“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.

Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#311 BN 11 år siden

Riqon (309) skrev:
Øj, det havde jeg fortrængt! Ja, det var et "nuke the fridge" øjeblik.

Ja, det er en frygtelig tanke, at man i Tolkiens eventyr skulle lade dele af naturen blive levende! ... Sten- eller klippevæsener!! Hvad i alverden bliver det næste? Levende TRÆER??!!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#312 Riqon 11 år siden

BN, jeg ville med stor fornøjelse diskutere med dig, hvis jeg vurderede, der var en chance for, at du ville prøve at se tingene fra et anderledes synspunkt end det, du allerede besidder. Da det, så vidt jeg kan se, sjældent synes at være tilfældet finder jeg det dog rimelig frugtesløst. Så jeg vil bare nøjes med at sige "hyg dig".
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#313 BN 11 år siden

Riqon (312) skrev:
BN, jeg ville med stor fornøjelse diskutere med dig, hvis jeg vurderede, der var en chance for, at du ville prøve at se tingene fra et anderledes synspunkt end det, du allerede besidder.

Det er nok sådan cirka den mest urimelige og bevidst usandfærdige udtalelse jeg længe er stødt på.

Hvis andre havde samme holdning som dig (at de kun ville diskutere, hvis modparten på forhånd kunne garantere en vis enighed), ville al debat her i forummet uddø i løbet af 24 timer.
Gravatar

#314 Muldgraver 11 år siden

@BN
Jeg tror efterhånden der er den del med samme erfaring som Lord'en og Riqon...
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#315 BN 11 år siden

Muldgraver (314) skrev:
@BN
Jeg tror efterhånden der er den del med samme erfaring som Lord'en og Riqon...

Og jeg tror, at problemet ligger hos DEM SELV. Hvorfor vil man kun diskutere med nogle, der giver én ret i alt? Kan man ikke virkelig tåle at blive godt og grundigt modsagt, fordi man måske møder en filmfan der er meget uenig med én?

Og værst af alt: Min kommentar i #311 var først og fremmest humoristisk. Så hvorfor en sådan gravalvorlig respons på det? Og hvorfor en sådan lukkethed overfor en, der med et smil lige sniger sig til at melde sig uenig?
Gravatar

#316 Riqon 11 år siden

BN (313) skrev:
Det er nok sådan cirka den mest urimelige og bevidst usandfærdige udtalelse jeg længe er stødt på.

Det er kedeligt, du tager det sådan, BN.
Gravatar

#317 BN 11 år siden

Riqon (316) skrev:
Det er kedeligt, du tager det sådan, BN.

At JEG tager det sådan???
Gravatar

#318 Riqon 11 år siden

Fald nu lige lidt ned. Det var jo ikke en gravalvorlig respons, jeg kom med, men en ganske nøgtern forklaring på, hvorfor jeg ikke finder det værd at gå ind i en debat med dig.
Gravatar

#319 BN 11 år siden

Riqon (318) skrev:
Fald nu lige lidt ned. Det var jo ikke en gravalvorlig respons, jeg kom med, men en ganske nøgtern forklaring på, hvorfor jeg ikke finder det værd at gå ind i en debat med dig.

Eftersom jeg ikke er ophidset, kan jeg ikke falde ned. :-)

Jeg undrer mig bare i al stilhed af de (i #315) nævnte årsager.

Og så morer jeg mig da en smule over Muldgravers knap så rosværdige forsøg på at sætte lus i skindpelsen. Han så åbenbart lige sit snit. hehe

EDIT: Og jo, i forhold til min humor VAR det en temmelig alvorlig respons, eftersom du tydeligvis så min lille bemærkning som optakten til en lang debat. ... Men seriøst: Hvad er der at diskutere? DU synes, det virker Transformers-agtigt eller som et "nuke the fridge"-moment, og JEG finder indslaget helt i tråd med ånden i Tolkiens eventyr. That's it.
Gravatar

#320 Muldgraver 11 år siden

Og hos mig, tydeligvis. Mit problem med din argumentationsform er primært din retorik, som jeg finder apologetisk selvopslugt og distancerende overfor andres perspektiver som måtte modsige dine. Det handler ikke om at blive modsagt, men den måde du modsiger på. Hvis jeg havde fornemmelsen af, at din diskussionslyst og din involvering i en debat havde til formål at åbne emnet og opnå en fælles bevidsthed om nuancerne ved emnet, men. Tillige finder jeg din tilgang simplificerende binær, polariseret, hvilken ene yderpol du, som sagt, lukker dig omkring, og fastholder din samtalepartner i modsætningen. Ideelt set ser jeg en diskussion som en interessefællesskab, et samfund for erkendelse, ikke en magtkamp mod modspillere. Jeg mener ikke, det ideal behøver være så vanskeligt at realisere.

Du kan ikke slå alting hen med, at det bare var humoristisk ment. Humor kan også være alvorlig, og atter, din retorik giver mig indtryk af en uforsonlig og distancerende humor, som taler ned til den du tiltaler.

BN (319) skrev:
Og så morer jeg mig da en smule over Muldgravers knap så rosværdige forsøg på at male fanden på væggen. Han så åbenbart lige sit snit. hehe

Det er sjældent morsomt at nedgøre andre, når en anden har indtryk af, du forsøger at fastholde en højere position af agtelse end den din retorik henvender sig mod, jf. min ovenstående ovenstående kommentar om humor.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: