“Hobbitten: En uventet rejse” er formentlig årets mest ventede film, og med førnævnte stortitler in mente siger det ikke så lidt! Den har imidlertid været ventetiden værd, og kvalitetsmæssigt ligger den afgjort side om side med “Ringenes herre: Eventyret om ringen”. Jovist, der er nogle småproblemer hist og her… Til tider kæmper vores helte sig ud af nogle lige lovlig vanvittige situationer, og idet man har skullet lave én bog om til tre film, har man også truffet nogle dramaturgiske valg, der til tider virker lidt påtagede – eksempelvis har man overdramatiseret et sent opgør i filmen i et tydeligt (og noget ineffektivt) forsøg på at kompensere for filmens manglende forløsning.
Men det ændrer ikke på, at man føler sig hjemme igen, så snart Bilbos skønne fortællerstemme kommer ud af højttalerne. “Hobbitten: En uventet rejse” er filmisk ekspamisme, når det er allerbedst, og dens 3D/HFR-billedside styrker kun det positive helhedsindtryk. Jeg glæder mig nu endnu mere til næste års efterfølger, men først og fremmest glæder jeg mig til at gense “Hobbitten: En uventet rejse”.
#321 Riqon 11 år siden
Jeg ved ikke, hvor ophidset du er, men kan jo se, du igen tyer til at kalde mig løgner (eller i hvert fald skriver, jeg er "bevidst usandfærdig", men det er vel det samme). Det er ikke første gang, jeg vælger ikke at forfølge en debat med dig, hvor du så instinktivt skyder efter manden i stedet for at gå efter bolden. Det synes jeg selvfølgelig er kedeligt, men også lidt for absurd til at jeg gider sidde og sige "nej, nej, jeg lyver ikke".
Måske det også er det, Muldgraver tænker på, når han siger, at andre brugere har samme erfaringer som jeg og Beef Jerky? Måske det ikke var for at provokere dig, han sagde det - men for at appellere til din selvkritiske evne? Kunne det være, at det ikke er alle dem, du diskuterer med, der har et problem - men at problemet måske snarere skulle findes i måden, du taler til folk på? Det er jo bemærkelsesvist, hvis vores problem kun kommer frem, når vi diskuterer med dig, og ikke når vi snakker med hinanden eller andre.
Jeg er indforstået med, at du og ispep også har lidt "history", man ikke skal glemme. Alligevel synes jeg, han rammer hovedet på sømmet, når han skriver (#293):
Hvad jeg så selv begrunder med i mit indlæg (#312) er netop, at jeg har et problem med din indstilling til debat. Jeg oplever netop ikke, du tager dine meddebattører alvorligt og forsøger at forstå, hvor de kommer fra. (Og ja, jeg mener godt, man langt hen ad vejen kan forstå, nogen man er uenige med uden at være enige.) Snarere er det oftere, at du latterliggør dem, håner dem og deres synspunkter, skyder dem både motiver og stråmænd i skoene.
Mine andre debatter ender oftest med, at folk bliver enige om at være uenige på en god måde, og under alle omstændigheder føler, de er blevet klogere på den andens synspunkt. Men mine debatter med dig ender (ligesom denne) med, at du siger nogle grimme ting om mig, og jeg opgivet går videre. :p
#322 BN 11 år siden
Tak for din dybsindige analyse. Hmm ... er det mon Thomas Blachman, der gemmer sig bag "Muldgraver"? For det lyder ligeså over-klogt og virkelighedsfjernt som det sludder, den kære (og på mange områder ellers fornuftige) X-Factor-dommer til tider forvilder sig ud i.
Det er sandelig flot, at du lige kan sidde dér bag pc-skærmen og lave en psyko-analyse af et menneske, som du aldrig har mødt, og hvis skriverier på Filmz du helt åbenlyst ikke har tilstrækkelig overblik over eller indsigt i!
Jeg har aldrig i livet set diskussioner omkring film som en "magtkamp". Det er noget himmelråbende nonsens. Jeg har tværtimod altid været fortaler for at høre ALLE sider og nuancer fra andre uenige filmfans, idet jeg har understreget, at absolut enighed og eller det at få ret aldrig må eller kan blive det højeste ideal for en debattør. Jeg har peget på de positive ting ved at læse og drøfte selv den mest sønderlemmende kritik af éns yndlingsfilm, nemlig at det reelt er konstruktivt og lærerigt.
#323 Riqon 11 år siden
#324 Riqon 11 år siden
Det er jo glimrende, men hvorfor oplever flere det så sådan?
#325 Muldgraver 11 år siden
Det er jo glimrende, men hvorfor oplever flere det så sådan?
Hvad er i øvrigt formålet med din ironi (både generelt og i #322)?
(mit indlæg er ikke ment som en psyko-analyse, men hvordan jeg betragter din retorik)
#326 BN 11 år siden
Enten må du erkende, at du aldrig rigtigt har fulgt med i mine skriverer (specielt de lange af slagsen) - ellers osse må indrømme, at jeg både tit og ofte har givet indrømmelser i en diskussion. I dit tilfælde mindes jeg f.eks., at jeg efter stædige modargumenter fra din side erkendte, at Star Wars Episode I havde visse svage momenter, der selv for MIT vedkommende gjorde, at den nok ikke fortjente 10/10.
Så hvor sandfærdig synes du selv, du er, når du afviser muligheden for, at jeg "ville prøve at se tingene fra et anderledes synspunkt end det, [jeg] allerede besidder"??
Så når DU, Riqon, siger noget decideret usandfærdigt, så skal vi andre lade som ingenting, for ellers hedder det sig, at "vi går efter manden i stedet for at gå efter bolden"? Du skal bare have lov til at slynge om dig med usande påstande?
I er et lille mindretal, der synes, jeg har sådan et problem. I er et par stykker, der er overfølsomme og åbenbart forlanger særbehandling. I vil pakkes ind ind i vat. Anderledes kan det næppe opfattes, når I i den grad har så meget fokus på FORM (hos mig) fremfor INDHOLD. Ja, min debat-stil er polemisk, men den er også venlig og humoristisk - det kedelige og selvhøjtidelig må I kigge efter hos andre. Og hvis jeres horisont er for smal eller snæver til at I kan se humoren og venligheden i hvad jeg skriver, så er der ikke rigtigt noget jeg kan ved det.
Okay, det er så hermed slået fast, at du ingen humoristisk sans. Alt er tørt og kedeligt, og al humor er lig med latterliggørelse. Jeg har aldrig hånet én eneste person her på Filmz. Jeg har højst brugt ironi, hvis jeg fandt en bestemt påstand eller udtalelse urimelig eller helt hen i vejret, og i nogle få tilfælde har jeg har jeg brugt sarkasme, hvis jeg fandt, at en person var gået for vidt.
Og sådan ender MINE debatter med folk ikke? Helt ærligt, du ved jo ikke en dyt om mine skriverier med andre, kan jeg høre. Du har lige hæftet dig ved blot et par stykker, mest nogle mellem dig og mig, og så har du derudfra sammenstykket dig dit eget fordomsfyldte, marginaliserende billede af mig. Flot, mand. Virkelig flot.
Og med hensyn til Ispeps tidligere udtalelse om, at jeg angiveligt skulle være nedladende eller se ned på andre, så savner et sådan påstand også ethvert belæg. Jeg fastholder generelt en venlig og respektfuld og ligeværdig tone overfor dem, jeg diskuterer med. Og det er der mange flere end jeres lille mindretal der kan skrive under på. Jeg har endda ved flere lejligheder fået ros for min måde at afslutte debatter på. ... Dit og de to-tre andres problem er, at I "ser spøgelser", ja, føler jeg forurettede over min uenighed og som sagt stirrer jer blinde på min polemiske form, og i stedet for bare at spørge, hvis I er i tvivl om mine intentioner eller motiver, så vælger I at drage den mest forhastede og allermest negative konklusion. .... HVORFOR gør i dét?
#327 BN 11 år siden
Fixed.
Med hensyn til #322: At få dig til at tænke lidt mere over, hvad du skriver. At få dig til indse, at du er kørt af sporet.
#328 BN 11 år siden
#329 BN 11 år siden
Iøvrigt har jeg ofte brugt SELV-ironi omkring min egen person og holdninger. Har du også ondt i numsen af dét?
#330 Høegh 11 år siden
Jeres retorik ligner også hinanden en hel del.
Og nej, jeg er heller ikke fan