Vil man genopleve bogen visuelt og ønsker man en tro kopi, skal man holde sig langt væk, da værket kun vil skuffe fælt. Men kan man holde ud at se en glatbarberet udgave af en nyklassiker, pakket ind i et hurtigt plot og flotte effekter, så se den endelig. De, der ikke på forhånd er bekendt med Guiden, vil med sandsynlighed more sig mere end dem der kender det hele i forvejen. Heldigvis er filmen dog ikke udelukkende en skuffende oplevelse selv om man er Adamskender. Ser man gennem fingre med de mange udeladte detaljer og den noget overfladiske personkarakteristik, vil man kunne læne sig tilbage og faktisk nyde de mange gange, hvor man, måske mod sin vilje, bliver nødt til at grine med og nikke genkendende til sidemanden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 El vez 18 år siden

#20 Stemmen blev leveret af selveste Alan Rickman :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#22 filmz-Bruce 18 år siden

Sam Rockwell er suveræn, men ellers er det godt nok en stinker film. Puha!

4/10

#11 Har du lige friet?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 bobber 18 år siden

Fik den endelig set i går. Det er en af de mere mærkværdige film jeg har set. De bedste steder var når linierne var taget direkte fra bogen. Men dialogerne virkede stive, og det virkede ikke som om at karaktererne snakkede sammen.
Godt jeg ikke havde store forventninger, men så må jeg jo bare læse bogen igen (og igen).
Don't Panic
Gravatar

#24 myggen 18 år siden

#22: Nej, vi blev gift tidligere på sommeren :) Men man kan da ikke andet end elske en kvinde, der heller vil se Batman end Bridget Jones.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#25 Patriarch 18 år siden

Så den i dag....

øv
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 filmz-Bruce 18 år siden

#24

Det har du ret i, så tillykke med begge dele :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 myggen 18 år siden

Tak :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#28 enfilmnørd 16 år siden

Blev færdig med det fulde værk igår, og så frem til endelig at se filmen.

Men jeg blev ret skuffet. Meget af det virkelig sjove og underfundige manglede. Effekterne var gode, og det eneste jeg syntes fungerede. Men hverken effekterne eller grundmaterialet(som jo nærmest er solidt guld) bliv ikke brugt ordentligt. Jeg var godt klar over at handlingen i første bog var for lille til én film, og at der sker for meget i den til én enkelt film, men en bedre balance havde være at foretrække.

Spoiler
Og hvorfor skal filmen slutte som den gør, jeg mener bl.a. Arthur og Trillian, hvad skal det nu til for. Det er vel bare beviser på at man har valgt de lette manuskrift-løsninger; kærlighed fungere jo altid! Der er ret mange af disse tilfælde, af lette løsninger, for dybten er jo forsvundet, og selvom Guiden har lidt engang imellem, er der for meget væk.


Desuden har jeg også svært ved at se ideen i måden man har valgt at lave Zaphod's hoved, men jeg kan leve med det
Til sidst vil jeg bare lige brokke mig over Mos Def, han gør det bare skidt

NB
Man kunne selvfølgelig se filmen, bare for at høre Alan Rickman, han gør det fantastisk
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.

Skriv ny kommentar: