Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.
Skriv ny kommentar:
#61 RasmusFL 10 år siden
Bare se plakaten. Jeg kan ikke tage hovedet fra den når jeg cykler forbi.
Filmen er virkelig drevet af en lyst til at fortælle sin historie, så den popper helt ud i hovedet på publikum (jeg så den i 2D, men kan sagtens forestille mig hvor godt 3D'en ville fungere). Visuelt nærmer vi os sansebombardementet fra Pacific Rim, netop fordi der kæles for hele farveskalaen og nogle intense kamerakneb, der skal medrive, og ikke bare smøre på.
Men smurt på bliver der. Humoren sidder hvor den skal, og i visse scener faktisk bedre. Karaktererne var fint tegnet, og jeg holdt af dem og med dem hele vejen.
Imodsætning til anmelderen her på filmz synes jeg netop instruktøren virker som om han ved, hvad han vil: fortælle sin historie med lyst til både eventyrets vingesus og legen i sig selv.
#62 Aggeri 10 år siden
#63 Riqon 10 år siden
I givet fald kan man da i hvert fald ikke beskylde ham for at være inkonsekvent ;)
#64 Michael Andersen 10 år siden
Jeg siger det samme som dig :) Marvel har tidligere var ret fesne til 3D, men her er der en fed dybde i billedet.
#65 Ispep 10 år siden
Nice! Det var i hvert fald også den første Marvel 3D film jeg har set der blev udnyttet særdeles godt og effektivt, hvor jeg kan sige, at 3D gavnede produktet.
#66 Kviesgaard 10 år siden
Lyder næsten som noget, man er nødt til, at konstatere ved selvsyn. Jeg nøjedes med 2D udgaven i fredags, da jeg som udgangspunkt er temmelig tilbageholdende med 3D film.
#67 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden
Det er en rigtig sommerblockbuster, hvor der er masser af action, godt sammenspil mellem figurerne, selvom to af dem er 100% computeranimeret og vigtigst af alt: man er ikke bange for at have det sjovt undervejs.
Jeg var rigtig godt underholdt og det lød til, at resten af publikum også var, så jeg kan kun anbefale, at man går ind og ser den.
Nå ja, scenen efter rulleteksterne var virkelig sjov og fik noget af et latterbrøl ud af mig.
At folk så stadig forlader filmen, før rulleteksterne er overstået, fatter jeg ikke en bønne af.
#68 Kviesgaard 10 år siden
Jeg måtte også minde mine to med-bif-gængere om, at vi skulle blive hængende til efter rulleteksterne. Sjov lille reference, Marvel fik smidt ind der.
#69 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden
Samtidig er der også øjenguf til damerne, da Drax konstant render rundt uden t-shirt og Peter Quill også flasher veltrænet overkrop.
#70 Aggeri 10 år siden
9/10 herfra.