“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 misuma 12 år siden

Jeg synes Ryan imponerede mig meget i remaken af Amityville Horror. Ligeså i Paper Man.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#22 doctor doom 12 år siden

Gider ikke engang læse anmeldelsen, da traileren siger det meste, dømt ud fra sidstnævnte er 2 stjerner dog gavmildt.
Gravatar

#23 lasse78 12 år siden

Læste lige anmelderens filmz bio:

"Filmelsker og filmstuderende med hang til støvede klassikere, farvestrålende musicals, dystre hjernevridere og det meste fra Frankrig."

;-) ikke at jeg vil hænge personen op på, eventuelt at havde anmeldt en film, som måske ligger for langt fra sin personlige genre, hvilket eventuelt kan havde farvet hendes ord. I forhold til en, som har en positiv interesse for genren, og ud fra en overall reference til sådanne andre film, da ville lade sine ord lyde.

lidt ligesom at lade et barn på 6 år, om at skulle anmelde en dyr flaske fransk vin... "CRAP!!! det smager ik som sodavand"!!!!

men er sikker på at det nok skal være en stinker film. Men hva, manden fiser rundt i et grønt kostume og han kan flyve.... Det er fino for mig, og ser den når den kommer i tossekassen -

syntes personligt at Ryan er rigtig dygtig til det han laver. Hans skuespil i The Amytyville Horror var som sagt, virkelig imponerende.
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#24 Kruse 12 år siden

Here we go again....
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#25 Slettet Bruger [2799889465] 12 år siden

Igen synes jeg folk er lige vel hårde ved anmelderen. Og ift. til om anmelderen kan forholde sig til genren, så skriver hun faktisk, at Captain America er stemningsfuld, og at hun ikke kan få sig selv "til at tro på, at en så sejlivet tegneseriehelt, der første gang så dagens lys i 1940 og løbende er blevet entusiastisk opdateret, kan være så intetsigende som Hal Jordan/Green Lantern i instruktør Martin Campbells version", og at hun "sjældent har jeg været så ligeglad med en karakter i en superheltefilm".

Der er altså ingen indikationer for, at hun ikke kan forholde sig til genren som anmelder. Om hun kan forholde sig til Ryan Reynolds er så en anden sag, men som en der ikke har set Buried vil jeg sige, at Reynolds netop ikke er én jeg kender for de store præstationer.

Vil man sable en anmelder ned, så synes jeg det skal være langt mere velovervejet og ikke mindst konstruktivt. Min oplevelse er, at hver anden negativt anmeldt film fører til personangreb ifft. anmelderen herinde.
Gravatar

#26 lasse78 12 år siden

#25 det har du selvfølgelig ret i - Så se fks mine ord mere som komiske, end som en nedsabling af anmelder, har jo ik selv set filmen. Fik bare sådan et "Bogard" dejavu hehe
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#27 Kruse 12 år siden

#25: Velskrevet og jeg er helt enig! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#28 Hr. Nielsen 12 år siden

Kruse (24) skrev:
Here we go again....
Du følger ellers godt op, altid;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#29 Skeloboy 12 år siden

Kruse (24) skrev:
Here we go again....


Thomas E. Nielsen (28) skrev:
Du følger ellers godt op, altid;)

[url= kom jeg jo til at tænke på dette hit fra min barndom...[/url]
Gravatar

#30 Kruse 12 år siden

Thomas E. Nielsen (28) skrev:
Du følger ellers godt op, altid;)


Jep, men denne gang var der heldigvis en anden til at forklare det, så jeg undgik at skrive en længere smøre :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: