Paul Greengrass har lavet en gribende actionfilm med et krigshærget Irak som kulisse, der hverken forsimpler den komplekse konflikt i Mellemøsten eller prædiker så meget, at filmen nogensinde truer med at gå i stå. “Green Zone” ser fremragende ud på Blu-ray, den lyder endnu bedre, og ekstramaterialet er både dybdeborende og spændende. Dette er en af årets hidtil bedste udgivelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kruse 13 år siden

The Insider der giver en god karakter til en Paul Greengrass-film!....Shock! ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 MOVIE1000 13 år siden

En utrolig fed film, som jeg desværre ikke ejer på BD :( Men jeg havde regnet med at stilen ville blive ligesom Bourne, men jeg tog sgu fejl :)
5/6
Underholdene fra start til slut.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13 filmz-ab 13 år siden

Jeg var og stadig er skuffet over Green Zone. Mest fordi man intet kunne se. Jeg fik ærligt en hovedpine, og det er ikke engang for at spille smart. Jeg elskede ellers Bourne filmene, men denne her var skruet på max......shaky :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#14 Highland Park 13 år siden

Kruse (11) skrev:
The Insider der giver en god karakter til en Paul Greengrass-film!....Shock! ;)
Jeg har ham mistænkt for at have gyroskopsyn. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#15 MOVIE1000 13 år siden

#13 Jeg har det lige omvendt jeg føler mig max shaky når jeg ser Bourne ikke den første men især de to sidste, men dog stadig underholdt trods hovedpinen :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16 filmz-Is 13 år siden

Jeg var en af dem der før i tiden, ikke kunne fordrage shaky cam og Bourne Supremacy. Jeg er stadig meget kritisk over for brugen af det, og synes bestemt at det ødelægger mange actionfilm. Men Greengrass formidler det på en aldeles gribende og unik måde som jeg indså med at gense filmene flere gange, og nu finder jeg hans to Bourne-film helt fantastiske, og de er blandt mine ynglings actionfilm. Bourne Identity er stadig en klasse film, men når jeg sammenligner den med fx Supremacy, finder jeg den mere konventionel og slet ikke ligeså intens og hæsblæsende.
Gravatar

#17 filmz-ab 13 år siden

#16

Min rækkefølge:

1. Bourne Ultimatum
2. Bourne Identity
3. Bourne Supremacy

Umiddelbart Supremacy som den svageste, uden at være svag. Identity har en superfed stemning, action og mystik, og er ihvertfald den jeg kan se flere gange, end Supremacy. Ultimatum er klart den bedste af dem - det er en episk actionfilm.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#18 filmz-Is 13 år siden

#17

Enig. Bourne Ultimatum er nok også den jeg synes bedst om.
Forresten kunne jeg ikke undgå at se din interesse i The Town. Jeg lyttede lige til filmens soundtrack, og det lyder faktisk rigtig fedt.


Gravatar

#19 filmz-Utyske 13 år siden

Lidt over middel actionfilm.

Damon gør det faktisk helt ok og der er da også spændende øjeblikke, men desværre er historien ikke vanvittigt interessant.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#20 filmz-ab 13 år siden

#18

Jep. Det lyder og ser fedt ud :-) Li' en film til mig, og håber så den kan levere varen.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: