Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Med meget få undtagelser, ser jeg tegneseriefilmatiseringer, uanset hvor godt eller skidt de er blevet modtaget, det er bare ikke altid, at jeg vælger at se dem i biffen.

"Captain America 2" nåede jeg fx ikke i biffen, selvom den jo har fået virkelig meget ros og selvom jeg regner med, at det er bras, skal jeg også se den nye "Teenage Mutant Ninja Turtles".

Og ja, det er netop i sådanne diskussioner, jeg har nævnt anmeldelserne, så man bør lige checke konteksten. :)
Gravatar

#22 Ispep 9 år siden

#21

Jeg har skam tjekket konteksten. Det er jo stadig dig der ofte indrager dette element og jeg har altså også stødt på dette i flere andre tilfælde og sammenhænge, også under tidligere brugernavn(e). Som du sagde, jeg kan være ligeglad og du ved hvad der er bedst for dig. Såmænd blot noget jeg studsede over.
Gravatar

#23 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Ispep (22) skrev:
Jeg har skam tjekket konteksten.


Det er jo tale om to vidt forskellige situationer, om man taler om hvordan man vælger, om man skal se en film, hvilket vi har diskuteret på filmz tidligere og hvor jeg faktisk også har forklaret hvordan mine kriterier var og anmeldelser/business i forhold til hvordan en filmserie anses generelt, som det tilfælde, som Kruse beskriver.

Det kan godt være, at du har tjekket konteksten, men du har enten valgt at overse den eller også har du ikke forstået den. Eftersom du virker forholdsvis kvik i andre sammenhænge, kan jeg kun formode, at du har valgt at overse den for at smide en tilfældig provokation af. Og prøv nu ikke at komme med en dårlig undskyldning om det modsatte, fordi det var det og det understreger du med dine efterfølgende indlæg. :)
Gravatar

#24 Ispep 9 år siden

#23

Det var ikke for at provokere, men en nysgerrig kommentar om, hvorvidt anmelderne har en tendens til at diktere hvad du skal se. At der er tale om "forskellige situationer" ændrer ikke på, at du ofte har indraget dette element i debatten. Nuvel, ikke jordens undergang Bruno. Du nævner det faktisk også under tråden "filmz toppen: det glæder vi os til i juni" i forbindelse med Transcendence.
Gravatar

#25 knekker 9 år siden

nu var jeg inde og se den her i sidste uge med firmaet og man kunne maaske godt kalde min mening for farvet da jeg har vaere med paa produktionen, men jeg synes aerligt at det er en kanon film hvis man er til Marvels universet(hvilket anmelderen ikke lyder til at vaere), humor, underholdende historie, adventure og action.

3 stjener er hvertifald meget naerrigt, hvilket minder mig om dem userioese anmeldelse af Noah, som ogsaa fik en latterlig karakter. En ting er sikkert, hvis filmz.dk forsoeger sig med anmeldserne for at give laeseren en fingerpeg om hvilken standard man kan forvente, saa fejler de groft, for saadanne karakter er simpelthen for userioese.

Brug imdb eller rottentotatoes i stedet, hvis I serioest vil vide kvaliteten af en film.
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]
Gravatar

#26 Lord Beef Jerky 9 år siden

#25 der er masser på både imdb og rottentomatoes, der har givet Noa bundkarakter og Guardians Of The Galaxy middelkarakter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#27 knekker 9 år siden

Sorry jeg glemte at precisere, brug imdb eller rottentomatoes 's gennemsnitlige karakter vil i virkelig vil have et fingerpeg omkring kvaliteten af en film.
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]
Gravatar

#28 Kviesgaard 9 år siden

I morgen aften går det løs, da bif-turen lige skulle synkroniseres med en arbejdskollega. Er spændt på at se, hvad de har fået strikket sammen denne gang.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#29 Kviesgaard 9 år siden

#25

Knekker. Af ren og skær nysgerrighed, hvordan vil du så bedømme Guardians of the Galaxy i forhold til Transformers: Age of Extinction?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#30 knekker 9 år siden

jeg fik set transformers 4 efter debatten vi havde angaaende transformers, personligt synes jeg at den var flot men lang, kedelig og cheesy. Hvis man derimod ikke har set de tidligere transformers, kunne jeg forestille mig at den ville vaere meget underholdende.

Guardians er i forhold til tranformers, langt overlegen bort set fra det de visuelle effekter. og det skyldes til dels at vi er ved at vaere maettet med robot kampe paa jorden, saa det er fint at transformers 5 laegger op til at
foregaa i galaxen.
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]

Skriv ny kommentar: