Til gengæld lider filmen også af nogle af de skavanker, som Shyamalans tidligere film har udvist. I “Signs” lød noget af dialogen mellem familiemedlemmerne ofte utroværdig, og det samme gør sig gældende her. Filmen introducer desuden en komplet overflødig side-historie nær slutningen, og det lykkes den heller ikke at finde helt den rigtige måde at standse fortællingen på.

I hovedrollen som Elliot er Mark Wahlberg hæderlig, mens Zooey Deschanel er en temmelig anonym oplevelse som hans kone. Særligt mindeværdig er dog hverken de eller deres forhold, hvis krise aldrig rigtig bliver interessant. Så var der alligevel betydelig mere substans i familiedramaet i både “Unbreakable” eller “Signs”. Som effektiv og ganske foruroligende B-films underholdning er “The Happening” dog vellykket. I en af filmens mest sort humoristiske øjeblikke lader kameraet os se på, mens et af de hjælpeløse ofre kører sig selv over med en massiv græsslåmaskine. Er det dårlig smag? Uden tvivl, men det er ærlig talt også temmelig underholdende at overvære.

Moviola: M. Night Shyamalan – Den uvisse slutning

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 15 år siden

Skal ind og se den imorgen glæder mig nu ret meget, da jeg kun har set en trailer for den, så jeg aner stort set intet om den.

What a Twist! 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 keitel 15 år siden

Glad for den positive anmeldelse, jeg skulle ellers lige til at afbestille til i aften, den blev ellers godt og grundig rakket ned på imdb. men nu tager jeg chancen.
Gravatar

#3 nygaardpetersen 15 år siden

Jeg tager også chancen engang i næste uge. Elsker sixth sense og unbreakable. Synes udemærket om signs og the village. hader lady in the water. Så håber jeg at denne ligger i kategori med hans første film.
Gravatar

#4 Patriarch 15 år siden

Jeg regner med at Benway er en fornuftig gut... men jeg sikre mig lige.. anmeldelsen er spoilerfri?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 elwood 15 år siden

Synes Lady in the Water var ret go.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-Bruce 15 år siden

#24 Benway har en kanon smag, så jeg kunne godt finde på at se denne og så lade ham stå med skraldet, hvis den skuffer ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 chandler75 15 år siden

# 4 Jeg vil betegne den som spoilerfri - det er mere stemningen end handlingen, den beskriver.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 Tylerdurden 15 år siden

Jeg er 100 % enig i denne anmelselse.
Det er præcis det samme jeg synes om filmen.
Den er god, uden at være fantastisk, men på ingen måde en dårlig film.
Faktisk en af Shyamalans bedste i lang tid.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver 15 år siden

Jeg ser frem til den.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#10 gizmomis 15 år siden

Uhh jeg glæder mig.. men nu har han helller ikke lavet en film endnu jeg ikke kunne lide :-)

Skriv ny kommentar: