Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.

Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Isse 12 år siden

Er dumbledore med i filmen? "Confused" :-D
Gravatar

#32 MMB 12 år siden

Isse (31) skrev:
Er dumbledore med i filmen? "Confused" :-D


Vent og se. :)
Gravatar

#33 MOVIE1000 12 år siden

EN fantastisk slutning!! levede fuldstændig op til mine forventninger.

3D var jeg positiv overrasket over, den fungerede og var visuelt flot, men foretrækker den nok på BD i stedet ligesom de 7 andre.

Epilog Malfoy
Alle i salen var færdige af grin over Draco Malfoys udseende, som virkede lige så malplaceret som det grin Voldemort lavede da Harry Potter var død :D


Jeg synes dog at der var manglede den dystre stemning som vi fik fra Halvblodsprinsen og Dødsregalierne del 1. tror det blev overdækket af action, men helt klart en episk finale, som Harry Potter serien fortjener.

et stort 5/6

Nååååh........ hva skal man nu give sig til nu når at Saw og Harry Potter er slut :\
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#34 Batsy 12 år siden

33#
Voldemorts grin var perfekt, man ja det var komisk men men et ondt grin synes jeg dog stadig det var og Dracos udeseenden var sku lidt grimt lavet! =D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#35 MOVIE1000 12 år siden

#34
Jeg synes det var et skabet grin, kunne godt have været mere MUHAHAHA agtig :D


The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#36 The Flash 12 år siden

At David Yates overtog instruktørstolen gennem de sidste par film har været en blandet fornøjelse, men selvom hans visuelle sans forsat er beskeden – vi er stadig milevidt fra den følelse af vitalitet og fare, som Mike Newell bragte til seriens fjerde kapitel – så assisteres Yates denne gang af en stor bunke veludførte effekter, og når troldmændene slynger om sig med opfindsomme forbandelser, og slangerne hugger mod tilskuerne i 3D, så er det svært ikke at være godt underholdt.
skrev:


Enig 4/6 herfra også.

Gravatar

#37 MilanB 12 år siden

Så fik jeg set den. God afslutning på serien!

Jeg var dog mega skuffet over "Kings Cross" scenen. I bogen er det klart mit yndlingskapitel, men i filmen synes jeg det var hurtigt overstået.
Alt det vi får at høre om Dumbledores bror og søster var helt skåret fra. Jeg kan dog ikke huske om man får det at vide i del 1, men det mener jeg ikke!

To af mine venner har fortalt mig de opfattede det som værende Snape der var Harrys far. Det indtryk har jeg aldrig fået, men de sagde begge det kun var filmversionen der gjorde udfaldet. I bogen har de aldrig forstået det sådan. Er der andre der har det på samme måde?
Gravatar

#38 Nicki52 12 år siden

Jeg kunne rigtig godt lide filmen. Den var rigtig underholdende. Men nu bedoemmer jeg iforhold til bogen ogsaa, som jeg glemte helt under filmen. Der er en detaljer man ser tilsidst foer epilogen, som er enormt grim. Men som fan kan jeg staa inde for at filmen er rigtig god og underholdende i forhold til den forrige.

8/6

[i]P.S. er i London saa bruger aa, oe og ae. Ses maaske her i morgen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#39 MMB 12 år siden

MilanB (37) skrev:


To af mine venner har fortalt mig de opfattede det som værende Snape der var Harrys far. Det indtryk har jeg aldrig fået, men de sagde begge det kun var filmversionen der gjorde udfaldet. I bogen har de aldrig forstået det sådan. Er der andre der har det på samme måde?


Lol, nej.
Gravatar

#40 Batsy 12 år siden

39# Enig, dine venner er fokert på dem
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: