Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#301 Ispep 10 år siden

Sådan hænger det ikke altid sammen medmindre man er stædig, urimelig og uimodtagelig for nye input og en anden vinkel. Jeg kan tage mig selv som eksempel. Jeg har før misforstået en film eller måske ikke fået det fulde billede ud af tingene, som jeg så igennem debat (eller søgen efter viden) blev klogere og pludselig var i stand til at tillægge filmen større værdi end tidligere. Pludselig var min oplevelse en helt anden. Indimellem ser jeg også en film, som jeg ikke rigtigt ved, hvad jeg helt skal mene om, men jeg kan "skubbes" i gang af en sund debat, som kan sætte nogle ting i perspektiv og på plads. Det behøver ikke være en "skam" synes jeg, men en ærlig sag. Men da fint du altid er så indbildsk ;)
Gravatar

#302 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ispep (301) skrev:

Sådan hænger det ikke altid sammen medmindre man er stædig, urimelig og uimodtagelig for nye input og en anden vinkel. Jeg kan tage mig selv som eksempel. Jeg har før misforstået en film eller måske ikke fået det fulde billede ud af tingene, som jeg så igennem debat (eller søgen efter viden) blev klogere og pludselig var i stand til at tillægge filmen større værdi end tidligere. Pludselig var min oplevelse en helt anden. Indimellem ser jeg også en film, som jeg ikke rigtigt ved, hvad jeg helt skal mene om, men jeg kan "skubbes" i gang af en sund debat, som kan sætte nogle ting i perspektiv og på plads. Det behøver ikke være en "skam" synes jeg, men en ærlig sag. Men da fint du altid er så indbildsk ;)

Igen er det utrolige sket, at jeg er enig med Ispep. Who would have thought... :-O
Doctor Last Warning
Gravatar

#303 Space Monster 10 år siden

Jeg kan sjældent vurdere en film retfærdigt, ved blot at se den en enkelt gang i biografen. En biograf-oplevelse er dejligt overvældende, men netop derfor.

Jeg finder at det sådan set gælder for næsten alle førstehåndsoplevelser i livet.
“There are no heroes... In life, the monsters win.”
― George R.R. Martin
Gravatar

#304 BN 10 år siden

Ispep (301) skrev:
Sådan hænger det ikke altid sammen medmindre man er stædig, urimelig og uimodtagelig for nye input og en anden vinkel. ..... Men da fint du altid er så indbildsk ;)

Du har vist misforstået mig. Det jeg mener, er at alverdens ord, analyser og sniksnak ikke er ligeså stærk en faktor som SELVE FILMOPLEVELSEN. Det er kun hvis oplevelsen er ringere ved næste gensyn, at filmen taber noget. Man kan ikke med ord tvinge andre til ikke at kunne lide en bestemt film.

Hvis en person på grundlag af andres snak kommer frem til, at en film, han tidligere har rost til skyerne og betragtet som mesterlig eller fantastisk, alligevel ikke er så god, er jeg overbevist om, at han et eller andet sted i sit dybe sind hele tiden har haft kvabbabbelser.

Som du selv skrev:

Ispep (276) skrev:
Jeg har dog også erfaret og oplevet, at jeg ikke ville se en films fejl. F.eks. visse elementer i en film som Inception.

Med andre ord: Du KUNNE godt se fejlene, men VILLE ikke. Kvabbabbelserne har hele tiden være der underneden.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#305 Kyllingebenet 10 år siden

Endnu en tråd der er blevet træls at se på, lol.
Mental striptease..
Gravatar

#306 BN 10 år siden

Kyllingebenet (305) skrev:
Endnu en tråd der er blevet træls at se på, lol.

Før var tråden bare død. Hvad er bedst? At der er lidt debat med udgangspunkt i 'The Hobbit'-filmene? Eller en tråd uden noget liv?
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#307 Kyllingebenet 10 år siden

BN (306) skrev:
Før var tråden bare død. Hvad er bedst? At der er lidt debat med udgangspunkt i 'The Hobbit'-filmene? Eller en tråd uden noget liv?

En tråd uden at Ispep og du kører jeres sædvanlige wall-of-text-ping-pong halløj, for det er satme trættende i længden og skræmmer mage fra at deltage i tråden. Spørgsmålet er, hvorfor I ikke tager den privat - for som sådan har jeres samtale ikke noget med filmen at gøre, men om at stikke til/overbevise hinanden.

Har dog intet personligt imod jer.
Mental striptease..
Gravatar

#308 Lord Beef Jerky 10 år siden

Pas på, hr kylling. Sidst jeg nævnte det, gjorde de to herrer alt for at trække mig ind i diskussionen og latterliggøre mig! De er nogle banditter!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#309 Kyllingebenet 10 år siden

Ååårh, lordy :/ Men bare rolig, det os mod dem - og hvis det bliver for meget for os, så kan vi lukke browseren og gå ud og nyde det gode vejr. *s* hihi :i
Mental striptease..
Gravatar

#310 Ispep 10 år siden

Aha... Og enig!

Nu må vi hellere lade tråden dø ud, så den kan forblive med at være....død.

Skriv ny kommentar: