Det er tydeligt at Del Toro selv er stor fan af tegneserier, og han forstår at omsætte de elementer, der er essentielle for at en filmatisering overhovedet kan hænge sammen. Hans entusiasme kommer også til udtryk på en anden måde i “Hellboy”, der er en film som også forsøger at pege indad – dvs. betragte sig selv og den (positive) funktion, som tegneserier/film generelt har. Den unge dreng som Hellboy møder i filmen repræsenterer det lidt naive og uforbeholdne sind, der lever og ånder for denne type underholdning, og for hvem historierne udgør en stor del af tilværelseren. Måske at det her, på trods af volden og de forskellige intertekstuelle referencer, slet ikke er en film for os voksne, men derimod kun bør ses af børn, der forstår at nyde det univers, som “Hellboy” bygger op omkring dem? En tillid til historien som ikke trues af en lyst til at pille den fra hinanden i et forsøg på at kortlægge styrker og svagheder.
Sådan fabulerer Del Toro i sin film, og selvom at hans tanker sikkert kunne danne udgangspunkt for en interessant diskussion ændrer det ikke ved det faktum, at Hellboy i mine øjne stadigvæk ligner Shrek med udslæt og generelt er et noget trivielt bekendtskab. Den sorte humor er skam kærkommen, men når selv de velkoregraferede actionsekvenser ender med at blive lange i spyttet, ved man at den er gal. Jeg glæder mig ihvertfald ikke til efterfølgeren.
#71 The Boondock Saint 20 år siden
Jeg vil meget gerne bede om syndsforladelse ved at skrive 102 gange Ave Maria.
Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria Ave Maria
Sådan, så er det ordnet.
Nu er jeg et helt andet menneske, og jeg vil gerne have lov til at sige undskyld for min barnlige, ja til tider endda latterlig opførsel. Jeg har ikke tænkt klart, og når jeg ser det hele i bakspejlet, har jeg tydeligvis været påvirket af et eller andet "hade Hellboy" stof. Jeg er ked af det, og fra nu af vil jeg KUN skrive interlektuelle beskeder som kan gavne mine med-mennesker og forhåbentlig også det miljø som jeg færdes i.
#72 El vez 20 år siden
Det var ikke en kommentar omkring folk holdning til filmen, blot den måde de ytrer den på. Hvis folk uddyber deres kritik lidt over tilsvinings- eller forgudelsesstadiet får man som regel et indblik i hvorfor de har den mening, og nogle gange kan det endda ændre på ens egen eller skabe en god diskussion om emnet - det er det vi vil ha'!
..ikk? :)
#73 The Boondock Saint 20 år siden
Brændt barn skyr ilden ved I nok.
Det kan godt være at mit undskyld virker mere som et"for sjov-undskyld", men jeg mener det skam.
Jeg skal nok sørge for at jeg ikke sviner dig igen.
#74 Hasselguff 20 år siden
Det gælder også alle andre der ikke kan finde ud af at komme med brugbare kommentarer.
#75 HelmerJ 20 år siden
Puha det var godt af få luft.
Perlman har nogen fede onliners i filmen, var flad da han blev smadret gennem det halve af byens mure sidder op af en væg og får det lille stykke glas/beton i hovdet.... "Autch..."
#76 filmz-duckfighter 20 år siden
#77 Martindan 20 år siden
#78 Yoda 20 år siden
Selv har jeg dog købt en reg. 3 - også hos CDWOW - til den favorable pris af £10 - det er da billigt.
#79 El vez 20 år siden
- Reg 1, 140kr via dette direkte link.
- Reg 3, 95kr via dette link (søg på hellboy).
#80 El vez 20 år siden