“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.
Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.
#131 Hr. Nielsen 11 år siden
#132 MMB 11 år siden
#133 Ispep 11 år siden
:D
#134 Hr. Nielsen 11 år siden
De gentagende mener du;)
#135 MMB 11 år siden
Thomas E. Nielsen og Foeller - Fællesskabet om Scorsese
#136 Hr. Nielsen 11 år siden
#137 BN 11 år siden
Enhver der kan lide film af Scorsese må betegnes som ret nørdet.
#138 Hr. Nielsen 11 år siden
#139 wiseguy 11 år siden
Havde sat forventningerne godt ned, så jeg blev ikke skuffet. Det er en okay film, men den når ikke "de gamle" films niveauer.
Visse steder bliver handlingen altså bare trukket unødigt ud, specielt scenen med
Havde ingen problemer med 48 fps, men jo! det er meget anderledes og jeg kan da også godt se, hvad kritikkerne siger, når de snakker lidt om at det magiske "filmslør" er væk. Men igen det generede ikke mig og jeg er nødt til at se filmen i andre versioner, før jeg kan fælde dom omkring det punkt.
Til gengæld var vi i Lido udsat for et mærkeligt fænomen. Enten var linsen beskidt eller også har det noget med lærredet at gøre. Specielt i de meget lyse scener fx af blå himmel var det meget tydeligt at der var noget "beskidt" over billedet!! Lidt som hvis man kigger på en støvet monitor. Min kone lagde også mærke til det og troede det havde noget med 48 fps at gøre, men det ka' da ikke være tilfældet. Men irriterende det var det!!
Men en okay film og jeg er da også klar på de næste. Glæder mig til at se den igen på BD.
4/6
#140 BN 11 år siden
:-)