Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Jeg glæder mig oss' til at se den, ikke mindst fordi mine to nevøer på 11 og 12 skal med ind og se den, og det er helt sikkert en film for dem.

Både anmeldere og publikum lader til at kunne lide den, så det bliver interessant at se om Disney/Marvel virkelig kan tage en forholdsvis obskur tegneserie og forvandle det til noget der virkelig sparker røv i biograferne.

Hvis det sker, er der nærmest ingen grænser for hvad de kan finde frem fra bagerst i skabet og lave film om, både superhelte og alt muligt andet.
Gravatar

#52 Ispep 9 år siden

Jeg tror folk er ligeglad med, hvor kendte/ukendte heltene er. Filmen blev promoveret som en slags "The Avengers" og spiller på nøjagtig samme formel. Jeg vil ikke just kalde det en kæmpe satsning, men ikke desto mindre virker den noget nær optimalt.

Var det mig, eller var det en pokkers god 3D? Michael, hvad siger du?
Gravatar

#53 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Filmen har bestemt et fint fundament i de andre Marvel-film, men ikke desto mindre, er der tale om figurer der som sådan ikke er superhelte i et rumeventyr og figurer, der ikke engang er superkendt blandt tegneserienørder.

En kæmpe satsning, måske ikke, men det er altså ikke mere end to år siden, at Disney smed en kæmpestor bunke penge ud af vinduet, da de satsede på et stort rumeventyr med en figur, der ikke har været specielt kendt siden pulp-romanerne var det fede, John Carter.

Hvis jeg var exec i Disney, ville den fiasko bestemt give mig lidt sved på panden i forhold til "Guardians..", uanset fundamentet.
Gravatar

#54 Ispep 9 år siden

Det kan du have ret i.

John Carter fandt jeg umådelig kedelig, så måske mange følte det samme siden den floppede? Burde ikke være tilfældet her. Det var fuldt hus selv i Thisted på en torsdag, hvilket er ret atypisk. Jeg kunne fornemme folk morede sig gevaldigt. De færreste vil kede sig, det kan jeg skrive under på :)
Gravatar

#55 Kviesgaard 9 år siden

#50

Ja det er det økonomiske jeg tænker på, når jeg skriver, at jeg håber filmen bærer frugt.

Uden en solid økonomisk omsætning bliver der nok ikke mere i den dur. Ikke dermed sagt, at økonomi er lig med kvalitet, men hvis en god film ikke tjener pengene hjem, ja så står vi tilbage med fortsættelsen til TFX, og det vil jeg nu personligt være ganske ked af, da jeg synes Marvel har fat i noget spændende ( dog er ikke alle deres film lige gode ).
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#56 Ispep 9 år siden

#55

Den skal nok klare sig flot.
Gravatar

#57 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Jeg vil mene, at det var PR-delen af John Carter der fejlede og selv finder jeg den ganske underholdende.

Der er jo vitterligt film derude, der er dårligere modtaget af både anmeldere og publikum, som tjener virkelig store summer penge, bl.a. Transformers-filmene. Jeg tror bestemt, at hvis Disney havde ladet være med at ændre titlen, ville folk nok være gået mere i biografen, bare pga. nysgerrighed.
Gravatar

#58 Kviesgaard 9 år siden

#57

Efter min opfattelse, så var det en fejl, at PR-folkene ikke slog på, at figuren var skabt af samme forfatter, som skabte Tarzan.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#59 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

#58 -

Det er helt sikkert også en fejl af de store.
Gravatar

#60 T. Nielsen 9 år siden

John Carter var helt sikkert ret vellykket og de fleste jeg kender, det har set den, mener faktisk den burde have klarer sig bedre. Så det er helt sikkert IKKE filmens kvaliteter der fejler.
Baby, it's cold outside

Skriv ny kommentar: