At Harrys mest håndgribelige fjende i størstedelen af filmen fremstilles som mere komisk end ond leder også frem til filmens største problem. Selvom konflikten mellem ministeriet og Hogwarts giver Potter-universet en større grad af nuancer hvad angår ondt og godt, ender filmen med mest af alt at føles som et langt mellemspil, før vi kan komme videre til filmseriens egentlige omdrejningspunkt; opgøret mellem Harry og Voldemort som slutningen på “Flammernes pokal” ellers lagde flot op til. Men på trods af det fysiske fravær af Voldemort i det meste af filmen formår “Fønixordenen” dog stadig at behandle Harrys forhold til den mørke herre på en langt dybere og mere skræmmende facon, end nogle af de andre film har formået, og med en meget visuelt flot og medrivende finale bliver “Fønixordenen” alligevel den hidtil mest tilfredsstillende af Potter-filmene.
Skriv ny kommentar:
#91 Slettet Bruger [4002867171] 17 år siden
Jeg kan ikke mindes at have følt mig så skuffet over en film siden Van Helsing. Der var ingen fornemmelse af tid. "Skurken" var en joke. Neville erstatter igen Dobby's gerninger. Kampscenen til sidst var til grin - hvidt lys og sort røg? Hvad fanden var pointen i det? Dumbledore er lige så fremtruende som han har været siden PoA. Osv.
1/6
#92 filmz-OlesSlaver 17 år siden
#93 Slettet Bruger [4002867171] 17 år siden
#94 filmz-jeangrey55 17 år siden
#95 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
#96 Bony 17 år siden
Desuden synes jeg tit at billedet kan sløre en anelse ved bevægelser ved den gammeldags visning. Man sidder sgu tit og bliver helt søsyg. Ikk' top dollar! Er der andre der har lagt mærke til dette fænomen eller er det udelukkende noget der forekommer i vores lille hyggelige lokale biograf? :)
#97 Riqon 17 år siden
Det største problem med denne film er nok, at historien ikke hænger sammen i filmen, som den gjorde i bogen. (Profetiens betydning går f.eks. helt tabt - blandt meget andet.) Stemningsmæssigt er slutningen også helt ved siden af romanen, og det virker temmelig ulogisk.
#98 Patriarch 17 år siden
#99 caks 17 år siden
#100 filmz-Aras 17 år siden
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".