at det er Sony som har fået det til at se sådan ud. De primære klager jeg har hørt over den er ikke det kvindelige cast, ikke at de er kvinder ihvertfald, men mere at nogle af dem ikke er vellidte skuespillere og at filmen generelt ikke er god.

Den har jo helt klart ikke fanget den stemning fra den originale, og for mig ser den heller ikke ud til at have fanget en ny stemning som fungere for mig. Jeg ser den da sikkert en skønne dag om 6 måneder eller mere, og så kan jeg måske komme med mere saglig kritik, men Sony fortjener ikke at tjene penge på den syntes jeg, når de sådan prøver at starte en flamewar blandt fans.
Gravatar

#30 T.S.C. 7 år siden

Endnu et latterligt remake af en klassiker. Fordi det politisk korrekte Hollywood, der misbruger pg13 til at tjene flere penge og få børn ind og se film der burde være lavet til voksne, er løbet tør for ideer. Total Recall, Robocop og Point Break er rædselsfulde PG13 remakes af R ratede klassikere med dårligt skuespil, dårlige historier, dårlige karakterer og PG13 ublodig vold.

Det er ikke bare respektløst overfor de originale film, det er også respektløst overfor det publikum de vil have ind at se deres bras.

Selv Disney har solgt ud og er nu i fuld gang med at lave alle deres klassiske tegnefilm til rigtige film. Junglebogen er et af de rædselsfulde forsøg.

Så det er det vi spises af med i dag. PG13 ratingen fra helvede i superheltefilm og Bourne lort. Og elendige Bond film med Daniel Craig, den værste Bond nogensinde.

De årtier er slut hvor actionfilm med budgetter på 3 cifrede million beløb kunne være R ratede. Vi får aldrig mere film som Terminator 1 og 2 og Aliens. Eller The Last Boyscout eller Basic Instinct. For de grådige hjernedøde producere og det rædselsfulde MPAA har mere at skulle have sagt end selv de bedste instruktører i Hollywood der har sikret studierne milliarder i indtægter på R ratede film. Noget de åbenbart har glemt er muligt.

Og endelig er tidligere store instruktører som Steven Spielberg og James Cameron blevet nogen sentimentale gamle røvhuller der laver cencur på deres egne film, selvom de nok er de eneste i Hollywood der kan gøre fuldstændig hvad der passer dem. Allerede da Cameron lavede The Abbyss PG13, dog afløst af en R rated Terminator 2, vidste man at han havde solgt ud. For både Titanic og Avatar er som bekendt også PG13.

Og endelig skulle selv Sylvester Stallone af alle menneskere ødelægge sit eget R-ratede franchise: The Expendables ved at fjerne den ene ting der gjorde de film fede: den ekstreme vold. Forudsigeligt var filmen noget lort og floppede. Tak Sly!!

Det der pisser mig mest af omkring det her remake er at den eneste danske anmelder der har nosser til at kalde lort for lort, Thomas Brunstrøm på Metroxpress, holder sommerferie.

Så bare en ærlig anmeldelse af det her bras, bliver vi snydt for. For alle de øvrige danskere anmeldere må være blevet bestukket af enten Sony Pictures eller Foreningen Af Danske Biograf Distributører.

Hvis man vil have vold i dag skal man se Game of thrones. Og selv den serie skruede ned for volden i sæson 6 efter kritik for at være for voldelig. Hallo det er ikke en børneserie. Kan man ikke tåle blod så se Ringenes Herre eller Harry Potter og lad os, der kan lide vold, have en af de få mønster brydere der er tilbage, i fred.

Og nej jeg er ikke besat af blodig vold. Men jeg er vokset op i firserne og halvfemserne hvor blodige R ratede film, var en selvfølge og ikke noget der skulle cencureres væk for pengenes skyld. Og den gang var der noget ved at se actionfilm i biografen. Det er der ikke mere.

Skriv ny kommentar: