Cuarón, forfatteren Rowling og Steven Kloves, der har skrevet screenplayet, har skabt en fantastisk fortælling, som indeholder alle de klassiske eventyrelementer plus det løse. Klart den bedste af de tre “Harry Potter” film, og den mest selvstændige af de tre. Der er kræset for detaljerne og intet virker overladt til tilfældighederne. Filmen er visuelt betagende, flotte kamerature, skæve vinkler, fantastiske special effects – og alt sammen underbygget af endnu et formidabelt John Williams score. Det bliver ikke bedre så find trygt tryllestaven og kosten frem – igen.
#21 Spanner 20 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#22 filmz-karlerminven 20 år siden
What is a not-joke?
#23 filmz-qaoz 20 år siden
Daniel Radcliffe har aldrig gjort så stort et indtryk på mig som på andre. Specielt kan jeg nævne hans præstation i Hemmelighedernes Kammer hvor han kommer ind på sit værelse og siger "Wh-Who are you?!" da han ser Dobby (Dobbie wtf). Den replik virker lige en tak for kunstig.
Jeg har ikke set 3'eren endnu, men fra trailers har jeg bemærket den lidt anderledes stil de kører med i filmen. Mere almideligt tøj og Draco Malfoys nye frisure (wtf sker der lige der? Draco har altid haft slikhår så vidt jeg kan huske).
#24 filmz-soreno 20 år siden
#25 gi-jones 20 år siden
Hvorfor så kun 4 ud af 6 ???
#26 filmz-Lovechild 20 år siden
Jeg tænkte mere på hans læselys, i bogen er det en lommelygte han bruger.
Han kan jo ikke gøre for at han kommer til at expandere Marge en smule, det er bare ligesom noget der sker, men han vælger helt tydeligt at bruge magi til at lave lys i filmen - og det er i strid med reglerne for mindre årige magi brug. Meget ulogisk.
#27 filmz-psytekk 20 år siden
Jeg giver den derfor 3/6 for historien (det jeg KAN huske, var nu fint nok), og 5/6 for den fede stemning. I alt bliver det så 4/6.
#28 filmz-Asta 20 år siden
Jeg kunne godt have tænkt mig at filmen var 1/2 - 1 time længere, for lige at få nogle flere pointer med, som er at finde i bogen. Dog synes jeg alligevel ikke at det er den store katastrofe, og jeg synes at filmen er afsindig flot lavet.
M.h.t. varulven så ser den lidt splejset ud, men der ud over mener jeg at måden den bevæger sig på, er virkelig godt lavet.
4/6 herfra
......og nu vil jeg så glæde mig til 4'eren -som nødvendigvis må blive 1 time længere end de forrige :-)
-
#29 Kiksmann 20 år siden
#30 filmz-vassago 20 år siden