Paul Greengrass har lavet en gribende actionfilm med et krigshærget Irak som kulisse, der hverken forsimpler den komplekse konflikt i Mellemøsten eller prædiker så meget, at filmen nogensinde truer med at gå i stå. “Green Zone” ser fremragende ud på Blu-ray, den lyder endnu bedre, og ekstramaterialet er både dybdeborende og spændende. Dette er en af årets hidtil bedste udgivelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-ab 13 år siden

#40

tja - du kan nok finde "bøvlede" scener i de fleste film, hvis man vil. Jeg havde ingen problemer med natklub-scenen, som blot var en ordinær slåsscene, som den nu engang skal være. Men de store actionsekvenser er en fryd for øjet, især lastbil flip-over scenen og jagten i tunnelen, og man får endda lov til at se og NYDE dem - tænk engang :-)

Jeg synes faktisk, at Inception og TDK har bedre storstilet action, mens Greengrass bedre kan skrue slåsscener sammen.......indtil man selvfølgelig så den mindeværdige slåsscene i vægtløs tilstand i Inception hehe! Men indrømmet, slåsscenen i Bourne 3 på badeværelset er fucking sejt.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#42 The Insider 13 år siden

Jeg må tilstå, at jeg nyder hver eneste actionsekvens i Bourne-filmene i fulde drag! :-) Men altså, d'herrer er begge talentfulde, og de har vidt forskellige stilarter. Altså, når Nolan altså ikke forsøger at afkopiere Greengrass, hvor han fejler totalt. Muhahahah!
War. War never changes.
Gravatar

#43 filmz-ab 13 år siden

#42

haha! Good one :-)

Men jeg kan faktisk bedst lide min action, når den er serveret af James Cameron eller John Woo....hvis altså jeg skulle vælge :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#44 The Insider 13 år siden

Well, de har alle deres merits. Hard Boiled er jo den bedste all-out actionfilm nogensinde i min verden :-)
War. War never changes.
Gravatar

#45 elwood 13 år siden

Tea scenen i starten jeg siger bare OMG #¤"!¤E"#"%&R! der sku jeg lige trække vejret.

Bourne Vs. Desh scene, der glemte jeg og gøre det! den nævnekamp er simplthen så fed synes jeg, man kan bare virkelig nærmest føle smerten der vælter ind over dem begge, og hvordan de er nødt til og ignorer det for at overleve.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#46 filmz-Is 13 år siden

Paul Greengrass vinder for bedste biljagter, og Michael Mann for bedste shoot-outs. Så er den diskussion lukket! :)
Gravatar

#47 elwood 13 år siden

Brrr brrrr ighhhhhhh!!! brrrr brrrrrr brrrr dyt dyt vrroooommmm!

Pew pew pew pew, ratatatata taaa pew pew pew
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#48 The Insider 13 år siden

#46, hehe, det kan vi umiddelbart godt være enige i :-)
War. War never changes.
Gravatar

#49 filmz-Is 13 år siden

The Insider (38) skrev:
#37Nolan har fejlet i sit forsøg på at opnå den samme intensitet i sine håndholdte billeder - særligt slemt var det i "Batman Begins".


Hvilke scener mener du specifikt?
Gravatar

#50 The Insider 13 år siden

#49, mere eller mindre alle scener med ordinære håndgemæng. Særligt slemt er det i fængselsscenen i begyndelsen, men også under Batmans opgør med Neesons håndlangere mod slutningen samt den endelige duel. Det er kaotisk på den ufede måde - man fornemmer ikke rigtig slagene, sparkene, smerten, tempoet eller intensiteten, det bliver bare filmet akavet og klippet i stykker. De hev mig ud af filmens illusion, og det har ingen af Greengrass' actionsekvenser nogensinde gjort.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: