At Harrys mest håndgribelige fjende i størstedelen af filmen fremstilles som mere komisk end ond leder også frem til filmens største problem. Selvom konflikten mellem ministeriet og Hogwarts giver Potter-universet en større grad af nuancer hvad angår ondt og godt, ender filmen med mest af alt at føles som et langt mellemspil, før vi kan komme videre til filmseriens egentlige omdrejningspunkt; opgøret mellem Harry og Voldemort som slutningen på “Flammernes pokal” ellers lagde flot op til. Men på trods af det fysiske fravær af Voldemort i det meste af filmen formår “Fønixordenen” dog stadig at behandle Harrys forhold til den mørke herre på en langt dybere og mere skræmmende facon, end nogle af de andre film har formået, og med en meget visuelt flot og medrivende finale bliver “Fønixordenen” alligevel den hidtil mest tilfredsstillende af Potter-filmene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 filmz-OlesSlaver 16 år siden

Der er ingen tvivl om at denne 5. film i serien vil skabe splittede sind. Nogle vil syntes, at det er den bedste HP film til dato, hvorimod andre vil syntes det modsatte. Personligt syntes jeg at det var en rigtig god film. I filmen får vi et meget større indblik i personen Harry Potter. Selvfølgelig lader filmen mange spørgsmål stå ubesvaret hen, men samtidig får vi også besvaret en del. Jeg genså de 4 første film i serien aftenen inden jeg tog i biografen og så denne, og for mig er det fantastisk at se de 3 unge skuespillere, udvikle sig i den grad som de har gjort. Fra etterens noget usikre spil til denne femte hvor specielt Radcliffe udfolder sig brilliant.
Det var bare min mening:D
Gravatar

#82 filmz-OlesSlaver 16 år siden

Ups! Et spørgsmål til debat. Eller er der nogen der ved det?
Er der mond ekstra scener der vi blive tilgængelig på dvd'en når den engang udkommer? det er trods alt den ængste bog, men den korteste film?
Gravatar

#83 e-male 16 år siden

Indtil videre synes jeg at den femte bog var den mest kedelige og langtrukne. Som andre også nævner føles den som en optakt til noget større. Jeg kan huske da jeg læste den føltes det bare som om serien trådte vande uden rigtig at komme videre, fordi ministeriet nægter at anerkende Voldemorts tilbagevenden.

Jeg havde derfor relativ få forventninger til filmen, men jeg synes dog jeg blev positiv overrasket, fordi hvor der var kapitler i bogen som virkede meget langtrukne, hvor man ikke rigtig kom videre synes jeg filmen har været bedre til koge det ned og udvælge de mest relevante ting.

Når det så er sagt håber jeg også at der kommer nogle ekstra scener med flere detaljer fra bogen på dvd udgivelsen.

4/6
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#84 mini_jette 16 år siden

#82
Så vidt jeg husker så ver der et eller andet med at instuktøren fik besked på at skære filmens længde noget kun ned, i forhold til hvad han først havde tænkt sig...så (forudsat at jeg husker rigtigt) ja, der er sikkert en del ekstra scener på udgivelsen..! -mit bud anyway..
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#85 filmz-imago 16 år siden

#84
hvis det er sandt så håber jeg af der kommer en "directors edition/cut"
Gravatar

#86 filmz-Aras 16 år siden

#82 Jeg vil også tro der kommer nogle flere scener med. Det plejer der jo også at gøre.. ;-)
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#87 filmz-kedden28 16 år siden

synes filmen er fed ingen tvivl om det men der går bare for meget tid inden potter viser noget af sit potentiale først hen imod slutningen i kampen mod fangerne som flygtede fra azkaban ser man noget af det som harry potter kan og den super fede kamp mellem dumpeldore og voldemort synes jeg er mega fed
Gravatar

#88 HonoDelLoce 16 år siden

#87

Punktum punktum, komma, streg - sådan tegnes en ordentlig dansk sætning..

Jeg kan overhovedet ikke finde hoved og hale i det der..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#89 Bony 16 år siden

#88 - Jeg kunne godt forstå meningen med indlægget. Jeg var bare ved at blive kvalt af luftmangel.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#90 thomas040 16 år siden

jegsyntesdadetvarganskenemtatlæsesyntesiikkeogsådet?
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: