Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 RasmusFL 9 år siden

Nogle af jer har nævnt farverne i jeres små anmeldelser og det synes jeg er helt på sin plads.

Bare se plakaten. Jeg kan ikke tage hovedet fra den når jeg cykler forbi.

Filmen er virkelig drevet af en lyst til at fortælle sin historie, så den popper helt ud i hovedet på publikum (jeg så den i 2D, men kan sagtens forestille mig hvor godt 3D'en ville fungere). Visuelt nærmer vi os sansebombardementet fra Pacific Rim, netop fordi der kæles for hele farveskalaen og nogle intense kamerakneb, der skal medrive, og ikke bare smøre på.

Men smurt på bliver der. Humoren sidder hvor den skal, og i visse scener faktisk bedre. Karaktererne var fint tegnet, og jeg holdt af dem og med dem hele vejen.

Imodsætning til anmelderen her på filmz synes jeg netop instruktøren virker som om han ved, hvad han vil: fortælle sin historie med lyst til både eventyrets vingesus og legen i sig selv.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#62 Aggeri 9 år siden

Jeg har typisk den modsatte smag af anmelderen, så det bliver en tur i biografen :)
Gravatar

#63 Riqon 9 år siden

Aggeri (62) skrev:
Jeg har typisk den modsatte smag af anmelderen, så det bliver en tur i biografen :)


I givet fald kan man da i hvert fald ikke beskylde ham for at være inkonsekvent ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#64 Michael Andersen 9 år siden

Ispep (52) skrev:
Var det mig, eller var det en pokkers god 3D? Michael, hvad siger du?


Jeg siger det samme som dig :) Marvel har tidligere var ret fesne til 3D, men her er der en fed dybde i billedet.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#65 Ispep 9 år siden

#64

Nice! Det var i hvert fald også den første Marvel 3D film jeg har set der blev udnyttet særdeles godt og effektivt, hvor jeg kan sige, at 3D gavnede produktet.
Gravatar

#66 Kviesgaard 9 år siden

#64 & 65

Lyder næsten som noget, man er nødt til, at konstatere ved selvsyn. Jeg nøjedes med 2D udgaven i fredags, da jeg som udgangspunkt er temmelig tilbageholdende med 3D film.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#67 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Så fik jeg set den og ganske som forventet, var det lige en film for mine to nevøer, der var med i biffen.

Det er en rigtig sommerblockbuster, hvor der er masser af action, godt sammenspil mellem figurerne, selvom to af dem er 100% computeranimeret og vigtigst af alt: man er ikke bange for at have det sjovt undervejs.

Jeg var rigtig godt underholdt og det lød til, at resten af publikum også var, så jeg kan kun anbefale, at man går ind og ser den.

Nå ja, scenen efter rulleteksterne var virkelig sjov og fik noget af et latterbrøl ud af mig.

At folk så stadig forlader filmen, før rulleteksterne er overstået, fatter jeg ikke en bønne af.
Gravatar

#68 Kviesgaard 9 år siden

#67

Jeg måtte også minde mine to med-bif-gængere om, at vi skulle blive hængende til efter rulleteksterne. Sjov lille reference, Marvel fik smidt ind der.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#69 Slettet Bruger [1174292716] 9 år siden

Det slog mig i øvrigt, at seksualiseringen af den kvindelige hovedrolle, ikke er så markant, som i så mange andre film. Jo, der er et halvt buttshot på et tidspunkt, og både Gamora og Nebula render rundt i forholdsvis stramt læder. Gamora har endda forholdsvis små bryster, især i forhold til tegneserieudgaven og er i langt højere grad en ligeværdig og respekteret kammerat, i stedet for at blive reduceret til en åbenlys kærlighedsinteresse.

Samtidig er der også øjenguf til damerne, da Drax konstant render rundt uden t-shirt og Peter Quill også flasher veltrænet overkrop.
Gravatar

#70 Aggeri 9 år siden

En fantastisk underholdende film som samtidigt leverer nogle utroligt lækre scener. Groot er en fantastisk karakter, det er imponerende at en karakter kan have så få linjer og alligevel fylde så meget som den gør, både angående humor og når det kommer til at udtrykke følelser. Soundtracket var genialt og fungerede virkelig godt! :)

9/10 herfra.

Skriv ny kommentar: