Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Kviesgaard 9 år siden

#30

Ok tak for info. Har ikke selv set TF4, da jeg ikke synes de 3 forrige gjorde det for mig. Er dog meget spændt på Guardians of the Galaxy.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#32 Ispep 9 år siden

Så fik jeg set filmen og er komplet uenig med hr. Morten. Filmen er afsindig underholdende, morsom, følsom og bare uimodståelig omgang underholdning, som trækker på film som Star Wars, Serenity og selvfølgelig The Avengers. Kan man lide disse, ja så er der så sandelig meget at se frem til. Der er ihvertfald smæk for skillingen, smæk på farveladen, elskværdige karakterer og godt samspil, som udgør en særdeles fed helhedsoplevelse. Masser af fremragende ramasjang, CGI, kostumer osv osv. Det er muligvis den bedste udnyttelse af 3D sammen med Gravity, jeg følte mig suget ind i filmens farverige univers og de mange flyveture filmen tog en med på. Det tegner til at blive blockbusternes år.

9/10
Gravatar

#33 Anders Baad Mai 9 år siden

Kan ærlig talt ikke huske sidste gang jeg var enig med en anmeldelse på filmz. Er netop kommet hjem fra biografen og synes det har været en fantastisk oplevelse.

Det irriterer mig lidt, da jeg efterhånden føler at Filmz skiller sig ud i bedømmelser, for at skille sig ud. Men måske er de bare mig, mister bare langsomt lysten til at vende tilbage til denne side -_-
Gravatar

#34 Ispep 9 år siden

#33

Så find dig anmeldere der bekræfter din mening. Så er problemet løst. Jeg er også tit uenig med Morten, ihvertfald om denne type film, så jeg tager dommene fra filmz nok ikke så tungt.
Gravatar

#35 elwood 9 år siden

Filmz anmeldelser er ikke, hvad de har været, og det er meget enkel årsag til, der er ingen af de gamle anmelder tilbage. Jeg er kun på filmz endnu, på grund af forummet, og dem jeg snakker med.

Glæder mig til og se filmen.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#36 Nexiz 9 år siden

Jeg var fantastisk underholdt af denne film!

Humoren var lige i øjet, leveret af både Groot, Rocket og Star-Lord. Og det er dejligt at filmen ikke tog sig selv så højtideligt - det er en tegneserie-filmatisering for fanden!

At filmen har sin MacGuffin rører mig ikke synderligt - dette er ikke filmen man skal tage ind og se pga. dens dybdeborende plot.
Alle de 5 hovedpersoner blev til gengæld udridset tilstrækkeligt til at man blev inddraget, og aktionsekvenserne var fede.

Hvis "The Avengers" kan få 5/6, så kan jeg på ingen måde se nogen grund til at denne film skal ha' andet end:
5/6 :)
Gravatar

#37 Nexiz 9 år siden

Ispep (32) skrev:
Så fik jeg set filmen og er komplet uenig med hr. Morten. Filmen er afsindig underholdende, morsom, følsom og bare uimodståelig omgang underholdning, som trækker på film som Star Wars, Serenity og selvfølgelig The Avengers. Kan man lide disse, ja så er der så sandelig meget at se frem til. Der er ihvertfald smæk for skillingen, smæk på farveladen, elskværdige karakterer og godt samspil, som udgør en særdeles fed helhedsoplevelse. Masser af fremragende ramasjang, CGI, kostumer osv osv. Det er muligvis den bedste udnyttelse af 3D sammen med Gravity, jeg følte mig suget ind i filmens farverige univers og de mange flyveture filmen tog en med på. Det tegner til at blive blockbusternes år.

9/10


Totalt enig! Fedeste blockbuster so far i år :)
Gravatar

#38 ZlatkoM 9 år siden

Jeg må godt nok også erklære mig dybt uenig med anmelderen. Den får også 5/6 herfra.

Humoren virker fremragende, karraktererne i filmen er også rigtigt fede, uden på nogen måde at være overspillet, og historien er vel hvad man kan forvente af Marvel.

Klart anbefalelsesværdig film, og indtil videre den den fedeste af de tre sommerblockbusters jeg har set (X-Men : Days of future past og Transformers 4 : Crap of Crapstiction)
Gravatar

#39 Yggdrasil 9 år siden

Anmeldelserne er nu gode nok, idet de jo altid vil være subjektive og ikke nødvendigvis kan dække et bredt publikum. Jeg synes det er fint der er nogle der vil lægge "hovedet på blokken" og give deres indtryk af en film. Og det giver jo udgangspunkt for en diskussion i forummet.
Gravatar

#40 knekker 9 år siden

#39
Og en hoejere karakter, ville ogsaa give udgangspunkt for en diskussion, hvis folk da ville vaere uenig, hvilket jeg tror iblandt os alle her inde at anmelderen kun ville vaere uenig i...
[i]filmz.dk - stedet hvor selvudnævnte film eksperter sammen, elsker at tude og brokke sig over Hollywood Block Buster film [/i]

Skriv ny kommentar: