Der er fart over feltet og rigelig med action til, at “Hancock” aldrig for alvor bliver trættende, men mange af mulighederne i filmens forfriskende oplæg bliver i sidste ende ladt i stikken til fordel for en klassisk resolution af anti-heltens tvungne rejse fra resignation til accept og opofrelse. En mere modig udvikling og afvikling havde passet filmen bedre og vist, at de kontroversielle nytænkninger af genren ikke blot var tomme ord og en undskyldning for at lege med computereffekter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Morpheus 15 år siden

Var også inde og se den i går og synes den er bedre end jeg havde regnet med og jeg havde endda store forventninger til den. Jeg vidste jeg ville kunne lide den, idet Will Smith er med, han har ikke skuffet mig i en film endnu. En af mine yndlingsskuespillere.

En af de ting jeg synes der er aller bedst ved filmen, er at det ikke bare er en typisk superheltefilm. Det at de er så gamle og er blevet kaldt engle, demoner, guder og nu superhelte, synes jeg er en kanon fed ting. Det gider det hele lidt mere dybde.


Kan ikke vente med at skulle se den igen.
Gravatar

#22 x marks the spot 15 år siden

Var gevaldigt underholdt den første halvdel af filmen, men så syns jeg godt nok den knak!
hele historien med Hancock's ex virkede så malplaceret og hvorfor skulle de lige netop ind til byen og slås? Bare endnu en grund for at vise lidt flere smash-fx, da der ikke er meget at smadre ude i ørkenen, hvor Hancock bor? Temlig tilfældigt at de skulle slås lige ved mandens højhus og hans vindue blev knust.. Og hvor er forklaringen for tornadoen? Hvilken betydning havde ørnen?
Ja, jeg ved godt at amerikanske film godt kan li' at udpensle alt for (især) det amerikanske publikum, men her var der lige rigeligt med spørgsmål. Scenen med bankrøveriet gik henover hovedet på flere i salen - at Hancock fløj ind og snuppede de 4 henchmen..

En god start men meeget skuffende efterfølgende plot. Kan kun forestille mig, at DVD-/Blu-Ray'en har en længere og bedre forklarende version ventende..
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#23 Morpheus 15 år siden

# 22.

Det med at de skulle ind til byen og slås, var self af den simple grund at Jason Batemans karakter skulle finde ud af hun også havde de samme kræfter og det var samtidig det der satte gang i resten af filmens historie, med at de er aælgamle og de bliver dødelige når de er sammen for længe, hviket jeg synes var KANON fedt. Dog kan jeg godt følge dig i tornado scenen, de var fuldstændig malplaceret. Det vil jeg mene var det eneste sted, jeg synes de bare lige skulle vise noget CGI-blær, for bevares, det var da fedt lavet, det var bare lidt mærgeligt at tornadoerne hverken ødelagde byninger, sugede mannesker eller biler ind.


Men synes bestemet ikke det var noget der trak filmen ned.
Gravatar

#24 casava 15 år siden

6/6

Action, sørgelighed, komedie osv. Den har det hele.

og en happy ending
Gravatar

#25 wiseguy 15 år siden

Jeg var sku fint underholdt! Will er super som antihelt, Theron er gudeskøn og Bateman er ganske morsom.

God humor, lidt action, popcorn, cola, en Cuba bar og gutterne ved min side - en super fredag aften
4,5/6

Som altid sidder man dog i biografen (efter at ha' betalt 80 kr.) og glæder sig til at få filmen hjem på BD og se den i full HD på sølle 50". Damn! jeg synes billedet i biograferne nu om stunder er lousy.
Sad på sofa-rækken i Lido sal 1 i Vejle, hvilket vel sku være salens bedste række - sædvanen tro var jeg alt andet end imponeret! Da vi gik ud af salen gik vi neden om lærredet. Fuuuck hvor har jeg ondt af de stakler, som havde betalt 80 kr. for at sidde på de første par rækker!!! Fatter ikke, at man vil være bekendt at ta' penge for det! og salen var nærmest fuld!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#26 filmz-Kadann 15 år siden

#25 -

Jeg har det på præcis samme måde med billedkvaliteten i biografen. At betale 80 kr. for sådan en film, når man måske skal give 100-150 for at få den på BD og så kan nyde den i HD, uden snavs på billedet, uden larmende teenagere og uden ildelugtende mennesker. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#27 filmz-DonDiegoDeLaVega 15 år siden

fed film, 4/6 herfra, solid underholdning og rart at se en superheltefilm der tager en anden indgangsvinkel end normalt. charlize theron er en fryd for øjet og will gør det endnu en gang godt!

og #25 og 26 - helt enig, det er vildt så stor forskellen er på et HD billede ift det efterhånden slidte look i biografen...
Gravatar

#28 SteeN! 15 år siden

Dette er ikke en klassiker, men kæft den er sjov og underholdene.. Helt sikkert de 70 kr værd at gå ind og se!
"Ja ja - du flyver og hvad så?"
Gravatar

#29 filmz-Bruce 15 år siden

#26 Ja jeg går efterhånden kun i biografen 3-4 gange om året af samme grund. Jeg kan ikke komme i tanke om film, jeg har set på analog udstyr de sidste år, som har set godt ud. Jo, Double Indemnity i Dagmar, men det var nok også glæden ved at se en klassiker på et stort lærred. Og nu har min bif oplevelse i USA taget brodden endnu mere af lysten til at gå i biografen herhjemme, med mindre der kommer en dogme film som alligevel ser ud af helvede til. Men jeg kommer ikke udenom the Dark Knight!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 wiseguy 15 år siden

#26 hæ hæ mht. ildelugtende mennesker, så har vi (mine 3 fætre og jeg, som er den faste biografklub) altid et lille spil kørende mht. fordeling af de 4 billetter. Vedkommende der har betalt bestillingsgebyret på 5 kr. har krav på et af midtersæderene (en regel jeg har indført, da det som regel er mig!) og så er der ellers kamp om det andet midtersæde, for de 2 fløjpersoner har jo chancen for at komme til at sidde ved siden af "Big Fat Smelly Guy", som vi kalder det :o)
En gang imellem snyder han os så alligevel, ved at placere sig lige bag ved os!!!
Som Bruce kommer vi heller ikke uden om Dark Night og vi sidder klar foran Lido's grumsede billede på onsdag kl 21 :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: