“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Slettet Bruger [2285726440] 12 år siden

theassociate2010 (60) skrev:
Se bare en overraskende Timberlake i The Social Network


Hvis man ikke allerede har set "Black Snake Moan" og figuren, Hal Jordan, blev først introduceret i 1959. :)
Gravatar

#62 Bobby Singer 12 år siden

Generelt skal man vist holde sig fra grønne superhelte. Både "The Green Hornet" og "Green Lantern" har ikke fået den bedste modtagelse. Så "Green Hornet" i går og ja den var sgu ikke alt for god, så jeg springer med glæde "Green Lantern" over.
Idjit
Gravatar

#63 Lord Beef Jerky 12 år siden

#62 Haha, epic at du springer over Green Lantern fordi The Green Hornet er dårlig =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#64 theassociate2010 12 år siden

#61 - Green Lantern blev introduceret i 1940. At Hal Jordan kom i 1959 er stadig en håndfuld årtier før Top Gun.
Gravatar

#65 Slettet Bruger [2285726440] 12 år siden

#64 -

Det ved jeg, se længere oppe.
Gravatar

#66 Bobby Singer 12 år siden

Lord Beef Jerky (63) skrev:
#62 Haha, epic at du springer over Green Lantern fordi The Green Hornet er dårlig =)


Hey de er begge grønne! ;)
Idjit
Gravatar

#67 Slettet Bruger [2395026103] 12 år siden

Jeg synes at anmeldesen af film er en smule hård, men på andre måder meget rimelig.

Men så kommer mit problem! For det er en superheltefilm og det er en DC comic. De to ting sammen giver nogle problemer. DC comics har altid været rimelige kitchy og historierne er ret langt ude. Der er nogle ting som skal være der i en superhelte film, som f.eks. at superhelten skal lære at bruge sine kræfter og finde ud af hvorfor han vil være en superhelt.

Så jeg vil sige at det som en film er en 2-3/6 stjerner, men hvis man ser på den som en superhelte film er den helt klart på en 4/6 og måske kan den trække sig selv lidt højere op når jeg engang ser den igen.
Gravatar

#68 Batsy 12 år siden

Thalion (67) skrev:
Jeg synes at anmeldesen af film er en smule hård, men på andre måder meget rimelig.

Men så kommer mit problem! For det er en superheltefilm og det er en DC comic. De to ting sammen giver nogle problemer. DC comics har altid været rimelige kitchy og historierne er ret langt ude. Der er nogle ting som skal være der i en superhelte film, som f.eks. at superhelten skal lære at bruge sine kræfter og finde ud af hvorfor han vil være en superhelt.

Så jeg vil sige at det som en film er en 2-3/6 stjerner, men hvis man ser på den som en superhelte film er den helt klart på en 4/6 og måske kan den trække sig selv lidt højere op når jeg engang ser den igen.



Synes nu ikke Batman Comics er langt ude, de har altid en fed historie at fortælle, vil altid fortrække DC forhold til Marvel selvom det masser af fede historie og helte i Marvel 8P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#69 Djibyman 12 år siden

Djibyman (58) skrev:
de 2 stjerner er sikkert spot on,


all most spot on, 3/6 herfra........desværre.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#70 Hr. Nielsen 12 år siden

Djibyman (69) skrev:
all most spot on, 3/6 herfra........desværre.
Hvorfor desværre?
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: