Isoleret fra omverdenen oplever vores trio også den spirende seksualitet, og ligesom ringen i “Ringenes herre” bliver et magisk objekt også her anledningen til, at gemte konflikter kan bruse frem. I den forbindelse bliver det en fornøjelse at se, hvordan trekløveret er vokset ind i deres respektive roller, og hvor kompetent de håndterer de krævende scener. Filmen lider selvsagt under det forhold, at den primært tjener til opbygningen af spænding i forhold til den kommende afsluttende film, men det formål opfylder den dog fortrinligt. Da de sidste scener løb over lærredet, var jeg fuld af iver efter at se den næste i rækken. Der er ikke mange igangværende filmserier, hvorom jeg kan sige det samme.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MOVIE1000 13 år siden

Jeg må erklære mig enig med Lord Beef Jerky

Dette er den bedste Harry Potter film.

De fulgte bogen utrolig meget, men gav også noget slev til filmen.

En ting som jeg så frem til var Dumbledores begravelse som man så ikke så noget til :(, udover til sidst hvor Voldemort åbnede graven, det virkede lidt kejtet at man skulle se ham til sidst.


Jeg synes at turen til vindelhuset var utrolig godt lavet og spændende, man fik næsten en lille tåre da Hedvig døde :'(, men scene hvor Dobby dør, kom der godt nok en lille tåre hos mig, det var også en sørgelig start hvor man ser Hermione slette sin mor og fars hukommelse om hende


Jeg synes man så for lidt til voldemort, og det blev måske en smule tung inde i skoven, men stadig spændings nevoet var højt, efter at have set den blev jeg utrolig glad for at den ikke var lavet i 3D, for det ville ikke klæde den


Der var også en del scener hvor skuespillerne fik en slags flashback dog uden at vi så hvad ddet var de tænkte på, der synes jeg dog godt de kunne have hugget et par scener fra de tidligere film og sat dem ind.


Selvom jeg har skrevet en smule kritik så er det absolut den bedste og en jeg skal eje på BD. 6/6

Top 7.
1. Harry Potter og dødsregalierne del 1.
2. Harry Potter og flammernes pokal
3. Harry Potter og Halvblodsprinsen
4. Harry Potter og fangen fra azkaban
5. Harry Potter og Fønixordenen
6. Harry Potter og De vises sten
7. Harry Potter og Hemmelighedernes kammer
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#22 MuManden 13 år siden

#MOVIE1000 - Nu er jeg jo ikke jyde, så jeg ved ikke hvad "slev" betyder? ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#23 MOVIE1000 13 år siden

#22 hedder du da ikke MUHManden ;) (slev = selv)

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#24 Highland Park 13 år siden

Nicki52 (18) skrev:
Jeg har lige tænkt filmen igennem bogen.
Control, control, you must learn control!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#25 MuManden 13 år siden

#23 - Buu mand slev, den var dårlig ;-)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#26 elwood 13 år siden

Har ikke set filmen endnu, blot hørt dette fra en ven.

Hun fortalte mig at God Aften Danmark igår vidst lavede en lille brøler, eller well, de har jo de her rulletrappe sekvenser, hvor folk siger deres mening om de ting det nu handler om i studiet.

Og her var der en dame, som vidst kom til og udtrykke sin mening om en bestemt karakters død i filmen, det var ikke lige så heldigt, for dem der sad og så programmet.

I øvrigt se ikke genudsendelsen af natholdet med Cecilie Frøkjær som gæst, da de viser det omtalte klip en 3 gange, medmindre du self. har set filmen, eller læst den sidste bog.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 Skeloboy 13 år siden

#26 - ja, det er en brøler. Og det er pissesjovt i Natholdet :)...er ikke stor fan af det, men det var klart et af de bedre afsnit, men det skyldes nok også, at Cecilie Frøkjær er en fantastisk dejlig person
Gravatar

#28 elwood 13 år siden

Jeg glæder mig til og se den omtalte episode, EFTER jeg har set filmen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 Skeloboy 13 år siden

#28 - hehe. Jeg har ikke set filmen endnu, men jeg kunne forestille mig, at det først er i del 2, det sker...på den anden side, så kan jeg ikke huske bog 7 helt præcis
Gravatar

#30 PJP 13 år siden

har ik læst bøgerne... synes den var okay :P jeg havde det dog mere sjovt over de engelske udvekslings studenter hvor der sad 2 ved siden af mig som skraldgrinede hver gang der skete noget sjovt og de var højere end alle andre i salen ^^ forsatan de var humor :P

Skriv ny kommentar: