Vil man genopleve bogen visuelt og ønsker man en tro kopi, skal man holde sig langt væk, da værket kun vil skuffe fælt. Men kan man holde ud at se en glatbarberet udgave af en nyklassiker, pakket ind i et hurtigt plot og flotte effekter, så se den endelig. De, der ikke på forhånd er bekendt med Guiden, vil med sandsynlighed more sig mere end dem der kender det hele i forvejen. Heldigvis er filmen dog ikke udelukkende en skuffende oplevelse selv om man er Adamskender. Ser man gennem fingre med de mange udeladte detaljer og den noget overfladiske personkarakteristik, vil man kunne læne sig tilbage og faktisk nyde de mange gange, hvor man, måske mod sin vilje, bliver nødt til at grine med og nikke genkendende til sidemanden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 myggen 18 år siden

#9: Min kone var faktisk så begejstret for Batman, at hun i flere dage snakkede om at vi skulle smutter ind og se den igen, og selv The Island fik gode ord med på vejen. Jeg ved godt hvorfor jeg friede :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#12 gravity 18 år siden

jeg syntes ikke ret godt om den, den var lidt ligegyldig og rodet
Gravatar

#13 Slettet Bruger [3954023450] 18 år siden

Min kæreste nævner også ofte at vi snart skal ind at se Batman Begins...
Gravatar

#14 filmz-karlerminven 18 år siden

Synes dette er en fænamonal film.. den virker så meget anderledes end alle de andre komedier der er derude i den stoooore verden :) Har dog ikke læst bogen så ved ikke om jeg ville synes mere om den end om filmen.. men umiddelbart udfra sådan som filmen er så virker den ret svær at forholde sig til når det bare er bogstaver

6/6!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#15 Spanner 18 år siden

Jeg var ret skuffet over filmen - til trods for, at mine forventninger til den ikke rakte særlig højt.

Jeg er enig med anmelderen i, at det virker som om scenerne fra bogen er blevet kastet ind hist og her - uden alle de detaljer, der gør dem så mindeværdige som de er i bogen.

Jeg har dog ikke rigtig nogen løsningsforslag til, hvordan man ellers skulle fange Adams' fantastiske humor, der i bogen i langt de fleste tilfælde befinder sig i måden, hvorpå det bliver dagt - fremfor hvad der rent faktisk sker.

Desuden synes jeg, at kærlighedshistorien virker meget svag og påklistret. Jeg blev simpelthen ikke overbevist om, at Arthur i den korte tid, han og Trillian har været sammen, bliver denne her heroiske helt fordi han er forelsket i hende.

2/6
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#16 MuManden 18 år siden

Jeg var inde og se den i går aftes og jeg syntes det var en noget tør humor der var i den, jeg glukkede da nogle gange undervejs men så var det også det. Men gennerelt en noget trist og lad affære i de 1 time og 40 minutter filmen varede, det var ligefør jeg talte ned til slutningen! og jeg havde absolut ingen forventninger til filmen eftersom jeg ikke har læst bogen.

2/6
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#17 filmz-Reeves 18 år siden

Jeg har aldrig læst bøgerne, jeg havde endda aldrig hørt om den før jeg så traileren i biografen.. Jeg forventede ikke engang særlig meget af den, og så gik den hen og viste sig at være..

EN AF DE BEDSTE FILM JEG NOGENSIDE HAR SET !!

Jeg syn's den var kanon !-)

6/6
Gravatar

#18 mr gaijin 18 år siden

Jeg havde nok alt for store forventninger til denne film, men jeg blev skuffet temmeligt fælt. Jeg har set "Tom & Jerry"-afsnit med dybere karakterudvikling, og filmen ville imponere meget mere end den kunne. Den burde have foregået i et stille og roligt tempo, hvor den tørre og sarkastiske humor kan få plads til at udfolde sig. Den var alt, alt for hektisk, og jeg er ked af ikke at se en bedre filmatisering af en af de største komiske værker de sidste mange år.

2/6
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#19 El vez 18 år siden

Jeg synes også det var lidt af en flad fornemmelse jeg forlod biografen med, efter "Hitchhhiker's..".

De få diffuse elementer der havde ligheder med dem i bogen fungerede generelt godt, og Sam Rockwell er altid en fornøjelse. Men filmen er for letbenet - man bliver ikke involveret i historien og man er ligeglad med karaktererne, istedet afventer man blot det næste spøjse indlæg som er langt mere talrige og velfungerende i bogen.

2.5/6 For et hæderligt forsøg, men filmen når ikke samme højder som Adams' skrevne ord.

#17 Prøv at læse bøgerne, de er fremragende og meget lettilgængelige.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#20 filmz-stefan_v 18 år siden

Rigtig sjov film! Som alle kan se - inklusiv piger og andre, som ikke har læst bogen / bøgerne ;)

Lidt tvivlsomme skuespiller præstationer, Mos Def ( Ford Prefect), var ikke synderligt imponerende, men det var Warwick Davis (Paranoid Android / Marvin) tilgengæld - man kan ikke andet end have ondt af den stakkels robot med den kedelige deprimerende stemme :D

Skriv ny kommentar: