“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.
Skriv ny kommentar:
#61 Slettet Bruger [2285726440] 13 år siden
Hvis man ikke allerede har set "Black Snake Moan" og figuren, Hal Jordan, blev først introduceret i 1959. :)
#62 Bobby Singer 13 år siden
#63 Lord Beef Jerky 13 år siden
#64 theassociate2010 13 år siden
#65 Slettet Bruger [2285726440] 13 år siden
Det ved jeg, se længere oppe.
#66 Bobby Singer 13 år siden
Hey de er begge grønne! ;)
#67 Slettet Bruger [2395026103] 13 år siden
Men så kommer mit problem! For det er en superheltefilm og det er en DC comic. De to ting sammen giver nogle problemer. DC comics har altid været rimelige kitchy og historierne er ret langt ude. Der er nogle ting som skal være der i en superhelte film, som f.eks. at superhelten skal lære at bruge sine kræfter og finde ud af hvorfor han vil være en superhelt.
Så jeg vil sige at det som en film er en 2-3/6 stjerner, men hvis man ser på den som en superhelte film er den helt klart på en 4/6 og måske kan den trække sig selv lidt højere op når jeg engang ser den igen.
#68 Batsy 13 år siden
Synes nu ikke Batman Comics er langt ude, de har altid en fed historie at fortælle, vil altid fortrække DC forhold til Marvel selvom det masser af fede historie og helte i Marvel 8P
#69 Djibyman 13 år siden
all most spot on, 3/6 herfra........desværre.
#70 Hr. Nielsen 13 år siden