“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 BN 12 år siden

Djibyman (50) skrev:
anmelderens sørgelige udtagelse om hans skuespiller talent har ingen ting på sig.


Arh, det er vel bare anmelderens personlige smag.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#52 Kruse 12 år siden

#50: Well, "Buried" og "Definitely, Maybe" er de eneste film jeg har set hvor Ryan Reynolds har været god i en hovedrolle. I "Paper Man" giver han også en god præstation, men så stor er rollen heller ikke, og den kører på den samme tangent igennem hele filmen.

Men hvis jeg ikke havde set disse, så ville jeg bestemt heller ikke have høje tanker om Ryan Reynolds som skuespiller(Jeg synes at han er en udemærket skuespiller), så der skal ikke meget til for at få et dårligt indtryk af Reynolds som skuespiller.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#53 Djibyman 12 år siden

BN (51) skrev:
det er vel bare anmelderens personlige smag.


En anmeldelse af en film skal handle om filmen, og ikke om hvor vidt man selv bryder sig om skuespilleren, denne anmelder har jo et seriøst problem med Ryan, og så synes jeg måske det havde været på sin plads at give tjansen til en som rent faktisk gider at se den, that's all;-)

#52, hvad synes du så om hans rolle i The Amityville Horror remake?
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#54 Kruse 12 år siden

Djibyman (53) skrev:
#52, hvad synes du så om hans rolle i The Amityville Horror remake?


Den har jeg ikke set, da jeg ikke synes at den ser særligt interessant ud. De film med Ryan Reynolds som jeg har set er: "Buried", "Paper Man", "X-Men Origins: Wolverine", "Adventureland", "Definitely, Maybe", "Smokin' Aces", "Blade: Trinity", "Harold & Kumar Go to White Castle" og "Van Wilder".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#55 BN 12 år siden

Djibyman (53) skrev:
En anmeldelse af en film skal handle om filmen, og ikke om hvor vidt man selv bryder sig om skuespilleren


Det har du ret i. Men .....

Djibyman (53) skrev:
denne anmelder har jo et seriøst problem med Ryan, og så synes jeg måske det havde været på sin plads at give tjansen til en som rent faktisk gider at se den, that's all;-)


... er hun den første person der har fået en film ødelagt af en dårlig hovedrolleindehaver? Ligesom man anerkende eksempelvis Harrison Fords store andel i eller betydning for Indiana Jones-filmenes vellykkethed, så kan det jo også gå den anden vej for enhver af os, ikke sandt? Og er det egentlig særlig sagligt at kræve en anmeldelse af en person, som man først sikrer sig kan lide genren, hovedrolleindehaveren, instruktøren, plottet o.s.v.? Jeg mener, på den måde søger man jo nærmest at påvirke karaktergivningen og bedømmelsen.

Sommetider bedømmer Benway, The Insider og resten af filmz' anmelderhold film af instruktører og med skuespillere, som de i forvejen synes godt om - andre gange gør de ikke. Personligt ville jeg savne forskelligheden, nuancerne, de varierende synsvinkler og anderledes/modsatte synspunkter og synsvinkler noget så grusomt, hvis hver ny film af en bestemt instruktør eller med en bestemt skuespiller altid blev anmeldt af den samme anmelder.

Sådan har jeg det også med de andre filmz-brugere. Jovist nyder jeg at drøfte film med meningsfæller (eller dem jeg ofte er enige med), men jeg nyder så sandelig også at drøfte film med andre, som jeg er uenige med halvdelen af gangene, for ikke at sige dem, som jeg næsten ALTID er uenige med. For alle giver de mig et nødvendigt modspil, der indimellem kan få mig til at opdage eller genopdage både nye og gamle skuespiltalenter og film, eller osse tvinger de mig - med deres modspil og uenighed - til at gøre det helt klart for mig selv, hvad det egentlig er jeg kan lide ved den eller den film, den eller den skuespiller, den eller den instruktør ... o.s.v.

:-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#56 Djibyman 12 år siden

BN (55) skrev:
... er hun den første person der har fået en film ødelagt af en dårlig hovedrolleindehaver?


Bestemt ikke, jeg har fået adskillige film ødelagt på det grundlag, men det virker bare meget personligt den måde hun reagere på netop ham, og hvis man har et sådan forhold til en skuespiller hvorfor så se den, den film vil jo være ødelagt fra første minut, jeg bryder mig for eksempel ikke om Mr. Bean og det ved jeg, så jeg fra vælger hans film og undlader at udtale mig om dem, det ville ihvertfald ikke være på plads at komme med en uddybende anmeldelse omkring hvor meget jeg ikke kan udstå Rowan, jeg ville forholde mig til filmen som helhed, specielt hvis jeg skrev for et større forum, det ville virke mere professionelt frem for bare at starte med at kaste sig hovedkuls over skuespilleren.

BN (55) skrev:
Sådan har jeg det også med de andre filmz-brugere. Jovist nyder jeg at drøfte film med meningsfæller (eller dem jeg ofte er enige med), men jeg nyder så sandelig også at drøfte film med andre, som jeg er uenige med halvdelen af gangene, for ikke at sige dem, som jeg næsten ALTID er uenige med. For alle giver de mig et nødvendigt modspil, der indimellem kan få mig til at opdage eller genopdage både nye og gamle skuespiltalenter og film, eller osse tvinger de mig - med deres modspil og uenighed - til at gøre det helt klart for mig selv, hvad det egentlig er jeg kan lide ved den eller den film, den eller den skuespiller, den eller den instruktør ... o.s.v.


Sådan har jeg det også, og jeg skulle mene at det er det jeg gør lige p.t......ville bare til tider ønske jeg havde mere tid, for jeg nyder virkelig at snakke film med folk der gider og brænder for det, og jeg har lært meget om og omkring film fra......ja enkelte individer herinde, folk der har meget mere tid ind jeg har........misundelig jeg er;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#57 BN 12 år siden

Djibyman (56) skrev:
..misundelig jeg er;-)


Jo da!

;-)

Djibyman (56) skrev:
jeg ville forholde mig til filmen som helhed, specielt hvis jeg skrev for et større forum, det ville virke mere professionelt frem for bare at starte med at kaste sig hovedkuls over skuespilleren.


Men igen: Hvis dette nu er hendes største kritikpunkt ... Du og jeg kan jo ikke vide, om hun faktisk var åben for muligheden for en god præstation fra Ryan Reynold eller ej. Jeg har f.eks. selv prøvet at give en film en chance, selvom jeg ikke var særlig begejstret for hovedrolleindehaveren, og i enkelte tilfælde er jeg blevet positivt overrasket.

Omvendt fremhæver de fleste jo også f.eks. Daniel Day-Lewis som det største aktiv for filmen 'There Will Be Blood'. Her kaster man sig jo også over en skuespiller - man gør det blot med modsat (læs: positivt) fortegn.

Djibyman (56) skrev:
det ville ihvertfald ikke være på plads at komme med en uddybende anmeldelse omkring hvor meget jeg ikke kan udstå Rowan, jeg ville forholde mig til filmen som helhed, specielt hvis jeg skrev for et større forum, det ville virke mere professionelt frem for bare at starte med at kaste sig hovedkuls over skuespilleren.


Jeg ved ikke ..... jeg synes nu, at det lykkes for hende at gøre begge dele. Og måske med rette, for jeg kunne da forestille mig, at der ikke er mange scener uden Ryan Reynolds, altså at man følger ham næsten hele tiden, og at han således i nogen grad skal BÆRE filmen. Og dermed bliver hans skuespilpræstation jo central for filmen.

Men som sagt: jeg ved det ikke, for jeg har ikke set filmen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#58 Djibyman 12 år siden

BN (57) skrev:
Du og jeg kan jo ikke vide, om hun faktisk var åben for muligheden for en god præstation fra Ryan Reynold eller ej


Med en udtalelse som denne: Flødefjæset Ryan Reynolds, hvis evner som skuespiller akkurat lige strækker sig til et charmerende tandpastasmil og lidt glimt i øjet, har fået den tvivlsomme ære at trække i den grønne trikot....jo det tror jeg godt jeg kan.



BN (57) skrev:
Men som sagt: jeg ved det ikke, for jeg har ikke set filmen.


Det har jeg heller ikke, og jeg er ret sikker på at jeg vil hade den, de 2 stjerner er sikkert spot on, men den får en chance lige netop på grund af Ryan.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#59 BN 12 år siden

Djibyman (58) skrev:
Med en udtalelse som denne: Flødefjæset Ryan Reynolds, hvis evner som skuespiller akkurat lige strækker sig til et charmerende tandpastasmil og lidt glimt i øjet, har fået den tvivlsomme ære at trække i den grønne trikot....jo det tror jeg godt jeg kan.


Okay, du har et argument dér, vil jeg godt indrømme. hehe
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#60 theassociate2010 12 år siden

Netop landet tilbage fra biografen og jeg vil nu nok mene 2/6 er lige hårdt nok. Jeg er slet slet ikke enig i sammenligningen med hverken Top Gun eller Star Wars. Sad virkelig og holdt øje om det holdte stik og det eneste Hal Jordan har tilfælles med Maverick er da solbrillerne og så at han er en cocky (test)pilot. Mig bekendt er Green Lantern tegneserierne over 70 år gamle, så mon ikke de "kom først" med ideen? Ej heller ordene om Reynold's skuespillerevner er jeg enig i. Det er direkte forudindtaget at skrive det i starten af en anmeldelse, kan kun erklære mig enig med de brugere der også har nævnt det. Som anmelder skal man alt andet lige være åben for det man ser og vurdere derefter. Se bare en overraskende Timberlake i The Social Network eller Ryan Phillipe i The Bang Bang Club (i øvrigt en fremragende film).

For hvad filmen er - en let-fordøjelig popcorns/sommer/actionfilm, synes jeg den gør et ganske godt stykke arbejde. 3,5/6 herfra.

Skriv ny kommentar: