Til gengæld lider filmen også af nogle af de skavanker, som Shyamalans tidligere film har udvist. I “Signs” lød noget af dialogen mellem familiemedlemmerne ofte utroværdig, og det samme gør sig gældende her. Filmen introducer desuden en komplet overflødig side-historie nær slutningen, og det lykkes den heller ikke at finde helt den rigtige måde at standse fortællingen på.

I hovedrollen som Elliot er Mark Wahlberg hæderlig, mens Zooey Deschanel er en temmelig anonym oplevelse som hans kone. Særligt mindeværdig er dog hverken de eller deres forhold, hvis krise aldrig rigtig bliver interessant. Så var der alligevel betydelig mere substans i familiedramaet i både “Unbreakable” eller “Signs”. Som effektiv og ganske foruroligende B-films underholdning er “The Happening” dog vellykket. I en af filmens mest sort humoristiske øjeblikke lader kameraet os se på, mens et af de hjælpeløse ofre kører sig selv over med en massiv græsslåmaskine. Er det dårlig smag? Uden tvivl, men det er ærlig talt også temmelig underholdende at overvære.

Moviola: M. Night Shyamalan – Den uvisse slutning

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 akerman 15 år siden

Der står at skurken i filmen er vinden? Det er vel ikke helt spoilerfrit..
Gravatar

#12 DarkLight 15 år siden

#11, og det er du heller ikke så?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#13 filmz-Bruce 15 år siden

Aaaah! Filmens historie udspiller sig i juni og græspollen stiger til et niveau over 40.000! Folk går amok, når den lortevind bringer græspollene med sig!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 fatcat 15 år siden

Alle dem som ikke vil høre hvad twistet er skal IKKE læse dagens udgave af Børsen. Filmen får 1 stjerne og tilmed en total afsløring af twistet... nu er i advaret

Det er træerne som udsender en nervegas der får folk at begå selvmord. Det er træernes desperate forsøg på at beskytte sig mod menneskeheden....
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#15 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg glæder mig også til at se den - men absolut mest for at grine af den. Af de anmeldelser jeg har læst, ser den pænt latterlig ud.

Gravatar

#16 filmz-zamenhof 15 år siden

#14 Der er jo ikke noget twist i filmen, og derfor kan man med sindsro læse Børsen (som i øvrigt har helt ret i sin bedømmelse af The Crappening).


[Spoiler tag indsat af red.]
Gravatar

#17 filmz-LBA 15 år siden

Har lige været inde at se denne film, og den var virkelig en skuffelse! Andet kan jeg ikke sige. Kedelig, intetsigende og skuffende.
Gravatar

#18 filmz-theassociate 15 år siden

Så er jeg hjemme igen fra biografens mørke, og er helt enig med anmelderen - dyster film med nogle bestialske selvmordsscener. Filmen er fin underholdning - men så ikke mere. Håber Shyamalan kan komme op på sit Sixth Sense niveau igen snart.
Gravatar

#19 keitel 15 år siden

Er også lige kommet hjem- og kan kun advare folk og ikke bruge deres hårdt tjente penge på dette makværk.
Marky Mark levere sin til dato dårliste skuespiller præstation, og det siger ikke så lidt, den mand har intet talent, man ved ikke hvornår han griner eller græder.
Filmen har nogle fede selvmordsscener, men det er også det.
Twistet er ikke eksisterende denne gang.
3 crap film i streg fra en ellers fantastisk instruktør-fandme trist.
Gravatar

#20 filmz-DocDoom 15 år siden

#19: Ellers må han jo gå tilbage til sit gamle håndværk:



Brormand Donnie kunne jo også:

(2:36 og frem)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: