Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.
Skriv ny kommentar:
#91 Ispep 10 år siden
#92 Kviesgaard 10 år siden
Nu kender jeg lidt til den litterære baggrund, og hvis den skulle have været gengivet korrekt i filmen ( Guardians of the Galaxy ), ja så havde vi nok fået en hel anden film.
Et eksempel.
Figuren Star Lord, som stammer helt tilbage fra 70'erne af, var af en helt anden støbning dengang. Han mindede mere om Superman, end den kække gavtyv, som vi får præsenteret i filmen ( og som han muligvis senere har udviklet sig til ).
Jeg kunne komme med flere eksempler, men min pause er slut og arbejdet kalder.
#93 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden
#94 Kviesgaard 10 år siden
Nova-korpset har jeg ikke rigtig fået stiftet bekendtskab med, men er dog lige blevet færdig TPB-udgaverne af Annihilation: Conquest bog 1 & 2.
#95 qel-droma 10 år siden
Interessant. Det lyder til at jeg bedre kan lide Star Lord som han tager sig ud i biografen, men who knows? Måske får jeg læst lidt mere om dem en dag og skifter mening.
Jeg syntes dog i øvrigt at dit indlæg fint illustrerer min pointe med den kommentar. Jeg koncentrerede mig ikke om at være skuffet eller tilfreds med afvigelsen, da jeg slet og ret ikke havde kendskab til den. Jeg nød filmen som den var uden forudgående kendskab (igen på nær de øvrige film i Marvel Cinematic Universe).
#96 Kviesgaard 10 år siden
For mit vedkommende gjorde afvigelserne ( dem jeg nu kendte til ) ikke mig noget. Jeg foretrækker den "nye" Star Lord frem for den "gamle". De andre ændringer, som jeg kendte til, kan jeg sagtens leve med.
Her mener jeg også, at man skal huske på, at vi har med en ( 1! ) film og gøre. Hvis alt skulle være tro mod oplægget hele vejen igennem, så tror jeg personligt, at resultatet ville blive temmelig kedeligt, da det ville blive alt for omstændeligt at skulle få alle relationer og detaljer med.
Personligt synes jeg, at holdet bag filmen gjorde det godt og havde truffet nogle gode valg. Min største anke mod filmen er nok, at Ronan the Accuser var lidt en kedelig skurk. Der måtte de godt have gjort lidt mere ud af figuren. Ellers synes jeg det var ganske godt, og jeg blev da positivt overrasket over alle referencerne til tegneserie-universet.
#97 Riqon 10 år siden
Jeg havde forventet en masse humor, dels fordi alle anmeldere og filmzere har rapporteret det, men også fordi det er hvad man må forvente af en farverig Marvelfilm med en skydegal vaskebjørn og en muskuløs potteplante. Hvad jeg ikke havde forventet, men som jeg alligevel fik, var følelser som sorg og sympati. Så James Gunn imponerede mig. Han klarede det faktisk: at skabe karakterer, der både var fjollede, men som man ikke desto mindre følte med. På det punkt var den faktisk "The Avengers" overlegen, efter min mening. "Avengers" var omtrent lige så morsom (hvis ikke mere), men hjerte var der faktisk mere af i denne kulørte space flick.
Jeg kan overhovedet ikke følge anmelderen i hans protester imod comic reliefs. Jeg syntes, det var utrolig sjældent, at humoren afbrød alvoren eller omvendt, og jeg var ellers ekstra opmærksom på det, efter jeg havde læst hans anmeldelse. Vi dvælede rigeligt ved de seriøse øjeblikke og sørgede med karaktererne, og humoren føltes aldrig upassende eller afbrydende. Det hele var egentlig utrolig smooth udført, og jeg var aldrig i tvivl om, hvorvidt jeg skulle le eller græde. Min teori er, at Morten bare vil være Rasmus Modsat - denne unikke anmelder, som ikke mener det samme som alle andre - og derfor opdigter han ting at kritisere filmen for. Det her var så det bedste han kunne komme på.
Hvis jeg skulle kritisere filmen for noget, så ville det måske være, at den gabte over lidt meget. Gomoras søster, Nebula, kunne de godt have fjernet. Men taget i betragtning hvor mange forskellige karakterer, filmen introducerede, så er det egentlig flot, at den klarede det så godt som den gjorde. Det er sjældent, man ser tre skurke fungere i én film, men her gjorde det faktisk, måske fordi de netop holdt Thanos i baggrunden.
Egentlig er det vanskeligt for mig at komme på flere negativer. Det var egentlig en ganske velfungerende Marvelfilm fra start til slut. Godt håndværk. Scenen efter rulleteksterne stank dog, men jeg kunne godt lide rulleteksterne. Der stod blandt andet "No raccoons or living trees were hurt doing the production of this movie". 5/6.
#98 wiseguy 10 år siden
Ja! den klukkede jeg også lidt over :)
Men jeg synes ikke, at rulletekstscenen stank. Det var da godt fundet på.
#99 Batsy 10 år siden
Han var også lidt Mo-cap, så en masse penge :P! Han siger selv at han optog "I am Groot" 1000 gange.
#100 Riqon 10 år siden
Jeg mente selvfølgelig during. Klokken var altså halv ét. :p