At Harrys mest håndgribelige fjende i størstedelen af filmen fremstilles som mere komisk end ond leder også frem til filmens største problem. Selvom konflikten mellem ministeriet og Hogwarts giver Potter-universet en større grad af nuancer hvad angår ondt og godt, ender filmen med mest af alt at føles som et langt mellemspil, før vi kan komme videre til filmseriens egentlige omdrejningspunkt; opgøret mellem Harry og Voldemort som slutningen på “Flammernes pokal” ellers lagde flot op til. Men på trods af det fysiske fravær af Voldemort i det meste af filmen formår “Fønixordenen” dog stadig at behandle Harrys forhold til den mørke herre på en langt dybere og mere skræmmende facon, end nogle af de andre film har formået, og med en meget visuelt flot og medrivende finale bliver “Fønixordenen” alligevel den hidtil mest tilfredsstillende af Potter-filmene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

Jeg er ikke stor fan af Harry Potter, og denne film kommer jeg højst sandsynligt ikke at se... De er kedelige og platte synes jeg..
Gravatar

#2 filmz-KasperLFC 16 år siden

Historien skulle være forblevet en bog, filmene er slet ik på højde..
Gravatar

#3 filmz-Avenger- 16 år siden

#2 - Er de jo sjældent... Men det er jo et okay alternativ til dem, der ikke vil læse bøgerne.

synes de første 4 film har fungeret meget godt i forhold til at man skal koge det hele ned til et par timer pr film. Ska ind og se den i aften, håber bare på en god film og ikke andet.
Gravatar

#4 thomas040 16 år siden

hvordan kan du se den i aften? får den ikke først premiere i morgen?
Failure is a zero out.
Gravatar

#5 filmz-grev_michal 16 år siden

#4

Nu er der en del herinde som har adgang til filmene lidt før den alm. befolkning ved Screeninger, bl.a anmelderne.
Gravatar

#6 filmz-Fugue 16 år siden

Jeg er stor fan af Harry Potter bøgerne, og skal helt bestemt ind og se filmen.

Jeg ville især blive lykkelig hvis det er sandt at skuespilelren som spiller Dumbledore, opføre sig mere som, Dumbledore fra bøgerne. Jeg blev meget skuffet da jeg så film 3 og fandt ud af hvem de havde valgt som Dumbledore, i film 3 og 4 syntes jeg han er alt for frembrusende og jeg følte ikke rigtig han tænkte før han talte, i bøgerne lære man Dumbledore at kende som en der er meget klog og altid tænksom inden han giver et svar.

Personlig har jeg ikke noget imod at man filmatisere en bog, så længe man bare følger bogen så godt det nu er mulig, og ikke springer over hvor gærdet er lavest.

Gravatar

#7 Sverkel 16 år siden

#1... Det samme syntes jeg så bare om Ringenes Herre filmende :D
Gravatar

#8 mar16 16 år siden

har godt nok læst bøgerne, men ville helt klart fortrække filmene. jeg har haft det lige siden den tredje film at historien prøves at tages seriøst, men alligevel er det blevet til noget som små børn går op i på grund af den danske synkronisering. i starten var det også for børn (børnevenligt), men de er begyndt at ændre sig til ungdomsfilm eller ihvertfald seriøse film, med en dog stadig underholdende komik og den udvikling er jeg kun positiv overfor. det viser sig komisk nok at filmene skifter pulikum i takt med Harry's alder. bare synd at der stadig er en del der ser ned på universet.
Gravatar

#9 Benway 16 år siden

Jeg er enig i vurderingen af filmen. Jeg synes dog at "Fangen fra Azkaban" og særligt "Flammernes pokal" er bedre end denne. Michael Gambon får mere plads her end tidligere, og brillerer med den hidtil bedste Dumbledore. Ligesom de tidligere film støttes denne fortsat af den overvældende parade af suveræne engelske skuespillere den kan fremvise. Selv de mindste roller fyldes af nogle virkelig dygtige folk.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#10 Æsop9000 16 år siden

Ville det ikke være fedt hvis man i slutningen af bog/film 7 viste at Harry Potter bare vågnede op i en seng på et sindsyg-hospital, og at alle de foregående 7 år på Hogwarts var en sindsyg forestilling. En forestilling Harry Potter lavede, for at slippe væk fra sin hverdag, hvor han blev forfulgt og tæsket af sin fætter Dudley.
Bare for at twiste slutningen.

I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: