At Harrys mest håndgribelige fjende i størstedelen af filmen fremstilles som mere komisk end ond leder også frem til filmens største problem. Selvom konflikten mellem ministeriet og Hogwarts giver Potter-universet en større grad af nuancer hvad angår ondt og godt, ender filmen med mest af alt at føles som et langt mellemspil, før vi kan komme videre til filmseriens egentlige omdrejningspunkt; opgøret mellem Harry og Voldemort som slutningen på “Flammernes pokal” ellers lagde flot op til. Men på trods af det fysiske fravær af Voldemort i det meste af filmen formår “Fønixordenen” dog stadig at behandle Harrys forhold til den mørke herre på en langt dybere og mere skræmmende facon, end nogle af de andre film har formået, og med en meget visuelt flot og medrivende finale bliver “Fønixordenen” alligevel den hidtil mest tilfredsstillende af Potter-filmene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-theassociate 16 år siden

#1 Øhhh, jamen tak for info.
Gravatar

#12 filmz-Kragmose 16 år siden

De når ikke bøgernes niveau, nej, men de gør sgu et godt stykke arbejde alligevel. Filmene er lige så seværdige, som bøgerne er, øh, læsværdige?
Gravatar

#13 kasper0204 16 år siden

#10 - Jeg kan faktisk godt lide idéen... Men det er mere min forestilling om, hvordan alle de der virkelig kæmpe Harry potter-geeks ville reagere - det kunne være fedt at se ;D
Gravatar

#14 filmz-Wizard7 16 år siden

Jeg har endnu ikke set filmen, en skal det heldigvis på lørdag :) Jeg er selv KÆMPE Hary Potter fan. Dog synes jeg at anmelderne herinde ikke er fair overfor filmene. Bl.a. synes jeg ikke at det skal være forskellige anmeldere som ser filmene. Det burde være den samme som gør det. I anmeldelsen skiver vedkommende også at det er den bedste Potte-film indtil videre. Så vidt jeg husker, så fik Flammernes Poka 5/6 og alligevel så får Fønixordenen kun 4/6.
Gravatar

#15 thomas040 16 år siden

ja tænk hvis hun laver et twist...... ;) man ved jo aldrig... den sidste bog er jo ikke kommet endnu....

men HVIS hun laver et twist og hele potter verdenen kommer på den anden ende, på grund af det efterhånden som potter fans og anmeldere får den læst, så er der en eller anden på et tidspunkt som taler over sig... og så er det ikke nogen overraskelse i filmen...

medmindre de laver det ekslusivt for filmen
Failure is a zero out.
Gravatar

#16 kasper0204 16 år siden

#14 - øhm..? Du svarer sådan set på din egen undren:

" I anmeldelsen skiver vedkommende også at det er den bedste Potte-film indtil videre. Så vidt jeg husker, så fik Flammernes Poka 5/6 og alligevel så får Fønixordenen kun 4/6."

Det er jo netop fordi, at det er to forskellige anmeldere, så grunden til forskellen er vel klokke-klar?
Gravatar

#17 gizmomis 16 år siden

Er lige kommet hjem fra midnats forestilling i Imperial... godt film, synes de har formået at skære bedre i bogen denne gang og Dumbledore er klart bedre end de sidste par film.. 5/6 fra mig
Gravatar

#18 rasser 16 år siden

Rimelig enig i anmeldelsen. Den hidtil svageste bog har overraskende nok resulteret i den hidtil mest helstoebte film i serien.

5/6
Gravatar

#19 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Enig i at det er en underholdende film, men jeg forstår stadig ikke de anmeldere, som absolut skal holde fast i at det er børnefilm. Jeg mener det er et af bøgernes/filmenes største forcer at personerne vokser og udvikler sig gennem alle bøgerne/filmene.

Jeg syntes denne film har en en kende for travlt og meget den fortælle, men okay at koge godt 900 sider ned til godt 2 ½ er også en stor opgave, men jeg mener blot at de fleste som ser filmene kunne sagten undvære enkelte ting hist og her så man lige kunne få pusten igen mellem de mange "action" scener.

Det bedste er at når man forlader salens mørke, så ved man at der vil komme en film til, så det kan man så snakke med sine børn/venner når man er færdige med at diskutere denne film.

4/6 herfra !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#20 mini_jette 16 år siden

#18
"den hidtil svageste bog"...?? jaja, det kan jo diskuteres...personligt mener jeg den svageste er 6'eren (som jeg sjovt nok ikke kan huske hvad hedder)... Kunne godt tænke mig at høre hvordan hulen du er kommet frem til at 5'eren er den svage!?

hvad angår filmen, så skal jeg ind og se den i aften...desværre først dagens sidste forestilling, men så er det jo fint jeg kan bruge dagen på at læse alle de mange anmeldelser!
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.

Skriv ny kommentar: