Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.
Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.
#31 Isse 13 år siden
#32 MMB 13 år siden
Vent og se. :)
#33 MOVIE1000 13 år siden
3D var jeg positiv overrasket over, den fungerede og var visuelt flot, men foretrækker den nok på BD i stedet ligesom de 7 andre.
Epilog Malfoy
Jeg synes dog at der var manglede den dystre stemning som vi fik fra Halvblodsprinsen og Dødsregalierne del 1. tror det blev overdækket af action, men helt klart en episk finale, som Harry Potter serien fortjener.
et stort 5/6
Nååååh........ hva skal man nu give sig til nu når at Saw og Harry Potter er slut :\
#34 Batsy 13 år siden
#35 MOVIE1000 13 år siden
#36 The Flash 13 år siden
Enig 4/6 herfra også.
#37 MilanB 13 år siden
Alt det vi får at høre om Dumbledores bror og søster var helt skåret fra. Jeg kan dog ikke huske om man får det at vide i del 1, men det mener jeg ikke!
To af mine venner har fortalt mig de opfattede det som værende Snape der var Harrys far. Det indtryk har jeg aldrig fået, men de sagde begge det kun var filmversionen der gjorde udfaldet. I bogen har de aldrig forstået det sådan. Er der andre der har det på samme måde?
#38 Nicki52 13 år siden
8/6
[i]P.S. er i London saa bruger aa, oe og ae. Ses maaske her i morgen.
#39 MMB 13 år siden
Lol, nej.
#40 Batsy 13 år siden