Så hvem vil jeg ringe efter? Jeg erstatter 1984 med 2016 i telefonbogen. Flere jokes og mere grønt slim. Og så er våben-arsenalet opgraderet med granater og en fræser, når de klamme genfærd skal klaskes. Uden nostalgi-glas i brillerne så er McCarthy, Wiig, Jones og McKinnon de bedste spøgelsesjægere, jeg har set. Deres fornavn er i den og mange andre sammenhænge ligegyldigt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 dhad 7 år siden

Den nye var faktisk ret sjov men at sige, at den er bedre end den gamle, er sgu at gå for langt...

For det første var den orignale nyskabende på flere fronter, Dan Aykroyd og især Bill Murray fik vel deres egentlige main-stream gennembrud, og selvom effekterne idag ser ret primitive ud, skal man ikke glemme, at de var helt fantastiske i 1984.

For det andet får Melissa McCartney igen, igen, udstillet sit meget begrænsede talent. Hun står først på rollelisten, men når hun spiller over for Kirsten Wiig blegner hun totalt. Kate McKinnon's præstation var direkte pinlig og står som et eksempel på noget, som amerikanerne elsker, men som bare ikke har sin gang her i Europa.

Som sagt er den nye ret sjov, men det er blot en metervare sommer-blockbuster, som bør være glemt til vinter!
Gravatar

#32 atmorell 7 år siden

Rimeligt tynd anmeldelse. Flere forum indlæg herinde har mere fyld end Mortens fire små tekstafsnit. Det er vidst ved at være på tide at finde et andet sted at læse filmnyheder :(
Gravatar

#33 David Munch 7 år siden

kblood (29) skrev:
Ja, mente nok at humoren i Ghostbusters meget er kvindehumor. I de gamle synes jeg at humoren ikke var specielt rettet mod mænd, men i den nye er det helt klart rettet mod kvinder. Og det har så nok også virket for kvinder, da de er dem som trækker ratings lidt op. Ser ud til at de stemmer 7 eller mere på IMDB.

Jeg var lige nød til at se det (Eftersom jeg ikke har set filmen endnu), og du har sørme ret. Ratings fra kvinder er LANGT højere end dem fra mænd! Det ligner faktisk ratings fra en Young Adult film rettet mod piger..
Gravatar

#34 kblood 7 år siden

David Munch (33) skrev:
Jeg var lige nød til at se det (Eftersom jeg ikke har set filmen endnu), og du har sørme ret. Ratings fra kvinder er LANGT højere end dem fra mænd! Det ligner faktisk ratings fra en Young Adult film rettet mod piger..


Sådan har de jo vidst også markedsført og lavet filmen, så det giver egentlig god mening synes jeg. Viser igen også at kritikken er korrekt og at den ikke henvender sig til det samme publikum som de originale film.
Gravatar

#35 Geekalot 7 år siden

Men efter som den mangler at lave 70 millioner dollars endnu, slipper vi nok for toer :D
Gravatar

#36 kblood 7 år siden

Geekalot (35) skrev:
Men efter som den mangler at lave 70 millioner dollars endnu, slipper vi nok for toer :D


Ja, så lige dette for to sekunder siden :D

http://collider.com/ghostbusters-2-unlikely/?utm_s...

Det har jeg godt nok gået og håbet på. Fuck Sony. De må da hjertens gerne lave skod film for min skyld, men så skal de ikke bitche over at få negativ kritik og prøve at sige at den kritik ikke er gyldig fordi den er lavet på et forkert grundlag.
Gravatar

#37 whysoserious 7 år siden

"For uden nostalgi-briller på så er 1984-originalen ærlig talt ikke noget særligt."

Jeg er målløs....

Jeg savner Johan.. Filmz forsvandt med Johan,

Skriv ny kommentar: