“Hugo” er en visuelt overdådig cadeau til fortidens filmkreatører og særligt de franske af slagsen, måske fordi det netop var i Frankrig, at filmmediet blev født for godt og vel hundrede år siden. Scorsese ser op til dem på samme måde, som Hugo ser op til den mystiske legetøjsmager, og man fornemmer, at Hugo som karakter er et symbol på Scorseses egen barnlige og fantasifulde side. Fortællingen er måske ikke just fantastisk hele vejen igennem, men “Hugo” præsterer det, som kun de allerbedste film formår at gøre: Den overbeviser os om filmmediets rendyrkede magi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Babo84 12 år siden

Regner med at se den i weekenden.
Gravatar

#12 MMB 12 år siden

Babo84 (11) skrev:
Regner med at se den i weekenden.


Kom gerne med respons! :)
Gravatar

#13 Babo84 12 år siden

#12

Will do og jeg forventer også en udmærket film.
Gravatar

#14 Zombi 12 år siden

Overvejede at give den 3 stjerner, men synes alligevel at det var lidt for hårdt. Så den får 4 små, men det er så heller ikke en film jeg har brug for at se igen. Den var ikke ligefrem den storslåede hyldest til filmmediet som jeg havde håbet.
Gravatar

#15 MMB 12 år siden

Babo84 (13) skrev:
#12

Will do og jeg forventer også en udmærket film.


Forventer jeg også, at du forventer.

Jeg ser den igen i morgen - i 3D.
Gravatar

#16 Babo84 12 år siden

Foeller (15) skrev:
Babo84 (13) skrev:
#12

Will do og jeg forventer også en udmærket film.


Forventer jeg også, at du forventer.

Jeg ser den igen i morgen - i 3D.


hehe - ja, du er jo god til at forudse :) Jeg skal selvfølgelig også se den i 3D, nu den er tænkt sådan.
Gravatar

#17 MMB 12 år siden

Babo84 (16) skrev:
Foeller (15) skrev:
Babo84 (13) skrev:
#12

Will do og jeg forventer også en udmærket film.


Forventer jeg også, at du forventer.

Jeg ser den igen i morgen - i 3D.


hehe - ja, du er jo god til at forudse :) Jeg skal selvfølgelig også se den i 3D, nu den er tænkt sådan.


Hvis jeg skal forudse din karakter, så tror jeg, du lander på 4/6. :)
Gravatar

#18 Babo84 12 år siden

#17

Det er også det jeg forventer, så nu må vi se om det bliver indfriet :)
Gravatar

#19 The Flash 12 år siden

Det er bare en opdigtet fantasy fortælling, om en forældreløs der bor på en togstation han har en ødelagt automat fra hans far, som han vil reparere. Selve filmen kæfter meget op om film, men hvorfor snakke om film, når det i forvejen er en film?

Bare fordi der er 3D på billedet betyder det ikke at det er værd at se filmen. Den er ikke engang så god som folk siger, meget overvurderet børnefilm. Det chokerer mig at den sågar blev nomineret for 11 oscare.

1/6
Gravatar

#20 MMB 12 år siden

#19

Ham Hugo er ellers en smart en, hva'? Mon det lykkedes ham at reparere sin fars automat? Og hvilken automat? Mon det er en slikautomat!?

Skriv ny kommentar: