Cuarón, forfatteren Rowling og Steven Kloves, der har skrevet screenplayet, har skabt en fantastisk fortælling, som indeholder alle de klassiske eventyrelementer plus det løse. Klart den bedste af de tre “Harry Potter” film, og den mest selvstændige af de tre. Der er kræset for detaljerne og intet virker overladt til tilfældighederne. Filmen er visuelt betagende, flotte kamerature, skæve vinkler, fantastiske special effects – og alt sammen underbygget af endnu et formidabelt John Williams score. Det bliver ikke bedre så find trygt tryllestaven og kosten frem – igen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 19 år siden

4 stjerner for generel underholdningsværdi

2 stjerner for sammenhæng i de dybere plotpunkter

0 stjerner for Radcliffe's evne til at udvise andre følelser end generel betuttethed. Specielt hans tude/vrede scene på stenen fik mig til at krumme tæer.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 filmz-Randy Savage 19 år siden

1 stjerne for at vi er et skridt nærmere enden på denne næsten endeløse dårlige historie om Harry Potter. Ah okay filmene er okay er helt enig med anmelderen :D
Vassago du har lavet mange gode anmeldelser, men hvad er det lige du ser i Moulin Rouge??????
Gravatar

#3 ks 19 år siden

#2 - Læs da hans anmeldelse af Moulin Rouge, så finder du vel ud af det!
Gravatar

#4 filmz-Asta 19 år siden

#2 og så er vi nogen der glæder os til at se alle 7 film *G*....og har man læst bøgerne, så bliver det hele tiden bedre og bedre. Jeg glæder mig helt usigeligt til at se "..Fangen fra Azkaban" men glæder mig næsten endnu mere til 4'eren :-)
-
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#5 filmz-lavivareal 19 år siden

skal ind og se den i aften, syntes det er den bedste af bøgerne glæder mig meget
Gravatar

#6 filmz-helltrucker 19 år siden

Virkelig flot! CGI ejer billedsiden af denne film, men det fungerer upåklageligt hele vejen igennem, og nogle gang bliver man helt forpustet af de meget smukke billeder. Skuespillerne er afsindig gode. De tre børn i hovedrollerne giver sig selv fuldt ud, og det er imponerende, deres alder taget i betragtning. Især Rupert Grint, der spiller Ron, er helt suveræn, Emma Thompson som Prof. Trelawney er afsindig morsom, og Gary Oldman styrer også.
Min anke er, at selvom filmen forholder sig strengt til bogen, er utrolig mange af detaljerne desværre skåret fra, hvilket har det med at fjerne nogle af overraskelserne fra bogen, ligesom der er nogle tråde, der ikke bliver forbundet til slut.
Men alt i alt er det så klart den bedste Potter-film indtil videre. Det bliver meget spændende at se, hvordan de grejer den fjerde, der jo er endnu længere og mere kompliceret...
Klart!
Gravatar

#7 Bardoboy 19 år siden

Moulin Rouge er virkelig god.. Den skal der ikke siges ondt om..

#2 Hvorfor set filmen når du hader Potter verden ??


Skal se filmen søndag.. Glæder mig helt vild.. tror den bliver så god! Trailern ser virkelig lovende ud, og har ikke fundet dårlig ros endnu..
Gravatar

#8 filmz-Ghidora 19 år siden

Nok den bedste potter film indtil videre... 5/6 her fra... God underholdningsværdi... Filmen er mere "voksen" end de andre... og så er den kanon flot lavet!
(>^^)>
Gravatar

#9 filmz-karlerminven 19 år siden

Jeg synes også den er ekstrem godt lavet, i hvert fald i forhold til Harry Potter 1... og det er rigtigt den er blevet meget mere voksen og det er bare godt i forhold til de 2 forrige som var nærmest babyfilm!

Nu er det nok bare mig der er super perfektionist, men der er faktisk en del fejl i alle filmene!
Den første er at i bøgerne er Dudleys hår lyst, men i filmene er det mørkt.
Den anden er at i bøgerne hører man også at Ron har en spids næse men i filmene har han ikke en spids næse... men fuck det... det er bare mig der lige skulle brokke mig!

Men jeg gir den 5/6
----
What is a not-joke?
Gravatar

#10 filmz-rohlinstang 19 år siden

Rigtig god film i forhold til så meget andet jeg har set. Men jeg synes at der er både pluser og minuser med den.
Jeg synes, at skuespillerne spiller meget bedre end med den sidste film. Specielt Daniel Radcliffe og Tom Felton.
Jeg var ikke så vild med starten af filmen og synes der var alt for mange små klip, og det hele gik lidt for hurtigt. Men den blev meget bedre længere ind i filmen.

Skriv ny kommentar: