Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.

Se også: Filmz TV: “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark”-galla

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Batsy 10 år siden

Har haft været lidt hit n miss med denne her andmelder, men er ret sikker på at jeg kommer til at finde den god eftersom jeg synes først del var fremragende underholdning.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#12 BN 10 år siden

DocDoom (4) skrev:
Bedømt ud fra anmeldelsen:
Præcis hvad jeg frygtede.
Det tog George Lucas fire Star Wars-film at blive George Lucas.
Det tog Peter Jackson fire Tolkien-film at blive George Lucas.


Nå, så hoppede DocDoom sandelig også på den nye internet-trend:

Den hvor man kalder Peter Jackson "George Lucas" på grund af en prequel-trilogi til en populær trilogi.

Meeeeen der er nu også andre måder at anskue tingene på:

Bedømt ud fra trailers, 5-6 klip fra filmen og de foreløbige anmeldelser:

Det tog George Lucas fire Star Wars-film at forbedre hele sagaen og gøre den mere interessant, mere mørk og knap så naiv og familievenlig som da vi fulgte den evigt gode og renskurede helt Luke Skywalker.

Det tog Peter Jackson fire Tolkien-film at give Middle Earth-universet et friskt og inspireret pust og skabe den perfekte forhistorie til The Lord of the Rings.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#13 Batsy 10 år siden

All hail return of the king BN, king of Prequels ! :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#14 Ispep 10 år siden

Og den kender vi :0
Gravatar

#15 Slettet Bruger [2137273661] 10 år siden

BN (12) skrev:
Den hvor man kalder Peter Jackson "George Lucas" på grund af en prequel-trilogi til en populær trilogi.


Den er vist ikke ligefrem ny. :)

BN (12) skrev:
skabe den perfekte forhistorie til The Lord of the Rings.


Selvom jeg er glad for den første Hobbit-film - skal vi ikke lige vente og se alle tre, før vi dåner af begejstring?
Gravatar

#16 Ispep 10 år siden

#15

BN behøver ikke se for at vide :0
Gravatar

#17 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

BN (12) skrev:
DocDoom (4) skrev:
Bedømt ud fra anmeldelsen:
Præcis hvad jeg frygtede.
Det tog George Lucas fire Star Wars-film at blive George Lucas.
Det tog Peter Jackson fire Tolkien-film at blive George Lucas.


Nå, så hoppede DocDoom sandelig også på den nye internet-trend:

Den hvor man kalder Peter Jackson "George Lucas" på grund af en prequel-trilogi til en populær trilogi.


Det er nu min egen opfindelse. Jeg havde ikke hørt at den sammenligning skulle være almindelig. Jeg surfer faktisk aldrig på internettet, bortset fra Filmz, Wikipedia, lidt Facebook og aviser. (Og så i arbejdsammenhæng, naturligvis) Men at andre åbenbart tænker det samme, bekræfter det vel blot.

Men det du nævner er nu ikke årsagen til min sammenligning. Næ, den går på, at en visionær filmmager skaber noget hidtil fuldstændigt uset og banebrydende med old school wiz, latex, mudder, hårdt arbejde og trolddom, og så taber det på gulvet med cgi-fald-på-halen-komedie, når han - for at blive i Lucas-terminologien - er blevet en stor opsvulmet Hutt, der har mistet sin kreative sans.
Doctor Last Warning
Gravatar

#18 Ispep 10 år siden

#17

Den er ellers lidt udbredt på filmz. Ridley Scott lavede vist også en "Lucas" med Prometheus :0
Gravatar

#19 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Ispep (18) skrev:
#17

Den er ellers lidt udbredt på filmz. Ridley Scott lavede vist også en "Lucas" med Prometheus :0


Det synes jeg nu ikke, at han gjorde. Den er hverken plat eller har dårlige cgi-effekter. Den er bare lidt kedelig.
Doctor Last Warning
Gravatar

#20 Ispep 10 år siden

#19

Den var til tider netop decideret plat. Men der menes også noget andet med det - det teknologiske aspekt ved filmen, som er nyere selv om filmen foregår før Alien.

Skriv ny kommentar: