Cuarón, forfatteren Rowling og Steven Kloves, der har skrevet screenplayet, har skabt en fantastisk fortælling, som indeholder alle de klassiske eventyrelementer plus det løse. Klart den bedste af de tre “Harry Potter” film, og den mest selvstændige af de tre. Der er kræset for detaljerne og intet virker overladt til tilfældighederne. Filmen er visuelt betagende, flotte kamerature, skæve vinkler, fantastiske special effects – og alt sammen underbygget af endnu et formidabelt John Williams score. Det bliver ikke bedre så find trygt tryllestaven og kosten frem – igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Spanner 19 år siden

sat til skæk???
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#22 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg tror han mener sat sit skæg... altså han har sat et hårelastik om det på midten!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#23 filmz-qaoz 19 år siden

#11 HP bruger også magi i bogen, hans tante bliver i hvert fald ikke stor og rund SÅ hurtigt på en naturlig måde.

Daniel Radcliffe har aldrig gjort så stort et indtryk på mig som på andre. Specielt kan jeg nævne hans præstation i Hemmelighedernes Kammer hvor han kommer ind på sit værelse og siger "Wh-Who are you?!" da han ser Dobby (Dobbie wtf). Den replik virker lige en tak for kunstig.

Jeg har ikke set 3'eren endnu, men fra trailers har jeg bemærket den lidt anderledes stil de kører med i filmen. Mere almideligt tøj og Draco Malfoys nye frisure (wtf sker der lige der? Draco har altid haft slikhår så vidt jeg kan huske).
Let Justice be done though the Heavens may fall
Gravatar

#24 filmz-soreno 19 år siden

DEn har bare det hele.God computer grafik og fantastiske skuespillere men den kunne godt have været længere
Gravatar

#25 gi-jones 19 år siden

"Det bliver ikke bedre så find trygt tryllestaven og kosten frem"


Hvorfor så kun 4 ud af 6 ???
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 filmz-Lovechild 19 år siden

#23

Jeg tænkte mere på hans læselys, i bogen er det en lommelygte han bruger.

Han kan jo ikke gøre for at han kommer til at expandere Marge en smule, det er bare ligesom noget der sker, men han vælger helt tydeligt at bruge magi til at lave lys i filmen - og det er i strid med reglerne for mindre årige magi brug. Meget ulogisk.
Gravatar

#27 filmz-psytekk 19 år siden

Nu er det fire dage siden jeg så den, og jeg har allerede glemt mange detaljer i historien. Det jeg husker tydeligst, er den fortryllende stemning og stil, der var over det meste af filmen. Dette er komplet modsat af hvordan jeg havde det med Harry Potter nummer et og to. Dem har jeg kun set en gang, og kommer nok ikke til at se igen. Fangen fra Azkaban skal jeg derimod helt sikkert se igen, bare for lige at opleve stemningen endnu en gang.

Jeg giver den derfor 3/6 for historien (det jeg KAN huske, var nu fint nok), og 5/6 for den fede stemning. I alt bliver det så 4/6.
Gravatar

#28 filmz-Asta 19 år siden

Så fik jeg også set den....den skal helt klart ses igen!
Jeg kunne godt have tænkt mig at filmen var 1/2 - 1 time længere, for lige at få nogle flere pointer med, som er at finde i bogen. Dog synes jeg alligevel ikke at det er den store katastrofe, og jeg synes at filmen er afsindig flot lavet.
M.h.t. varulven så ser den lidt splejset ud, men der ud over mener jeg at måden den bevæger sig på, er virkelig godt lavet.
4/6 herfra
......og nu vil jeg så glæde mig til 4'eren -som nødvendigvis må blive 1 time længere end de forrige :-)
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#29 Kiksmann 19 år siden

Jep filmen er bedre end de to første, ikke at det siger meget. Men det er da nogle okay film. Der er da det som er meget værre, og jeg har ikke læst bøgerne, det har min kone, og hun er vild både med bøger og filmene.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#30 filmz-vassago 19 år siden

#18: Nej, jeg har ikke læst bøgerne, men det skulle heller ikke gerne have noget med min vurdering af filmene at gøre. Det ville være en anelse useriøst at give filmen topkarakter (eller bundkarakter) fordi jeg synes bogen er god eller dårlig.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock

Skriv ny kommentar: