Rigtig god eventyr-action, der vil mere end at være flot og rive med, kræver, at der er karakterer man holder af og med i spændende situationer. “Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark” kan kun levere de spændende situationer, og, bevares, de er flotte, uhyggelige og buldrende. Men karakterdramaet halter fortsat gevaldigt, og med Thorin som grelleste eksempel har karaktererne det alle med at udtale sig med en påtaget og ulidelig højtidelighed, hvad enten de bestiller morgenmad eller annoncerer Midgårds undergang. Der er ikke meget, der tyder på det, men tredje del af “Hobbitten” kunne virkelig godt tåle at komme lidt ned på den uhøjtidelig jord.
Skriv ny kommentar:
#331 BN 10 år siden
Så jeg vil ikke diskutere det her mere. Jeg ønsker principielt alle mine medmennesker god vind i deres hverdag og tilværelse, også på nettet. Og dette ønske gælder også dig.
Hav en fortsat god dag.
#332 Kyllingebenet 10 år siden
Angående alt i #330, så facepalmer jeg mig selv, for det kan jeg på ingen måder tage seriøst. Du ved intet om min tone eller facon, lige så lidt ved jeg, om hvor skrøbelig en personlighed du har. (der fik du mig - men jeg står ved det).
Men hvis du har lært af tidligere fejltagelser, hvorfor gentager du så gang på gang, at stikke halen mellem benene, hver gang lortet brænder på for dig herinde?
Lad være med at sætte dig op på en pedestal, for det gør satans ondt, når du bliver revet ned af den. For i bund og grund, er du blot et ganske almindeligt og selvmodsigende menneske - præcis ligesom alle os andre herinde - du er hverken dårligere/bedre.
Men las os bare stoppe legen her, det har været underholdende.
#333 Kyllingebenet 10 år siden
#334 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Nu gør du BN uret. Og ret skal være ret. BN har aldrig været væk et par måneder, de gange har har proklameret sin abdicering - om jeg husker korrekt. Højst et par dage..!
:-)
#335 BN 10 år siden
Hehe, Doom 2.
"Abdicering". ;-D
Bortset fra det, har jeg faktisk været væk mere end blot "et par dage". Jeg vil også godt lige minde om, at begrundelsen for et exit eller en pause aldrig har været noget med, at det brændte på for mig (som i "jorden brænder under mig"). Der har UDELUKKENDE været tale om enten at jeg var træt af nogle kedelige tendenser herinde, eller at forummet optog for meget af min fritid. ... Alt andet er fri fantasi. Det samme gælder påstanden om, at tråden til at diskutere videre om off-topic emner ikke var seriøst ment. Af indlæggene #10, 11, 14 og 23, samt i særdeles i #48 i den tråd fremgår det med al ønskelig tydelighed, at det var seriøst ment dengang.
En anden ting er, at en sådan tråd jo ikke var beregnet til AL diskussion mellem mig og Ispep. Nej, det var kun en tråd til off-topic emner, altså diskussion om andet end den konkrete film med dertilhørende skuespillere og instruktør, som den tråd, vi var startet i, handlede om.
Doom2, du taler i #312 om, at Ispeps og mine diskussioner gør en tråd overskuelig. Men fakta er, at vi hele tiden diskuterede 'The Hobbit', som tråden her jo omhandler. Så det er vist så som så med overskueligheden. :-) Tråden blev først kørt af sporet, da der kom grundløse beklagelser fra sidelinjen.
Jeg kan kun opfordre folk til selv at DELTAGE i diskussionen, i stedet for på helt meningsløs vis at være irriteret over, at nogle entusiaster vender og drejer nogle aspekter ved 'The Hobbit'.
Og med hensyn til det det, du siger om et manglende "mål" for vores diskussion: Gode diskussioner har ikke enighed som mål. Der behøver ikke at være et mål i traditionel forstand. Selve diskussionen, d.v.s. det at vende og dreje en film i luften og udveksle synspunkter og argumentere for sine synspunkter, er målet. Enighed omkring enkelte ting kan sommetider være/blive et biprodukt af diskussionen. Men i bund og grund handler det jo om at høre for og imod fra både den, som finder filmen fantastisk, og den, som finder den lidt mindre fantastisk.
#336 BN 10 år siden
fixed
#337 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Jeg må indrømme, at også jeg - og jeg har ellers ikke noget at lade nogen høre, vil de fleste nok mene - også bare scroller forbi det meste Ispep (og alterego T. NIelsen) vs. BN-trummerum. Og dette er bestemt ikke ment som en provokation. Det er bare totalt uoverskueligt og mål (i hvertfald ikke synligt for mig).
MUHAHAHA!
#338 BN 10 år siden
#339 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden
Hehe
#340 Space Monster 10 år siden
Det er jo bemærkelsesværdigt. Tror samtlige Christopher Nolan film har overvældet mig ved første visning. Jeg gik derfra velvidende at jeg var godt underholdt og at det var en fed film jeg netop havde set. Ved gensyn er de dog faldet i anseelse. Det var ikke det samme, men det var stadig godt.
Omvendt var en film som Refns "Valhalla Rising" ganske ulidelig at komme igennem første gang. Men ved gensyn voksede filmen på mig, og satte tanker igang.
Det er sgu fedt.
― George R.R. Martin