“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.
#1 Moog 13 år siden
Har ikke selv set den, men det virker da slet ikke som om der er forudindtagede holdninger, nej nej:
Okay så er vi lige som i gang, og nu giver vi den film en ærlige chance... eller?
Forventer overhovedet ikke at denne film er god, men synes godt jeg kan forvente at man ikke er så forudindtaget, fordi "flødefjæset" er blevet castet, som det lader til her.
#2 Frederik 13 år siden
Ærgeligt at, udover Batman-filmene, har DC virkelig haft intet at byde på.
#3 Slettet Bruger [2285726440] 13 år siden
Synd, fordi den så ellers ud til at tage universet forholdsvis seriøst, da en stor del af GL-korpset er med, men sådan kan det jo gå.
Godt at Marvel er i stand til at smide fornuftige film ud om deres helte. :)
#4 misuma 13 år siden
Jeg skal se den uanset hvad, basta.
#5 elwood 13 år siden
Self. kan jeg ikke forvente at alle har set den film, men jeg ville bare ønske anmelderen havde for at kunne starte lidt mere positivt ud, og så derefter nedsable filmen 8-)
Men jeg ender nok med og se den i hjemmebio'en en gang aligevel.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 Kruse 13 år siden
#7 Skeloboy 13 år siden
#8 Babo84 13 år siden
#9 Slettet Bruger [4276362465] 13 år siden
#10 chandler75 13 år siden
Det kan nu ikke helt passe, eftersom anmelderen ikke har haft noget med overskriften at gøre (dén må redaktøren af den pågældende anmeldelse tage på sig, i dette tilfælde undertegnede).