Instruktør James Gunn er ny i den her kulørte storfilmsliga. Han fik et lille gennembrud med en slags parodi over superheltegenren med den skæve “Super”, men den led også under en grad af skizofreni, som mere markant præger “Guardians of the Galaxy”. Marvel kunne have fundet en fin ferie-franchise hos vogterne af galaksen, men de må nok indstille sig på at skulle grave lidt endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 dyg 10 år siden

bruno (67) skrev:
At folk så stadig forlader filmen, før rulleteksterne er overstået, fatter jeg ikke en bønne af.

Jeg var ret overrasket over, at hele 80% af biografgængerne rent faktisk blev siddende til efter end credits i Cinemaxx i Århus, da jeg så den i torsdags. Ved tidligere film har folk kigget mærkeligt på mig, når jeg er blevet siddende som sidste mand.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#72 Riqon 10 år siden

Generelt har folk overraskende travlt med at komme ud efter biograffilm. Det kan nærmest ikke gå hurtigt nok. Nogle gange står biografpasseren (eller hvad sådan én hedder) endda og venter utålmodigt på, at folk får kommet af gårde.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#73 elwood 10 år siden

Gad vide om det er derfor man har de her mid credits scener, nogen har de begge ting, men kan være mid credits er for fange nogen af dem som stikker af før.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#74 Kviesgaard 10 år siden

En ting jeg hæfter mig ved, når jeg venter på slut scenen efter rulleteksterne, er hvor mange folk der er involveret i VFX delen af filmen. I tilfældet Guardians of the Galaxy hæftede jeg mig endda ved, at der var en ordenlig stak, som var Digital Artist ( hvad det så end dækker over? ). Mængden af VFX firmaer er også vokset betydeligt over de seneste år.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#75 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden

Da vi lige havde det oppe at vende, da vi optog podcast, smider jeg infoen her også.

Filmen har nappet rekorden for den største weekendsåbning i august måned, 94 millioner dollars. Det er næsten ligeså meget, som "Captain America 2" tjente i sin første weekend og den tidligere rekordholder var "The Bourne Ultimatum" med 69.3 millioner dollars.

Det' nappet fra Box Office Mojo.
Gravatar

#76 Slettet Bruger [3630833730] 10 år siden

Jeg så den i går og var overvejende positiv. Det eneste, der irriterede mig en smule, var, at filmen sprang rundt mellem lokationer temmelig ofte i den første halve time (hvilket vel er nødvendigt for en film med en "galaktisk" baggrund). Udover det folk allerede har skrevet, så bed jeg også mærke i de lettere 80'er-agtige undertekstoversættelser (de få gange, jeg kiggede på underteksterne i hvert fald), så som "awesome" bliver til "stinkefedt" og den fra (i hvert fald) Die Hard kendte "bror lort". Det morede jeg mig meget over.

Hvis man kan sammenligne de to, synes jeg stadig bedst om The Avengers, men GotG er i hvert fald deroppe ad.
Gravatar

#77 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden

http://io9.com/watch-vin-diesel-proclaim-i-am-groo...

Vin Diesel der indspiller "I am Groot" på forskellige sprog og med benforlængere, så han er "in character". :D
Gravatar

#78 Lord Beef Jerky 10 år siden

Så fik jeg set den!

Bedste Star Wars film siden Return Of The Jedi!

8/10
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#79 Slettet Bruger [1174292716] 10 år siden

Lord Beef Jerky (78) skrev:
Så fik jeg set den!

8/10

Haha, det er sgu ligefør, at det citat burde havne på dvd-boksen.
Gravatar

#80 Kviesgaard 10 år siden

Lord Beef Jerky ( #78 ) skrev:

Food for thought!
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: