Paul Greengrass har lavet en gribende actionfilm med et krigshærget Irak som kulisse, der hverken forsimpler den komplekse konflikt i Mellemøsten eller prædiker så meget, at filmen nogensinde truer med at gå i stå. “Green Zone” ser fremragende ud på Blu-ray, den lyder endnu bedre, og ekstramaterialet er både dybdeborende og spændende. Dette er en af årets hidtil bedste udgivelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmkorn.dk 13 år siden

"...fra folkene, som omskrev den moderne actionfilms spilleregler."

Og hvordan gjorde de så lige det? Er jeg den eneste der synes Bourne-filmene er stærkt overvurderede?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#22 Lord Beef Jerky 13 år siden

#21 Næh! Jeg synes den første er ganske fin, imens de to næste rystede en smule for meget til, at jeg kunne følge ordentligt med (og så blev historien en anelse kedelig oveni hatten). Men jeg kan bestemt ikke se, hvordan de skulle omskrive den moderne films spilleregler... de har da en unik stemning og sådan, men det er vist også det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#23 filmz-Utyske 13 år siden

tournesoller (21) skrev:
Er jeg den eneste der synes Bourne-filmene er stærkt overvurderede?

Den eneste i universet, med garanti!
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#24 BN 13 år siden

tournesoller (21) skrev:
"...fra folkene, som omskrev den moderne actionfilms spilleregler."

Og hvordan gjorde de så lige det?


Det gjorde de ved at lave to actionfilm ('Supremacy' og 'Ultimatum'), der genbruger den rå, dokumentariske stil fra 'Bloody Sunday' - håndholdt, rystende kamera kombineret med et realistisk/hverdagsagtigt miljø - og hvori man helt har droppet den selvironiske humor og de oneliners, som ellers kendetegner actiongenren, til fordel for en seriøs tone, hvor f.eks. vold og drab f.eks. er skildret som en grim ting med tragiske følger. Man har ligeledes udeladt den allermest overdrevne, James Bond-agtige form til fordel for mere (omend ikke absolut) realistiske actionscener.

Det er dog ikke bare én ting, der udgør fornyelsen, men snarere kombinationen af ovennævnte ting.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 Michael Andersen 13 år siden

tournesoller (21) skrev:
"...fra folkene, som omskrev den moderne actionfilms spilleregler."

Og hvordan gjorde de så lige det?


Det gjorde de ved at se "The French Connection" igen og igen og så rystede de lidt mere med kameraet end man gjorde dengang: VUPTI!
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#26 BN 13 år siden

Michael Andersen (25) skrev:
tournesoller (21) skrev:
"...fra folkene, som omskrev den moderne actionfilms spilleregler."

Og hvordan gjorde de så lige det?


Det gjorde de ved at se "The French Connection" igen og igen og så rystede de lidt mere med kameraet end man gjorde dengang: VUPTI!


*LOL*
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#27 filmz-ab 13 år siden

tournesoller (21) skrev:
Er jeg den eneste der synes Bourne-filmene er stærkt overvurderede?


JA.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#28 MOVIE1000 13 år siden

Er jeg den eneste der synes Bourne-filmene er stærkt overvurderede?
tournesoller (#21)


NEJ

:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#29 dh-ad 13 år siden

Kedelig film, der blev hos mig i ca. 5 sekunder efter, en var slut.

IMHO er der endnu ikke lavet en god film om Irak-krigen, som med Vietnam-krigen og WWII må man nok forvente, at amerikanerne lige skal have krigen på afstand inden, der begynder at komme nogle rigtig gode film herom.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#30 filmz-Is 13 år siden

#29

Body of Lies
Green Zone
Harsh Times
Hurt Locker

Disse film synes jeg rigtig godt om, og især Hurt locker er en klasse for sig.

Skriv ny kommentar: