Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 Lord Beef Jerky 10 år siden

bruno (79) skrev:
Lord Beef Jerky (78) skrev:
Så fik jeg set den!

Bedste Star Wars film siden Return Of The Jedi!

8/10

Haha, det er sgu ligefør, at det citat burde havne på dvd-boksen.

Yay! Men seriøst - den var godt nok spækket med Star Wars referencer og hele dens univers samt plot mindede mig også om den første Star Wars film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#82 Riqon 10 år siden

bruno (77) skrev:
og med benforlængere

Respekt! :D
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#83 Kyllingebenet 10 år siden

Lord Beef Jerky (78) skrev:
Så fik jeg set den!

Bedste Star Wars film siden Return Of The Jedi!

8/10

Den var dope!
Mental striptease..
Gravatar

#84 Kyllingebenet 10 år siden

Det eneste de her film mangler, er en gennemført skurk.. faktisk synes jeg at han var okay her i GotG, men hvad sker der for ham Thanos? Hvorfor virker han så anonym og ufarlig som han gør? Jeg ved godt, at vi endnu ikke har set ham folde sig ud, men jeg synes at han virker helvedes uinteressant indtil videre. Jeg håber i hvert fald, at vi får en eller anden form for payoff på et tidspunkt.
Mental striptease..
Gravatar

#85 Kviesgaard 10 år siden

Payoff kommer i Avengers 3, hvad angår Thanos.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#86 armadillo 10 år siden

Dette er, for mig, årets film. Jeg var fantastisk underholdt fra start til slut. For mig fanger den stemningen fra en 1980'er feelgood adventure-film, men er pakket ind i fantastisk flot CGI og opdateret humor. Jeg er vild med den glimrende balancegang mellem humor og action.

Givet, man kunne ønske lidt mere baggrund hos karaktererne, men overall set giver jeg den stadig 6/6.
Gravatar

#87 qel-droma 10 år siden

Well, kan kun melde mig i det kor af folk som ikke helt fatter anmeldelderens modvijle, men fred med det. Jeg havde ingen problemer med filmens tone og det var befriende at se en marvel film, hvor man ikke nødvendigvis kender alt til karakterer og universet.

Forstår i øvrigt ikke dem der mener at kendskab til den litterære baggrund er vigtigt eller nødvendigt for at kunne anmelde filmen - hvis filmen ikke fungerer selvstændigt (eller som et absolut minimum blot som en del af de øvrige film i marvel cinematic universe), så kan det være fuldstændig lige meget hvor meget filmen formår at refererer korrekt til ophavet. En god adaption formår også at gøre filmen god for seere, der ikke har en referenceramme til forlægget. Allerhøjest er det en ekstra dimension der føjer nydelse eller frustrationer til den seer, som kender dette ophav.
Are you not entertained!?!
Gravatar

#88 wiseguy 10 år siden

Det er jo ganske simpelt en drøn underholdende skrald-bang film og efter min mening langt mere vellykket end ”The Avengers”.
Dejligt forfriskende med en film der på ingen måde er selvhøjtidelig og hvor action sekvenserne lige nøjagtig tøjles, så det ikke kammer over og bliver kedeligt.
Feeeedt soundtrack!

5/6

Gad vide, hvad Vin Diesel har fået for det overvældende stemmearbejde? Just a thought ;-)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#89 Lord Beef Jerky 10 år siden

Jeg er umiddelbart stadig mest til The Avengers, og kan ikke se det selvhøjtidelige i denne. Og i øvrigt er actionscenerne umiddelbart et af mine få kritikpunkter af Guardians. De fleste er skam vellykkede, men klippearbejdet i filmen gør flere af dem unødigt forvirrende. Men pissefedt soundtrack, ja!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#90 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden

For en sjælden gangs skyld, overvejer jeg at hoppe ind og se gense en film. Det kunne være, at jeg skulle nappe en forestilling på søndag.

Skriv ny kommentar: