Afslutningen på serien betyder selvsagt også, at vi langt om længe når det punkt, hvor Harry må marchere mod skæbnen for omsider at krydse tryllestav med Voldemort, men selvom det bliver et forventeligt stort øjeblik, så forbliver “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” en følelsesmæssig relativt fjern størrelse. “Del 1” sluttede med en decideret tåreprovokerende tone, og der er ganske enkelt ikke noget tilsvarende her. Man er underholdt, men egentlig ikke voldsomt engageret af fortællingen.
Filmens kluntede epilog er dog det eneste deciderede fejltrin, og ellers så står “Harry Potter og dødsregalierne: Del 2” tilbage som en tilfredsstillende afrunding på en lang serie, der trods skiftende instruktører og store op- og nedture har formået at holde et imponerende højt niveau. Daniel Radcliffe selv har modtaget en del hårde ord for rollen som drengen med lyn-arret, men han gør sin smalle skikkelse og åbne udtryk til et aktiv her og forlader serien som dens ubestridte hovedperson med sin hidtil stærkeste præstation. Også for ham bliver dette på alle måder et værdigt punktum.
#61 MOVIE1000 13 år siden
Har ikke læst Fønixordenen helt færdigt, men indtil videre synes jeg at Halvlbodsprinsen er den der har improviseret mest end hvad der står i bogen, men derfor er det stadig en god film.
#62 Nicki52 13 år siden
Yeah, han er jo ikke en spion, men Agent 007.
De imprivisere også i den nye film. De improviseringer er godt nok dårlige, men nu var jeg så godt underholdt, så ser gennem fingrer med det.
#63 MOVIE1000 13 år siden
#64 MMB 13 år siden
Ja, og der er alt for mange detaljer som er undladet. Jeg har jo lige argumenteret for, at en todelt film giver et bedre samlet resultat! 5'eren skulle have været længere endnu, og måske endda også ligefrem todelt! Faktum er, at Harry Potter and the Deathly Hallows (både part 1 og 2) fungerer så godt, NETOP fordi den er todelt og ikke på trods af dette. Så jeg forstår ikke, hvorfor du kritiserer beslutningen. Og så kan det sådan set være ligegyldigt, om det er for pengenes skyld eller ej, for resultatet er bedre, end hvis det havde været en enkelt og kortere film.
#65 Nicki52 13 år siden
Ja, men det var stadig grimt
#66 MOVIE1000 13 år siden
Jeg blev lidt skuffet over Freds død, troede den ville være mere dramatisk og ville frembringe tårer frem ligesom med Dobbys død.
#67 Batsy 13 år siden
#68 Nicki52 13 år siden
#69 BN 13 år siden
Ja, lad os endelig få 1970'ernes og -80'ernes selvparodiske James Bond-komedier tilbage .... også selvom der tilsidst skulle en kran til at løfte Bonds ironiske øjenbryn, og selvom hans glimt i øjet efterhånden var ret dødt ...
#70 IK 13 år siden
Jeg kritiserer ikke beslutningen, selvom det måske lyder sådan. :) Er ligeglad med indtjeningen, bare filmen/filmene er gode. Jeg ville bare konstatere, at hvis James Bond bliver lavet for pengenes skyld, så gør Harry Potter det også. James Bond har da også fans!