Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 blackcowboy 9 år siden

Så den i går aftens og den kan varmt anbefales alle *"Marvel Fans". (****** 6-6 stjerner)

*Dog kan det også anbefales man læser lidt op på- eller ser lidt youtube videoer om hvem de er ;-)
Gravatar

#42 Riqon 9 år siden

Ispep (11) skrev:
Synes bare tit du inddrager anmelderne der skal bestemte tingene for dig.


Det var da en absurd kommentar at komme med på et filmsite. Selvfølgelig inddrager han anmeldere...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#43 Hashis 9 år siden

Ok film hele vejen igennem. Dog ikke noget der kommer helt op og "ringe" på min skala, da jeg personligt er til mere seriøse filmatiseringer i helte genren. Den får 4 stjerner ud af 6.
Gravatar

#44 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#4 Vi har haft en lille teknisk bug på galleriet - burde virke nu.
Gravatar

#45 Saenjaina 9 år siden

Morten Vejlgaard Just udstiller med sin anmeldelse en komplet mangel på indsigt i det univers filmen baseres på. For en gangs skyld var det mig en lettelse, at filmz' anmeldelser er så korte. For der er grænser for hvor længe jeg kan holde ud at sidde og læse sådan en gang uvidenhed. Jøsses!

Nyd filmen, folkens! Den leverer på alle punkter. Den perfekte balance mellem humor (om end skruet lidt op i forhold til tidligere Marvel-film) og drama. En film, der brager løs fra første øjeblik, men stadig tager sig tid til at skabe dybe karakterer, relationer og drama. Filmen driller os ved at indikere en større sammenhæng. Samtidig skaber den sit helt egen plateau i Marvels allerede storslåede cinematiske univers.

Nyd humoren. Farverne. De anerkendende nikke til Star Wars. Dette er en space opera fra den højeste hylde, der leverer og nærer det en space opera skal: underholdningen og fantasien.

Filmen pakkes ind i en ironisk sløjfe af fed 70/80-musik, der hele tiden er med til at give filmen en form for jordforbindelse, og som rammer mange af biografgængerne lige i deres nostalgiske håndparader.

Sjældent har jeg set en film i biografen, hvor folk var så parate til næsten at bryde ud i klapsalver undervejs. Det er dét denne film kan levere. Tag imod det.
Gravatar

#46 Mads83 9 år siden

Jeg spottede instruktør/producer/"skuespiller" Lloyd Kaufmann ibland én af fangerne, der råber efter Gomorra, da de ankommer til fængslet :P

http://www.imdb.com/name/nm0442207/?ref_=nv_sr_1

Fin cadeau til denne crazy fyr
Gravatar

#47 Ispep 9 år siden

#45

Dybe karakterer ligefrem?
Gravatar

#48 voyager 9 år siden

Jeg kan kun anbefale denne film :) Det er godt nok længe siden at jeg har været så underholdt af en film og hvor er den bare sjov tilligemed :) Det var en perfekt biotur.
Gravatar

#49 Kviesgaard 9 år siden

Så fik jeg endelig set løjerne. Første indtryk: Filmen lever ikke helt op til de forventninger, som jeg havde fået af den første trailer ( som i øvrigt er den eneste, jeg har set før selve filmen ). Har svært ved, at sætte fingeren på, hvad det er der mangler i, at jeg kommer helt op og ringe.

Det betyder dog ikke, at filmen er dårlig. Slet ikke. Den fik mig da til at grine op til flere gange ( hvilket efterhånden føles som en sjældenhed nu om stunder, når jeg ser en film i biografen ). Og hold da op, hvor er der mange referencer til alskens Marvel-mytologi. Dejligt. Et eller andet sted fornemmer jeg, at der stille og roligt er ved, at blive lagt i kakkelovnen til den 3. Avengers film, især med de ting, der er blevet præsenteret her i Guardians of the Galaxy.

En god solid film, der dog lige mangler det sidste i, at jeg kommer helt op og ringe. Men bestemt et godt tiltag fra Marvel af, og jeg håber vitterligt, at deres satsning bærer frugt.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#50 Ispep 9 år siden

#49

Er det økonomisk du tænker på mht. bærer frugt?

Skriv ny kommentar: