Vil man genopleve bogen visuelt og ønsker man en tro kopi, skal man holde sig langt væk, da værket kun vil skuffe fælt. Men kan man holde ud at se en glatbarberet udgave af en nyklassiker, pakket ind i et hurtigt plot og flotte effekter, så se den endelig. De, der ikke på forhånd er bekendt med Guiden, vil med sandsynlighed more sig mere end dem der kender det hele i forvejen. Heldigvis er filmen dog ikke udelukkende en skuffende oplevelse selv om man er Adamskender. Ser man gennem fingre med de mange udeladte detaljer og den noget overfladiske personkarakteristik, vil man kunne læne sig tilbage og faktisk nyde de mange gange, hvor man, måske mod sin vilje, bliver nødt til at grine med og nikke genkendende til sidemanden.
#1 Nikmi 19 år siden
#2 dyg 19 år siden
Angående Arthur:
Er yderst enig i, at historien er forjaget og forhastet, og den virker til tider ret rodet, hullet og med mangel på kontinuitet.
Nu fremhæves effekterne, og jeg er da også enig i at f.eks. Magrathea er utroligt flot. Men samtidigt virker nogle af de andre effekter som om de kun er halvfærdige. Lidt for sjusket.
Og ja, slutningen kommer ret brat, med mange åbne ender. Hvorfor glemmes Humma Kavula side-historien helt?
En god ting er der da kommet ud af filmen. Lysten til at læse bogen er blusset op, og jeg er snart halvvejs med første historie. Dejligt eventyr.
Nå, men den har fået 2/6 herfra (egentligt 4/10 = 2.4).
#3 dyg 19 år siden
#4 filmz-ill 19 år siden
#5 elwood 19 år siden
Og man blev self. til efter rulleteksterne eller well halvejs igennem dem, hvor der kom en lille sjov ting fra The guide 8-)
jeg bliver altid til rulleteksterne er færdig, og heller ikke denne gang blev jeg skuffet.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 filmz-quick 19 år siden
Jeg følte mig hele filmen igennem rigtig godt underholdt... og skulle man dømme efter stemningen i salen, var jeg ikke den eneste :). Giver den 5 ud af 6 (sikkert til manges utilfredshed), men synes det var en rigtig god film og har bestemt tænkt mig at se den igen :)
#7 filmz-Martin Schou 19 år siden
Pragtfuldt, selvom den desværre næppe bliver nomineret til en Oscar - kunne være fedt at høre den fremført live ;)
#8 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 mcdave 19 år siden
hvis man ser på kærestefaktoren, fik denne film 1000 flere rosende ord med på vejen end selv Batman Begins, en film som jeg syntes er fremragende...
Men nu er kærester jo også mere til storhovedet depressive roboter med store sørgelige hundeøjne, end de er til kappeklædte hævnere.
btw: er det bare mig, eller ligner Marvin mistænkeligt meget om et Sony's elektroniske kæledyr, som har prøvet at sluge en ballon?!?
tror heller ikke hun bryder sig om the Island, men den skal da ses på fredag.. glæder mig!
#10 filmz-hejmanden 19 år siden