“Hot Fuzz” fungerer på mange måder bedre end “Shaun of the Dead”. Vi kommer hurtigere i gang med hovedhandlingen, og det komiske i den grundlæggende situation fænger længere end i forgængeren, selvom “Hot Fuzz” mister lidt af pusten hen imod slutningen. Som de hårdtpumpede guns får lov til at fylde mere på lærredet, i et bogstaveligt brag af en tredje akt, ryger der nemlig desværre også noget af den britiske lune i svinget. Men “Hot Fuzz” er dog stadig milevidt foran andre nutidige spoof-film, og er uden tvivl en af de sjoveste film, man kan give sig i kast med i løbet af dette filmår.
#1 evermind 17 år siden
Hot Fuzz' uensartede elementer spiller ikke helt lige så godt sammen som i forgængeren. Som anmelderen skriver, er der meget engelsk lune og humor i løbet af filmen, mens man har valgt at lægge action'en i slutningen. Filmen kommer igennem mange drejninger og stemninger undervejs, hvilket får den til at føles knap så stram og glat (ja, jeg ved godt, hvad tillægsordene leder tankerne hen på!) som Shaun of the Dead, hvilket også giver en lille ujævnhed. Forgængerens mere begrænsede persongalleri fungerede efter min mening også den smule bedre og gav de enkelte personer mere fylde.
Intet af det kan dog ændre på, at Hot Fuzz er forbasket god underholdning med rigtig mange gode grin gemt bag politiskiltet, og kunne man lide holdets tidligere udfoldelser i Spaced og Shaun of the Dead, er der bestemt ingen grund til at holde sig tilbage. I min bog rangerer Shaun of the Dead - måske også lidt på baggrund af temaet - blot så højt, at det på ingen måde er en skam "ikke at være helt på højde med". :)
Go see!
#2 filmz-Kadann 17 år siden
I agree, young man!
#3 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#4 inflector 17 år siden
#5 filmz-frenger 17 år siden
Plottet og dialogen er så spidsfindig og gennemført - jeg var solgt. Effekterne passer perfekt - ikke for fancy, ikke for nedtonede. Skuespillet sidder lige i øjet og Simon Pegg er fucking grinern. :D
#6 The Insider 17 år siden
#7 Ash 17 år siden
#8 myggen 17 år siden
#9 filmz-henrikmk 17 år siden
#10 filmz-steadi 17 år siden
Elsker Pegg og Frost.
"Is it true that there's a point on a man's head where if you shoot it, it will blow up?".