Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#291 BN 10 år siden
Fixed.
#292 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Jeg har hørt dem alle, men lige dén der; jeg var lidt sat tilbage af, at jeg aldrig har fået set dén perle
#293 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Det ændrer overhovedet ikke noget for mig, det er blot pisseunderholdende; en masse ting jeg kan sidde og nikke genkendende til, og fremlagt på en underholdende måde.
#294 Lord Beef Jerky 10 år siden
Chef, prøv at hør. Du har fandme gået glip af noget.
#295 BN 10 år siden
Nah, hvis jeg vil have en underholdende, komisk fremstilling af film jeg godt kan lide, foretrækker jeg Honest Trailers, som ofte har sørget for et godt grin.
#296 Ispep 10 år siden
Det er da klart! Men den er svær. For hvad man engang ikke betragtede som værende fejl kan være man betragter det som fejl nu, efter gensyn eller mange år efter.
Det kan man vel i grunden påstå. Vi kan vel alle rykkes (mere eller mindre) hvis vi overbevises af gode argumenter ;)
#297 Ispep 10 år siden
Sådan tror jeg også mange af mine favoritter er opbygget uanset genren. Dermed ikke sagt jeg altid skal acceptere "de mere rolige" øjeblikke, hvis man sidder med en fornemmelse af tingene ingen steder fører. Indimellem er det plausibelt og andre gange kritisabelt. Jeg vedkender samtidig, at når jeg sætter mig ned for at se den slags, så forventer jeg også der sker noget (ikke nødvendigvis på bekostning af "dramaet" og karaktererne). Ligesom når jeg sætter en actionfilm på, så forventer jeg nu engang action og ikke en times tom snak og rolige øjeblikke som man f.eks. så i en film som The Bourne Legacy, som for øvrigt nemt kan roses for de samme ting du roser Hobbitten for; rolige øjeblikke, snakke osv. Jeg kedede mig blot bravt under Legacy. Den er tæt på at være en elendigt afviklet film. Når en instruktør bruger SÅ meget tid på at etablere en simpel stemning og tone, så er der noget galt. Det åbenlyse bliver ikke mere åbenlyst ved gentagelserne.
Som Prometheus? Det tvivler jeg stærkt på ;)
#298 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Noget tyder på det! Jeg køber den på laserdisc.
#299 BN 10 år siden
Det eneste der kan overbevise MIG, når det gælder film og musik, er hvis min egen oplevelse er enten dårligere eller bedre end sidste gang, jeg så filmen eller hørte musikken.
Hvis oplevelsen af den pågældende film (eller det pågældende musiknummer) stadigvæk er POSITIV i samme grad som sidst, kan der da stå nok mange brokhoveder og råbe ind i hovedet på mig: "Det er dårligt! Det er dårligt!"
Virkelighedens verden er og bliver nu engang skruet sådan sammen, at det der er kræs for den enes øjne og ører, kan være det rene bras for den anden. Nogle gange er meningsforskellene blot lidt mindre, såsom når den ene giver 10/10 og den anden 7/10.
#300 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden