“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 misuma 12 år siden

chandler75 (10) skrev:
Det kan nu ikke helt passe, eftersom anmelderen ikke har haft noget med overskriften at gøre (dén må redaktøren af den pågældende anmeldelse tage på sig, i dette tilfælde undertegnede).


Hehe, fair nok. Teorien skulle dog ikke tages så alvorlig.

Jeg har ingen problemer med anmeldelsen som sådan, jeg tror skam også jeg kommer til at se filmen med helt andre øjne.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#42 Lord Beef Jerky 12 år siden

Hvis man ikke har set Ryan Reynolds i nogle film de seneste 5 års tid, så holder anmelderens kritik af manden fint. Det er jo ikke alle, der har set Buried, Fireflies In The Garden (lortefilm men fin præstation), The Nines, Paperman, The Amityville Horror remaket og/eller Chaos Theory. Før det var han i hvert fald ikke noget at råbe hurra for. Om filmen fortjener de 2 stjerner, har jeg dog svært ved at tro... den ser i hvert fald dybt elendig ud fra de klip og trailers, jeg har set... netop derfor skal jeg jo se den på et tidspunkt =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#43 Kruse 12 år siden

Thomas E. Nielsen (39) skrev:
Du har jo skrevet den før husker jeg sådan lidt om:-D


Nok et par gange, jo :D
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#44 Bruce 12 år siden

Hvordan dælen kan det komme bag på folk, at dette er en stinker? Jannies 2/6 svarer til 33% og den har 39% på Metacritic.

A film so utterly lacking in conviction, it needs a 25-year-old Tom Cruise vehicle just to keep its spine straight.

Green Lantern is bad. This despite Mr. Reynolds's dazzling dentistry, hard-body physique and earnest efforts.

How could its megamoola budget have yielded a production that looks almost as tacky as "Flash Gordon"

Hal claims that a Lantern's only enemy is fear itself. The thought of a sequel to this shamelessly soulless Hollywood product scares me plenty.

Even by the standards of the current run of mediocre comic-book movies, this one stands out for its egregious shoddiness.


Hvor mange gange, skal der gås på jagt i en anmelders filmiske præferencer, for at finde retfærdiggørelserne for (endnu en) uretfærdig behandling af en superhelte film? For det kan vel ikke tænkes, at en superhelte film kan stinke af pis?
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#45 elwood 12 år siden

Jeg har ikke angrebet filmen, som sådan er godt med på den sikkert er et trainwreck, det var mere måden en skuespiller blev omtalt jeg synes var lidt sjov/anderledes, og det var blot det jeg kommenterede på.

Film må anmeldels af hvem som helst, jeg bruger dem blot som guidelines, og for at læse evt. guldkorn.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#46 soren 12 år siden

Den kan jeg vidst roligt springe over. Traileren ser mildest talt forfærdelig ud.
Mht. anmeldelsen, så må jeg nok medgive, at jeg er vandt til et højere niveau fra Filmz.
Den er sådan set velskrevet, men dog til tider smårodet, hvilket besværliggører læsningen. ..og så plejer Filmz at holde sig fra at bruge ord som 'kneppe' i deres anmeldelser. ;-)
Gravatar

#47 Hr. Nielsen 12 år siden

Bruce (44) skrev:
Hvordan dælen kan det komme bag på folk, at dette er en stinker? Jannies 2/6 svarer til 33% og den har 39% på Metacritic.
Nu behøver alle jo ikke nødvendigvis at have set dette, for lige at være fair mod folk. Men jeg synes nu heller ikke det virker som om det kommer bag på ret mange? Selv jeg fandt filmen lignede en stinker og jeg er ellers letkøbt ved du da;) Nå, din kommentar var jo heller ikke rettet mod mig. Det slog mig bare at du kommenterede et problem jeg fandt værende næsten nul?
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#48 Moog 12 år siden

#44 Som jeg gav udtryk for i mit indlæg forventede jeg overhovedet ikke at filmen er god, men at det ikke virker som om at anmeldelsen var færdigskrevet (i hovedet) inden filmen var set. (specielt grundet castet)
Altså det er slet ikke sikkert det er tilfældet, men jeg havde bare den følelse fra første segment.

Apropos "Flødefjæset".
http://ibyen.dk/film/ECE1364371/hollywood-boef-jeg...
Gravatar

#49 Hr. Nielsen 12 år siden

Moog (48) skrev:
men at det ikke virker som om at anmeldelsen var færdigskrevet
Den mening må du så ikke have da, fy føj;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#50 Djibyman 12 år siden

Bruce (44) skrev:
Hvor mange gange, skal der gås på jagt i en anmelders filmiske præferencer, for at finde retfærdiggørelserne for (endnu en) uretfærdig behandling af en superhelte film? For det kan vel ikke tænkes, at en superhelte film kan stinke af pis?


Jeg tror også det handler mere om Ryan ind det handler om filmen, anmelderens sørgelige udtagelse om hans skuespiller talent har ingen ting på sig.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.

Skriv ny kommentar: