Til gengæld lider filmen også af nogle af de skavanker, som Shyamalans tidligere film har udvist. I “Signs” lød noget af dialogen mellem familiemedlemmerne ofte utroværdig, og det samme gør sig gældende her. Filmen introducer desuden en komplet overflødig side-historie nær slutningen, og det lykkes den heller ikke at finde helt den rigtige måde at standse fortællingen på.
I hovedrollen som Elliot er Mark Wahlberg hæderlig, mens Zooey Deschanel er en temmelig anonym oplevelse som hans kone. Særligt mindeværdig er dog hverken de eller deres forhold, hvis krise aldrig rigtig bliver interessant. Så var der alligevel betydelig mere substans i familiedramaet i både “Unbreakable” eller “Signs”. Som effektiv og ganske foruroligende B-films underholdning er “The Happening” dog vellykket. I en af filmens mest sort humoristiske øjeblikke lader kameraet os se på, mens et af de hjælpeløse ofre kører sig selv over med en massiv græsslåmaskine. Er det dårlig smag? Uden tvivl, men det er ærlig talt også temmelig underholdende at overvære.
#41 dolphinfriendly 16 år siden
Kan I venligst fortælle mig hvad der så underfundigt beregnende og hvad der kræver dybdegående analytisk tilgang med hans værk? :)
#42 Slettet Bruger [2556864863] 16 år siden
Jeg synes bestemt ikke at skuespillet var dårligt. Blot fordi nogen mennesker opfører sig anderledes (såvel som i den virkelige verden), betyder ikke at det er dårligt skuespil. Jeg synes at roller blev spillet utrolig godt og sigende - da de netop (som flere også påpejer) viser hvor akavet en samtale eller en situation kan gå hen og være, når mennesker ikke formår at kommunikere ordentligt.
#37 (og andre der nævnte "attack of the plants"):
Der bør især lægges mærke til, at der ikke er tale om planterne der angriber, men en overnaturlig kraft som formår at styre både planter og vejeret, og endda også har indblik i "landegrænser" samt overblik over hvor mange folk der befinder sig hvor, og endda også fører en bestemt strategi for at opnå et mål.
Så af disse grund (samt flere andre små indikationer i filmen), så hælder jeg til at filmen foregår i en verden hvor der eksisterer et intelligent metafysisk guddommeligt væsen (hælder stadig mest til at det må være Jahve), og "The Happening" er endnu et omgang "udrensning" fra Jahve's side såvel som syndfloden var.
#43 Wookien 16 år siden
Jeg sad vitterligt i biografen, og følte mig dårligt tilpas fordi skuespillet og dialogen (og lydredigeringen (især på hende den lille piges tuden)) var så pinligt.
#44 filmz-fresch 16 år siden
Dette er UDEN TVIVL den dårligste film jeg nogensinde har set.
Jeg kiggede omkring mig, og så flere falde i søvn over filmen.
Den er så ekstrem dårligt at jeg fik ondt i maven efter at have set filmen. Skuespillet er noget af det mest elendige, handlingen er noget af det tyndeste, og filmen kommer ingen vegne overhovedet.
Jeg vil anbefale alle ikke at tage ind og se den film. Jeg vil ihvertfald have mine 80 kr. tilbage.
#45 icetea 16 år siden
#46 Wookien 16 år siden
#47 Tylerdurden 16 år siden
I think alot of people MIST the point of the movie... :-D
#48 icetea 16 år siden
#49 pulse83 16 år siden
#50 gizmomis 16 år siden