“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 Djibyman 13 år siden

Thomas E. Nielsen (70) skrev:
Hvorfor desværre?

Havde nok håbet men ikke forventet en hæderlig film, så det blev desværre hvad jeg forventede, og det er trist.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#72 Hr. Nielsen 13 år siden

Djibyman (71) skrev:
Havde nok håbet men ikke forventet en hæderlig film, så det blev desværre hvad jeg forventede, og det er trist
Åh ja, selvfølgelig. Blev vist forstyrret af din forrige kommentar om at 2 stjerner sikkert var spot on og tænkte at du da havde fået en bedre film end forventet:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#73 Slettet Bruger [2395026103] 13 år siden

Batsy (68) skrev:
Thalion (67) skrev:
Jeg synes at anmeldesen af film er en smule hård, men på andre måder meget rimelig.

Men så kommer mit problem! For det er en superheltefilm og det er en DC comic. De to ting sammen giver nogle problemer. DC comics har altid været rimelige kitchy og historierne er ret langt ude. Der er nogle ting som skal være der i en superhelte film, som f.eks. at superhelten skal lære at bruge sine kræfter og finde ud af hvorfor han vil være en superhelt.

Så jeg vil sige at det som en film er en 2-3/6 stjerner, men hvis man ser på den som en superhelte film er den helt klart på en 4/6 og måske kan den trække sig selv lidt højere op når jeg engang ser den igen.

Synes nu ikke Batman Comics er langt ude, de har altid en fed historie at fortælle, vil altid fortrække DC forhold til Marvel selvom det masser af fede historie og helte i Marvel 8P

Well nu har jeg kun læst omkring historierne på wiki'er, men de har været igennem en del retcons. Men jeg har bare altid syntes at det meste af DC universet har været en smule mere underlig end marvel universet. Men det skal dog siges at de begge er lige så underlige og langt ude nogle gange.

Den fordel som jeg synes Marvel har er de har opdateret deres helte rigtigt meget, hvilket nok også gør dem lettere at oversætte til gode film.
Gravatar

#74 Batsy 13 år siden

Thalion (73) skrev:
Batsy (68) skrev:
Thalion (67) skrev:
Jeg synes at anmeldesen af film er en smule hård, men på andre måder meget rimelig.

Men så kommer mit problem! For det er en superheltefilm og det er en DC comic. De to ting sammen giver nogle problemer. DC comics har altid været rimelige kitchy og historierne er ret langt ude. Der er nogle ting som skal være der i en superhelte film, som f.eks. at superhelten skal lære at bruge sine kræfter og finde ud af hvorfor han vil være en superhelt.

Så jeg vil sige at det som en film er en 2-3/6 stjerner, men hvis man ser på den som en superhelte film er den helt klart på en 4/6 og måske kan den trække sig selv lidt højere op når jeg engang ser den igen.

Synes nu ikke Batman Comics er langt ude, de har altid en fed historie at fortælle, vil altid fortrække DC forhold til Marvel selvom det masser af fede historie og helte i Marvel 8P

Well nu har jeg kun læst omkring historierne på wiki'er, men de har været igennem en del retcons. Men jeg har bare altid syntes at det meste af DC universet har været en smule mere underlig end marvel universet. Men det skal dog siges at de begge er lige så underlige og langt ude nogle gange.

Den fordel som jeg synes Marvel har er de har opdateret deres helte rigtigt meget, hvilket nok også gør dem lettere at oversætte til gode film.

Det så rigtigt, bare træls de har stoppet at lave flere tegneserie af batman :(
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#75 Stilund 13 år siden

Jeg var lige inde og se Green Lantern, og syntes de to stjerner er lidt synd! Den skal have tre af mig, den har det en middelmådig film skal have. Faktisk kan jeg ikke se forskellen på den og Spiderman(den første), altså i stjerne basseret syn. Den er meget bedre en Tranformers 2, meget ringer end The dark knight ligeså god som spider-man! Så se den! Men ikke i Palads, for hvor er det dog en elendig biograf!
Gravatar

#76 qel-droma 13 år siden

Well, jeg tør godt forsvare fire stjerner - den virker meget tro mod oplæget langt hen ad vejen. Jeg forestiller mig at mange vil have svært ved selve konceptet hvis de ikke på forhånd er bekendt med universet og let's face it - Grønne Lygte er ikke just ham der har fyldt mest herhjemme. Han har sjældent været ret meget mere end "ham-der-også-er-en-del-af-lovens-vogtere".

Jeg syntes det er ret forfriskende at Hal Jordan ikke er manden som modvilligt påtager sig et ansvar, men derimod manden som slet ikke vil tage ansvar før han ikke har andre muligheder - langt mere menneskelig end mange af de andre superhelte, som oven i købet er væsentlig nemmere at tage livet af end det er tilfældet med denne. Så jeg er faktisk stærkt tilfreds med at det for en gangs skyld "ikke altid de nørdede, splejsede, bebrillede knægte, der får den ære."

Jeg kan også godt lide den måde stiller Ryan Reynolds og Peter Sarsgaards karakterer op som modsætninger, der egentlig har mange fællestræk når det kommer til stykket. Den del kunne godt være væsentlig bedre udført, men godt tænkt og egentlig utroligt at den går anmelderen forbi, når hun nu ellers faktisk beskriver netop det fænomen, når hun klandrer Hal for at være usympatisk og Hector for at være nemmere at fatte sympati for i sin smerte. Men den kan måske skyldes hendes tendens til at hakke på Ryan Reynolds nærmest fra start til slut i sin anmeldelse.

Nogle af kritikpunkterne er dog ganske gyldige, bevares. Jeg kan godt nikke genkendende til de mange referencer til Top Gun med flere - men fandt dog flere af dem ganske underholdende. Det er ikke en perfektfilm, endsige ikke en rigtig god film - men den er nu underholdende. Den er for det meste også ganske uhøjtidelig, hvilket passer fint ind i Hals karakter. Syntes alt i alt at den hverken er værre eller bedre end gennemsnittet i sin genre, så jeg må bare sige: Se filmen og dan jeres egen mening i stedet for at dømme den udelukkende på trailer og anmeldelserne.
Are you not entertained!?!

Skriv ny kommentar: