Vil man genopleve bogen visuelt og ønsker man en tro kopi, skal man holde sig langt væk, da værket kun vil skuffe fælt. Men kan man holde ud at se en glatbarberet udgave af en nyklassiker, pakket ind i et hurtigt plot og flotte effekter, så se den endelig. De, der ikke på forhånd er bekendt med Guiden, vil med sandsynlighed more sig mere end dem der kender det hele i forvejen. Heldigvis er filmen dog ikke udelukkende en skuffende oplevelse selv om man er Adamskender. Ser man gennem fingre med de mange udeladte detaljer og den noget overfladiske personkarakteristik, vil man kunne læne sig tilbage og faktisk nyde de mange gange, hvor man, måske mod sin vilje, bliver nødt til at grine med og nikke genkendende til sidemanden.
#11 myggen 19 år siden
#12 gravity 19 år siden
#13 Slettet Bruger [3954023450] 19 år siden
#14 filmz-karlerminven 19 år siden
6/6!
What is a not-joke?
#15 Spanner 19 år siden
Jeg er enig med anmelderen i, at det virker som om scenerne fra bogen er blevet kastet ind hist og her - uden alle de detaljer, der gør dem så mindeværdige som de er i bogen.
Jeg har dog ikke rigtig nogen løsningsforslag til, hvordan man ellers skulle fange Adams' fantastiske humor, der i bogen i langt de fleste tilfælde befinder sig i måden, hvorpå det bliver dagt - fremfor hvad der rent faktisk sker.
Desuden synes jeg, at kærlighedshistorien virker meget svag og påklistret. Jeg blev simpelthen ikke overbevist om, at Arthur i den korte tid, han og Trillian har været sammen, bliver denne her heroiske helt fordi han er forelsket i hende.
2/6
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#16 MuManden 19 år siden
2/6
#17 filmz-Reeves 19 år siden
EN AF DE BEDSTE FILM JEG NOGENSIDE HAR SET !!
Jeg syn's den var kanon !-)
6/6
#18 mr gaijin 19 år siden
2/6
#19 El vez 19 år siden
De få diffuse elementer der havde ligheder med dem i bogen fungerede generelt godt, og Sam Rockwell er altid en fornøjelse. Men filmen er for letbenet - man bliver ikke involveret i historien og man er ligeglad med karaktererne, istedet afventer man blot det næste spøjse indlæg som er langt mere talrige og velfungerende i bogen.
2.5/6 For et hæderligt forsøg, men filmen når ikke samme højder som Adams' skrevne ord.
#17 Prøv at læse bøgerne, de er fremragende og meget lettilgængelige.
#20 filmz-stefan_v 19 år siden
Lidt tvivlsomme skuespiller præstationer, Mos Def ( Ford Prefect), var ikke synderligt imponerende, men det var Warwick Davis (Paranoid Android / Marvin) tilgengæld - man kan ikke andet end have ondt af den stakkels robot med den kedelige deprimerende stemme :D