“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#121 BN 11 år siden

Ispep (118) skrev:
Troede ikke du skrev mere til mig? :D

Vi skriver/siger vel allesammen noget fjollet engang imellem, og livet er for kedeligt uden en god blanding af uenighed og enighed. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#122 Ispep 11 år siden

Så du er kommet på rette spor igen? :D
Gravatar

#123 Ispep 11 år siden

Foeller (119) skrev:
BN - En ikke særlig uventet anmeldelse

Jeg vandt da lidt i oddset :D
Gravatar

#124 Hr. Nielsen 11 år siden

Foeller (119) skrev:
BN - En ikke særlig uventet anmeldelse
Næ, men hvorfor skulle det også være det. Vi har vel alle nogle filminstruktører hvis stil vores filmhjerte banker ekstra for;)

BN (117) skrev:
Det er længe siden jeg har oplevet, at (næsten) 3 timer er fløjet så hurtigt afsted
Sådan havde jeg det lige netop også og mine to venner, sagde fuldstændigt det samme. Faktisk troede vi kun vi havde siddet under to timer, da den sluttede:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#125 Batsy 11 år siden

Thomas E. Nielsen (124) skrev:
Næ, men hvorfor skulle det også være det. Vi har vel alle nogle filminstruktører hvis stil vores filmhjerte banker ekstra for;)

*Host* Martin Scorsese *Host*
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#126 doom WAD 11 år siden

Batsy (125) skrev:
*Host* Martin Scorsese *Host*

Uwe Boll
Gravatar

#127 BN 11 år siden

Ispep (122) skrev:

Så du er kommet på rette spor igen? :D

LOL
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#128 MMB 11 år siden

Thomas E. Nielsen - En person ikke særlig glad for drillerier
Gravatar

#129 Hr. Nielsen 11 år siden

Foeller (128) skrev:
Thomas E. Nielsen - En person ikke særlig glad for drillerier
Foeller - En Person Der Er Nem At Give Igen;) Og nogle ting laver man blot ikke sjov med, som f.eks.
Ahhh pjat...Her gik jeg og troede at du til gengæld godt kunne lide drillerier og at jeg havde ramt rigtigt fint igen med min kommentar:-D
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#130 MMB 11 år siden

Klokken lidt i 18 - Thomas E. Nielsen vender tilbage
nu med lidt flere drillerier :D

Skriv ny kommentar: