“Hugo” er en visuelt overdådig cadeau til fortidens filmkreatører og særligt de franske af slagsen, måske fordi det netop var i Frankrig, at filmmediet blev født for godt og vel hundrede år siden. Scorsese ser op til dem på samme måde, som Hugo ser op til den mystiske legetøjsmager, og man fornemmer, at Hugo som karakter er et symbol på Scorseses egen barnlige og fantasifulde side. Fortællingen er måske ikke just fantastisk hele vejen igennem, men “Hugo” præsterer det, som kun de allerbedste film formår at gøre: Den overbeviser os om filmmediets rendyrkede magi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 JannikAnd 12 år siden

Babo84 (39) skrev:
JannikAnd (33) skrev:
Babo84 (32) skrev:
Jeg skulle have set filmen sidste weekend (alene), og da jeg forsøgte at reservere billetter halv time før kick off, var der kun tomme pladser. Så jeg droppede turen, da jeg simpelthen ikke gad sidde i biografen helt alene. Èt er, at man tager i biffen alene, men at sidde der uden gæster, behøver jeg ikke opleve :)

Sorry Foeller. Du får intet svar endnu og må nok gemmes til blå :)
Du behøver ikke vente, for du kan jo allerede købe den nu...


Af dig? Køber sjældent film, og slet ikke jeg ikke har set, men hvor meget? :)
Nej, jeg sælger den ikke. Det er bare SIR Ridley Scott, der er skide skæg! Jeg var skuffet over filmen, men den har stadig momenter, der er så sublime, at den er værd at eje. Desuden er min udgivelse 3D-udgaven, som er forholdsvis dyr. Men hvis danske undertekster er underordnet er 2D-udgaven kodefri og med et yderst fremragende billed- og audiospor.
Gravatar

#42 MMB 12 år siden

JannikAnd (41) skrev:
Babo84 (39) skrev:
JannikAnd (33) skrev:
Babo84 (32) skrev:
Jeg skulle have set filmen sidste weekend (alene), og da jeg forsøgte at reservere billetter halv time før kick off, var der kun tomme pladser. Så jeg droppede turen, da jeg simpelthen ikke gad sidde i biografen helt alene. Èt er, at man tager i biffen alene, men at sidde der uden gæster, behøver jeg ikke opleve :)

Sorry Foeller. Du får intet svar endnu og må nok gemmes til blå :)
Du behøver ikke vente, for du kan jo allerede købe den nu...


Af dig? Køber sjældent film, og slet ikke jeg ikke har set, men hvor meget? :)
Nej, jeg sælger den ikke. Det er bare SIR Ridley Scott, der er skide skæg! Jeg var skuffet over filmen, men den har stadig momenter, der er så sublime, at den er værd at eje. Desuden er min udgivelse 3D-udgaven, som er forholdsvis dyr. Men hvis danske undertekster er underordnet er 2D-udgaven kodefri og med et yderst fremragende billed- og audiospor.


Jeg vidste, du var en lille Hugo fanboy! ;)
Jeg tror seriøst, jeg kunne se den første scene 50 gange uden at blive træt af den. :)
Gravatar

#43 Batsy 12 år siden

JannikAnd og Sir Ridley, please blive Thomas og Babo 2.0!! I beg you!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#44 JannikAnd 12 år siden

Foeller (42) skrev:
Jeg vidste, du var en lille Hugo fanboy! ;)
Jeg tror seriøst, jeg kunne se den første scene 50 gange uden at blive træt af den. :)
Ja, den er ret hypnotiserende :)
Gravatar

#45 JannikAnd 12 år siden

Batsy (43) skrev:
JannikAnd og Sir Ridley, please blive Thomas og Babo 2.0!! I beg you!
Who?
Gravatar

#46 Batsy 12 år siden

JannikAnd (45) skrev:
Who?


Babo84 og Thomas E. Nielsen :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#47 JannikAnd 12 år siden

Batsy (46) skrev:
Babo84 og Thomas E. Nielsen :P
I know :)
Gravatar

#48 Justin 12 år siden

David Munch (31) skrev:
8/10, så den igår i Falkoner biografen i 2D. (Der var kun 4 gæster udover os, og de to af dem var ældre herrer.. En fryd at se ældre mennesker også kan få glæde af en fantasy film som den her!)


Selvfølgelig var der næsten ikke nogen gæster , den film skal jo helt klart ses i 3D

Skriv ny kommentar: