Til gengæld lider filmen også af nogle af de skavanker, som Shyamalans tidligere film har udvist. I “Signs” lød noget af dialogen mellem familiemedlemmerne ofte utroværdig, og det samme gør sig gældende her. Filmen introducer desuden en komplet overflødig side-historie nær slutningen, og det lykkes den heller ikke at finde helt den rigtige måde at standse fortællingen på.
I hovedrollen som Elliot er Mark Wahlberg hæderlig, mens Zooey Deschanel er en temmelig anonym oplevelse som hans kone. Særligt mindeværdig er dog hverken de eller deres forhold, hvis krise aldrig rigtig bliver interessant. Så var der alligevel betydelig mere substans i familiedramaet i både “Unbreakable” eller “Signs”. Som effektiv og ganske foruroligende B-films underholdning er “The Happening” dog vellykket. I en af filmens mest sort humoristiske øjeblikke lader kameraet os se på, mens et af de hjælpeløse ofre kører sig selv over med en massiv græsslåmaskine. Er det dårlig smag? Uden tvivl, men det er ærlig talt også temmelig underholdende at overvære.
#31 Wookien 16 år siden
#32 filmkorn.dk 16 år siden
#33 filmz-ThomasAX 16 år siden
Jeg vil give dig fuldstændig ret.. jeg er sikker på at skuespillet er menningen at det skal være sådan.. alt du siger er hvad jeg er kommet frem til også.. jeg syntes at de folk der ikke forstår at analysere en film efter de har set den, vil syntes det er den dårligste film ever.. Men du har fat i samme conklution som jeg har.. Det hele handler om komminikation.. Denne film får i hvertfald en god score af mig.. Jeg syntes den var fantastisk
#34 filmkorn.dk 16 år siden
#35 filmz-ThomasAX 16 år siden
ja feks ta lige The Village (btw fantastisk film) den var sku også lidt svær at fordøje for nogen folk da den sluttede, da den også skal tænkes lidt over..
Folk der kun elsker at se film som Hulk og spiderman og transformers (btw god film) men de skal helst ikke se en M night film, da hans film kræver analysering bagefter..
The happening, tror jeg i hvertfald mange folk tænker er dårlig, pga det dårlige skuespil. Men det er sku meningen, kan ikke passe det er overset når filmen får en screening..
#36 filmz-Aras 16 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#37 elwood 16 år siden
Havde nogle få gode øjeblikke, især start opbygningen var ret godt lavet.
Er spændt på at se en ikke typisk M. Night film fra hans hånd af en dag.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38 filmkorn.dk 16 år siden
#39 filmz-ThomasAX 16 år siden
Altså det giver en hvis ide om filmen.. svært at forklare, men jeg tror at M night ville vise hvor falsk en samtale mellem folk kan være når de gemmer deres følser væk
#40 filmz-ThomasAX 16 år siden
Plus dårligt skuespil er sku meningen haha