Cuarón, forfatteren Rowling og Steven Kloves, der har skrevet screenplayet, har skabt en fantastisk fortælling, som indeholder alle de klassiske eventyrelementer plus det løse. Klart den bedste af de tre “Harry Potter” film, og den mest selvstændige af de tre. Der er kræset for detaljerne og intet virker overladt til tilfældighederne. Filmen er visuelt betagende, flotte kamerature, skæve vinkler, fantastiske special effects – og alt sammen underbygget af endnu et formidabelt John Williams score. Det bliver ikke bedre så find trygt tryllestaven og kosten frem – igen.
#1 Spanner 20 år siden
2 stjerner for sammenhæng i de dybere plotpunkter
0 stjerner for Radcliffe's evne til at udvise andre følelser end generel betuttethed. Specielt hans tude/vrede scene på stenen fik mig til at krumme tæer.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#2 filmz-Randy Savage 20 år siden
Vassago du har lavet mange gode anmeldelser, men hvad er det lige du ser i Moulin Rouge??????
#3 ks 20 år siden
#4 filmz-Asta 20 år siden
-
#5 filmz-lavivareal 20 år siden
#6 filmz-helltrucker 20 år siden
Min anke er, at selvom filmen forholder sig strengt til bogen, er utrolig mange af detaljerne desværre skåret fra, hvilket har det med at fjerne nogle af overraskelserne fra bogen, ligesom der er nogle tråde, der ikke bliver forbundet til slut.
Men alt i alt er det så klart den bedste Potter-film indtil videre. Det bliver meget spændende at se, hvordan de grejer den fjerde, der jo er endnu længere og mere kompliceret...
#7 Bardoboy 20 år siden
#2 Hvorfor set filmen når du hader Potter verden ??
Skal se filmen søndag.. Glæder mig helt vild.. tror den bliver så god! Trailern ser virkelig lovende ud, og har ikke fundet dårlig ros endnu..
#8 filmz-Ghidora 20 år siden
#9 filmz-karlerminven 20 år siden
Nu er det nok bare mig der er super perfektionist, men der er faktisk en del fejl i alle filmene!
Den første er at i bøgerne er Dudleys hår lyst, men i filmene er det mørkt.
Den anden er at i bøgerne hører man også at Ron har en spids næse men i filmene har han ikke en spids næse... men fuck det... det er bare mig der lige skulle brokke mig!
Men jeg gir den 5/6
What is a not-joke?
#10 filmz-rohlinstang 20 år siden
Jeg synes, at skuespillerne spiller meget bedre end med den sidste film. Specielt Daniel Radcliffe og Tom Felton.
Jeg var ikke så vild med starten af filmen og synes der var alt for mange små klip, og det hele gik lidt for hurtigt. Men den blev meget bedre længere ind i filmen.