Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#341 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
#342 Lawman. 10 år siden
Jeg var også helt blæst væk af den da jeg så den i biografen, og syntes bare det var den perfekte fortsættelse/påbegyndelse til Star Wars universet. Jeg så den til premieren, og tog ind og så den igen dagen efter, og så endnu en gang inden den røg ud af biografvisningerne. Nu står den i min optik som den klart svageste film i hele serien, og den mest langtrukne og kedelige. Det eneste (stort set) lyspunkt i filmen, er den afsluttende duel mellen Qui Gon, Obi og Darth. Det er så til gengæld også den fedeste duel i hele serien!
Har også fået set Hobbitten part 2! Den var bedre end 1'eren, men stadig ikke på højde med filmene i den første trilogi. Smaug var da ganske flot lavet, men oplevelsen havde grangiveligt været bedre i biffen, end på min fladskærm herhjemme. 3/6 vil jeg nok give den.
#343 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Enig. Synes dog også, at hele starten, indtil landingen på Naboo, er ganske god.
#344 Kyllingebenet 10 år siden
Den kan jeg også være med på.
Jeg genså filmen for et par måneder siden, og kunne ikke lade være med at undres over, hvor elendig den egentlig var. Den lagde som sådan rigtig godt ud, men det faldt ligeså hurtigt til jorden igen. Men som I begge er inde på, så var slutkampen mega fed! En skam at Darth Maul og Qui Gon kun var med i den første episode, da de var langt mere interessante karakterer end fx Anakin og Padme var det. Må indrømme, at jeg aldrig købte Anakin i de nye film - synes simpelthen at han var ringe spillet og i sig selv en uinteressant karakter. Obi Wan derimod var perfekt, især når han tog på alene-mission.
Nuvel, jeg elsker Star Wars universet og de sidste 3 episoder (4, 5, 6) vil altid være i mit hjerte.
#345 Lord Beef Jerky 10 år siden
#346 Høegh 10 år siden
Meget enig i ovenstående.
Og så har filmen en umådelig effektiv intro, som virkelig cementere at vi befinder os i en periode hvor en Jedi = enmandshær. Noget man aldrig troede på i den gamle trilogi.
#347 Riqon 10 år siden
#348 Kruse 10 år siden
Ahh, så langt er folk heldigvis ikke noget ud. Det er i det mindste Episode 1 de snakker om.
#349 BN 10 år siden
Bare rolig, der er håb bagude:
#350 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden