“Hot Fuzz” fungerer på mange måder bedre end “Shaun of the Dead”. Vi kommer hurtigere i gang med hovedhandlingen, og det komiske i den grundlæggende situation fænger længere end i forgængeren, selvom “Hot Fuzz” mister lidt af pusten hen imod slutningen. Som de hårdtpumpede guns får lov til at fylde mere på lærredet, i et bogstaveligt brag af en tredje akt, ryger der nemlig desværre også noget af den britiske lune i svinget. Men “Hot Fuzz” er dog stadig milevidt foran andre nutidige spoof-film, og er uden tvivl en af de sjoveste film, man kan give sig i kast med i løbet af dette filmår.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 16 år siden

Absolut en fed film, men jeg vil nu stadig mene, at Shaun of the Dead var mere helstøbt.

Hot Fuzz' uensartede elementer spiller ikke helt lige så godt sammen som i forgængeren. Som anmelderen skriver, er der meget engelsk lune og humor i løbet af filmen, mens man har valgt at lægge action'en i slutningen. Filmen kommer igennem mange drejninger og stemninger undervejs, hvilket får den til at føles knap så stram og glat (ja, jeg ved godt, hvad tillægsordene leder tankerne hen på!) som Shaun of the Dead, hvilket også giver en lille ujævnhed. Forgængerens mere begrænsede persongalleri fungerede efter min mening også den smule bedre og gav de enkelte personer mere fylde.

Intet af det kan dog ændre på, at Hot Fuzz er forbasket god underholdning med rigtig mange gode grin gemt bag politiskiltet, og kunne man lide holdets tidligere udfoldelser i Spaced og Shaun of the Dead, er der bestemt ingen grund til at holde sig tilbage. I min bog rangerer Shaun of the Dead - måske også lidt på baggrund af temaet - blot så højt, at det på ingen måde er en skam "ikke at være helt på højde med". :)

Go see!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 filmz-Kadann 16 år siden

#1 -

I agree, young man!
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 1 og 2 Amen to that Brothers ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 inflector 16 år siden

jamen så vil jeg også være med, enig med #1 :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#5 filmz-frenger 16 år siden

4 stjerner er ikke nok. Jeg har sjældent været så godt underholdt som da jeg så Hot Fuzz.
Plottet og dialogen er så spidsfindig og gennemført - jeg var solgt. Effekterne passer perfekt - ikke for fancy, ikke for nedtonede. Skuespillet sidder lige i øjet og Simon Pegg er fucking grinern. :D
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

Årets bedste komedie for mit vedkommende. Jeg var ikke den store fan af Shaun - jeg syntes bestemt, den havde sine øjeblikke, men den var lidt ujævn og havde flere døde perioder (no pun intended). Men Hot Fuzz er en ren fornøjelse fra ende til anden. Forbandet godt skuespil, fandens morsom og næsten ulideligt underholdende. Hvor er det dejligt med en actionkomedie, der både formår at parodiere genren og hylde den, og som også formår at være en effektiv, gennemført actionfilm in its own right. Pegg og Frost er sublime. Et mønsterekempel på, hvordan humor og drama bør kombineres - det kunne de fandeme have lært noget af på "Transformers"!
War. War never changes.
Gravatar

#7 Ash 16 år siden

Klart den sjoveste film jeg har set i år! Alt fungerer bare, og jeg kan ikke give mindre end 6 stjerner.
Gravatar

#8 myggen 16 år siden

Jeg synes stadig de 3 toppede med Spaced, selv om Shaun også var fantastisk god. Hot Fuzz er dog bestemt ikke dårlig, for mit vedkommende 4/6.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#9 filmz-henrikmk 16 år siden

Cate Blanchett, som dukker op i en cameo, der kan være ganske svær at spotte.


Måske lige så svær at spotte er Peter Jacksons cameo som farlig julemand i starten af filmen.
Hail Ilpallazo!
Gravatar

#10 filmz-steadi 16 år siden

Holder med #6. Det er indtil videre årets bedste film!
Elsker Pegg og Frost.

"Is it true that there's a point on a man's head where if you shoot it, it will blow up?".
They caught a shark, not the shark. Big difference.

Skriv ny kommentar: